IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
När är det dags för dig?
Jubi: för det första tycker jag att du ska ta om fsh, om det är betydelsefullt för dig. Vi är ganska många som aldrig tar det för det säger inte så värst mycket, det säger inget om kvalitén på de ägg man har, det säger inget om kroppens förmåga att bära en gravidtet och värdet höjs helt normalt med åldern. Man borde därför istället använda åldersspecifika referensvärden för FSH-nivåer för att fastställa om en kvinnas äggreserv är normal eller inte. Värdet kan variera ganska mycket från cykel till cykel och jag har sett värden variera från runt 17-18 ner till 6-7. Med rätt behandling så har du absolut chans att bli gravid precis som alla andra! Lycka till
Kvinna72: ja , det är inte helt ovanligt och det är en bra kombo. Spruta på!!
Beklagar Snorpan, vi vet ju exakt hur det är Klart du ska testa på söndag igen! Kram
Spears: kul att se dig igen!
Hej Fahlvik, kul att se dig igen!! Ja du, det börjar äntligen uppmärksammas, KS mfl försöker mörka det och några tjejer i en annan tråd håller på att dra i fler journalister.... Det verkar vara prover under minst ett halvår, kan vara betydligt längre än så. Det borde naturligtvis uppmärksammas ännu mer eftersom många kan ha lagt stora summor på helt andra alternativ & behandlingar pga felaktiga provsvar.
Jo tack, jag är här någonstans emellanåt men tyvärr inget nytt att förtälja. Grattis till grav!! Kram
Grattis Snorpan! Klart jag är kvar Vi gör också ÄD alldeles snart Har du fått svar på hcg än?
Katt: Vi går på Ava Riga vilket var ett ganska enkelt beslut baserat på success rate, tillgänglighet, inga väntetider och pris (och att vi vill ha en anonym donator). Jag har en mild endo och gjorde hysteroskopi senast i i slutet av december och då fanns ingen endo i livmodern vilket är det viktigaste i detta sammanhang. Celebrex är absolut intressant och jag kan även rekommendera dig Letrozole och Neupogen som används framgångsrikt på endopatienter.
Om du överväger ÄD - vänta inte! Chansen att lyckas är så mycket större, lika stor som risken att misslyckas med IVF och nu väljer vi att försöka lyckas istället för att misslyckas
Jag kör mitt eget race nuförtiden men jag grundar med Fiodinas ordination, dvs Pred, Tromb & Frag.
Bara bra tack!
Hej Alla! Jag vill bara höra av mig och säga hej och tack för allt under de ... kan det vara fyra? ... år jag figurerat här och fått allt tänkbart stöd. Den 15 juli i sommar föddes vår oerhört efterlängtade lille kille, efter 5 misslyckade Ivf-behandlingar och tre insättningar med äggdonations-embryon. Det känns fortfarande, tio veckor senare, helt overkligt att allt blev bra till slut, att just vi fick vårt barn.
Ett stort tack och en stor kram till alla er som jag följts åt med under den här tiden, hoppas ni mår bra och känner tillfredsställelse med livet, oavsett om era barndrömmar besannas eller inte.
Tack, Zinfandel! Lycka till själv, du har varit fantastiskt hjälpsam här i tråden. Kram