• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ypke skrev 2013-04-15 15:31:31 följande:
    Zin - roligt att du verkar må fint! Men hur går det med behandlingarna, vad har du på lut? Du är ju liksom rättesnöret här inne, blir nervös när du inte skriver   
    Någongång till sommaren när solen skiner,himlen är blå och fåglarna kvittrar är det dags FlörtSolig

När är det dags för dig?
  • Zinfandel
    Ypke skrev 2013-04-17 08:52:39 följande:
    Vad hemlighetsfull du är nuförtiden, Zin ...
    Det är dags för oss v 19 antagligen. Så den där välbekanta men ändå odefinierbara känslan av förträngning/oro/förväntan börjar göra sig påmind ... Det har varit så skönt att vara i limbo i ett halvår nu och bara vänta på att kvarnarna ska mala och någon annan hålla koll på vår kötid. Men nu är det snart skarpt läge. Me no like!
    Tja har man inget att berätta så har man inte! Men jag kan dra en rolig historia om det kvalar in Skrattande

Hör av dig när det närmar sig så att jag kan ta ett rejält tag om båda tummar Solig
  • Zinfandel

Jubi: för det första tycker jag att du ska ta om fsh, om det är betydelsefullt för dig. Vi är ganska många som aldrig tar det för det säger inte så värst mycket, det säger inget om kvalitén på de ägg man har, det säger inget om kroppens  förmåga att bära en gravidtet och värdet höjs helt normalt med åldern. Man borde därför istället använda åldersspecifika referensvärden för FSH-nivåer för att fastställa om en kvinnas äggreserv är normal eller inte. Värdet kan variera ganska mycket från cykel till cykel och jag har sett värden variera från runt 17-18 ner till 6-7. Med rätt behandling så har du absolut chans att bli gravid precis som alla andra! Lycka till {#emotions_dlg.flower}

Kvinna72: ja , det är inte helt ovanligt och det är en bra kombo. Spruta på!!

• Zinfandel
    snorpan02 skrev 2013-05-16 22:38:30 följande:
    Godkväll har fått tag på en burk m predikstol 10mg och undrar om jag inför nästa FET kunde ta dem redan nu. Någon med med något bra uppslag på det. Beräknar att det blir om ca 3 veckor om något av äggen överlever. Egentligen vill jag deppa lite med er då jag fick höra att mitt ex fått en son igår kväll, så jävla orättvist att han som inte vill Ta hand om våra 2 barn nu får sitt 4 e barn. Och samtidigt ska jag inte gnälla som harvturen att ha två men jag vill ha med Rätt pappa denna gång, tror ni förstår. Hoppas alla mår bra, är det någon som håller på med någon behandling? Kram
    En del börjar på CD 2 andra 2 dagar för transfer. Jag tycker som Sun att du antingen ska börja en vecka innan FET eller från CD 2.
  • Zinfandel

Hej Fahlvik, kul att se dig igen!! Ja du, det börjar äntligen uppmärksammas, KS mfl försöker mörka det och några tjejer i en annan tråd håller på att dra i fler journalister.... Det verkar vara prover under minst ett halvår, kan vara betydligt längre än så. Det borde naturligtvis uppmärksammas ännu mer eftersom många kan ha lagt stora summor på helt andra alternativ & behandlingar pga felaktiga provsvar.

• Zinfandel

Jo tack, jag är här någonstans emellanåt Flört men tyvärr inget nytt att förtälja. Grattis till grav!! Solig Kram Hjärta

• Zinfandel

Grattis Snorpan! Skrattande Klart jag är kvar Flört Vi gör också ÄD alldeles snart Kyss Har du fått svar på hcg än?

• Zinfandel
    Ypke skrev 2014-02-07 19:36:54 följande:
    Åh, Zinfandel, så spännande, önskar dig väldigt mycket lycka till! Berätta gärna mer om du vill, har inte sett dig i någon ÄD-tråd. Kram
    Nä, skriver inte någon tråd för jag har tröttnat på att skriva om mig själv för länge sedan.... Det blir som blir när det inte blev som det skulle Kyss Så framåt vårkanten kanske det händer DrömmerSolig
  • Zinfandel

Katt: Vi går på Ava Riga vilket var ett ganska enkelt beslut baserat på success rate, tillgänglighet,  inga väntetider och pris (och att vi vill ha en anonym donator). Jag har en mild endo och gjorde hysteroskopi senast i i slutet av december och då fanns ingen endo i livmodern vilket är det viktigaste i detta sammanhang. Celebrex är absolut intressant och jag kan även rekommendera dig Letrozole och Neupogen som används framgångsrikt på endopatienter. 

Om du överväger ÄD - vänta inte! Chansen att lyckas är så mycket större, lika stor som risken att misslyckas med IVF och nu väljer vi att försöka lyckas istället för att misslyckas Solig

• Zinfandel

Jag kör mitt eget race nuförtiden men jag grundar med Fiodinas ordination, dvs Pred, Tromb & Frag. 

• Zinfandel
    Ypke skrev 2014-09-22 22:47:36 följande:

Hej Alla! Jag vill bara höra av mig och säga hej och tack för allt under de ... kan det vara fyra? ... år jag figurerat här och fått allt tänkbart stöd. Den 15 juli i sommar föddes vår oerhört efterlängtade lille kille, efter 5 misslyckade Ivf-behandlingar och tre insättningar med äggdonations-embryon. Det känns fortfarande, tio veckor senare, helt overkligt att allt blev bra till slut, att just vi fick vårt barn.

Ett stort tack och en stor kram till alla er som jag följts åt med under den här tiden, hoppas ni mår bra och känner tillfredsställelse med livet, oavsett om era barndrömmar besannas eller inte.

Åh vad härligt att höra, stort grattis!! SkrattandeKyss Tack själv för allt vännen Hjärta Lycka till framöver med allt i livet Solig
  • Zinfandel
    Ypke skrev 2014-09-24 18:05:49 följande:

Tack, Zinfandel! Lycka till själv, du har varit fantastiskt hjälpsam här i tråden. Kram

HjärtaSolig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?