• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jo, det kan ju variera mycket från gång till gång även om man inte ändrar minsta lilla. Och då var det ju en ganska liten skillnad, alltså det skiljde inte på 5-6 ägg. Förvisso räcker ju med ett men det är en aning nervkittlande.... Man undrar ju ändå hur de resonerar ibland (läs: ofta ;) 

• Zinfandel
    kattenizze skrev 2011-05-02 17:00:05 följande:
    Fjällsippan: Jag garvade när jag läste att du drog i dig östrogen...vi är som knarkare vi som håller på detta IVF-träsk!!
    Asså, mitt hem just nu måste vara en sprutnarkomans våta dröm och rena himmelriket....

Snösport: äntligen är det snart dax för dig med!! Vilken plus-liga vi blir snart Skrattande Vilken sprutladdning kommer du gå på (förutom Orgalutran)?!

Mimmsann: grattis till PUPO! 2-3 dagar sen bör det ha fastnat.... Skrattande Karlssons Klister!!
  • Zinfandel

Chichisita: du kan nog andas ut nu!! Härligt!! Skrattande Hoppas du kan ha en dator där i sängen så vi kan snacka lite vid andra tider! vila medan du kan, sen blir det andra bullar av det med bebben Kyss

Lägger upp en ny lite fixad lista Flört

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) sprutstart 26/4.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4 sprutstart 30/4, ÄP fredagen den 13:e ;)
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP troligtvis v19

***ÄP***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    pralinen jessica 38, ivf 2 SU, långa metoden, ET 27/4, TD 15/5, bor i götelaborg
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 2, långa metoden, ET 2/5, TD 20/5. Stockholm

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.  
  • Zinfandel

Nej nej nej Mamma Gås GråterGråter Det får inte vara så. Det är så grymt orättvist. Det är för jävligt. Det påverkar naturligtvis oss alla, vi lider nåt oerhört med dig. Så fruktansvärt Gråter. Många, många kramar Hjärta

• Zinfandel
    Skytten skrev 2011-05-03 12:57:24 följande:
    Nu är det dags. Jag ska på första besöket inför ivf och vad händer? Jo jag ångrar mig. Sitter här och känner bara panik och tänker bara på allt som kan gå fel.
    Tänk om jag blir deprimerad av medicinerna?
    Tänk om jag överproducerar och blir jättesjuk och dör? (jag är bra på katastroftankar)
    Och så börjar jag fundera på om det inte är bättre att göra en massa makeinseminationer istället? Har ni provat det?
    Och tänk om jag inte får korta metoden? Jag överlever inte en nedreglering. Alla mina vänner som gjort ivf (tre stycken) är så negativa och de säger saker som: ojoj, du vet inte vad du ger dig in på. Du kommer att må så dåligt, under behandlingen och efteråt när (inte om) det misslyckas. Ingen av dem lyckades och en av dem gjorde åtta försök.
    Hjälp....
    .... och tänk om du mår jättebra och tänk du blir gravid och får en liten bebbe?!?!?! Glad
  • Zinfandel
    Skytten skrev 2011-05-03 13:03:17 följande:
    Tack Zinfandel!
    Ja, tänk om.  
    Lycka till, det kommer gå jättebra!! Du får en massa info av kliniken och den extra info du känner att du behöver, den har vi här Glad Tänk nu positivt och lyssna bara på sånt som är bra! Klart det är lite jobbigt ibland men glöm inte anledningen och målet till att vi kämpar oss igenom detta Gravid Hur man mår bestämmer man ganska mycket själv, tankens kraft är mäktig! Njut av våren Solig och glöm inte vad fantastiskt det är att det finns hjälp att få och att vi bor i ett land där vi faktiskt får den Flört
  • Zinfandel

Buzans : välkommen! Här är det upp och ner på livets berg- & dalbana som du märker... Men vi både gläds och sörjer med varandra när det behövs. Det är j*t coola, tappra, kämpande tjejer här inne Hjärta Lycka till!

• Zinfandel
    moa123 skrev 2011-05-04 07:51:26 följande:

Skytten, att närma sig 40 behöver inte betyda katastrof. Jag var nästan 41 när jag gjorde först IVF med korta metoden, mådde jättebra utom att man gick lite dubbelvikt efter äggplocket.  Det blev en flicka .Fick några till frysen och satte tillbaka en 5-dagars 2 år senare (i höstas). Jag är nu 43 och i vecka 35. Tyckte korta metoden var skonsam, har fått för mig att man körde den på "äldre" men det verkar inte alltid vara så . Lycka till !

Tack, tack, tack!!!! Å vad glad jag blir att ni skriver in och berättar era solskenshistorier, det gör så mycket för oss!! Det inger verkligen hopp!! Tack, tack, tack!!!

Ha en riktigt bra dag alla - plötsligt händer det Skrattande
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?