• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

kalimero; hoppas att det har gått bra för dig i Falun idag!

• Fjällsippan
    callimero skrev 2011-05-15 12:58:18 följande:
    Inanna Li skrev 2011-05-15 10:58:22 följande:
    Kalimero - Tänker på dig och hoppas det gick bra i Falun!
    Tack snälla för att ni tänker på mig! Det verkar som om äggen inte växer på lika hysteriskt nu. De var 22, 18, 16, 16 och 15 igår på sprutdag 8. Kom överrens om Ovitrelle ikväll, ÄP tisdag. Nervöst med så få, höger sidas 5-6 st hade inte växt alls, verkar som om den äggstocken tagit semester så det är bara 5 st att hoppas på. Nervöst.
    Vad bra att blåsorna bestämde sig för att sakta ner lite grann! Min högra stock tog också semester en period; och producerade ingenting vid 2 IVF'er. Men nu så vill den tydligen vara med igen; och har, i alla fall, gett ett par ägg vid senaste plocken. Märkligt, trodde att den hade gett upp, men tydligen så kan de vila ett tag och sedan komma igen. Håller tummarna för att det är fina ägg i alla blåsorna !
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-15 14:15:50 följande:
    Fjällsippan - Lycka till med ÄP imorgon Glad!
    Tackar! Som jag sagt tidigare så känns utgången väldigt osäker eftersom jag inte har någon erfarenhet av det korta protokollet. Jag känner i kroppen att E2-värdet är högre "än vanligt", hoppas att det är ett gott tecken!

turlid: hur har det gått - har du vågat dig på ett tjuvtest? 
  • Fjällsippan
    Hönan: du har redan fått bra svar men vill ändå skicka en stor kram! Som jag har förstått det kan även TSH tas efter behandling och när som i menscykeln? Men jag kan ha fel.
  • Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-05-15 14:25:45 följande:
    Fjällis: Lycka till på ÄP! Hoppas guldägget finns där!!
    Zinfandel skrev 2011-05-15 14:35:14 följande:
    Kalimero & Fjälis: håller alla tummar och ser fram emot era resultat i veckan!
    Tackar, mina kära vänner ! Stödet som jag får i den här tråden betyder otroligt mycket för migHjärta

Välkommen till oss, SiDB
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-15 15:03:13 följande:
    Hoppas så mycket för en lyckad dag för dig imorgon. Om det är någons så är det absolut din tur att få en bäbä nu. Hur många omgångar ska man behöva ta? det räcker nu, håller tummarna att det blir din sista.

Jo då, det har jag vågat, men jag vågar inte glädjas på resultatet. Det blev 2 streck, ett svagt teststreck men ganska synlig. Idag är det dag 11 efter Pregnyl spruta, så att den troligtvis finns kvar i kroppen, ska testa igen på tisdag och hoppas att strecket blir starkare då. Än lever hoppet dock!
    Men oj vad spännande, turlid! Jag har alltid hört/trott 10 dagar efter plocket, hoppas att jag har rätt (jag tror att jag har det )!

Tack för dina tummar{#emotions_dlg.flower}! Visst har det blivit alldeles för många försök för min del, och det här blir den femtonde ruvningen och femte syskonförsöket. Men jag har ju fått ett mirakel redan och egentligen så räcker ju det! 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-15 14:53:46 följande:
    Fjällis kära sprutkompis Flört du vet att jag kommer att heja på dig som bara den imorgon!

Imorgon eftermiddag/kväll kan vi skriva till varandra om lyckat äggplock med flera finfina toppenägg samt ett VUL med några fina stora äggblåsor och avsaknad av vätska i äggledare.
    Deal?
    Absolut deal på det
  • Fjällsippan
    Fjällsippan skrev 2011-05-15 16:07:32 följande:
    Men oj vad spännande, turlid! Jag har alltid hört/trott 10 dagar efter plocket, hoppas att jag har rätt (jag tror att jag har det )!
    Jag menade också 10 dagar från ÄL-sprutan, vet inte varför jag skrev plocket. Förmodligen för att jag själv bara tänker på plock just nu! Vågar mig också på ett grattis!!!
  • Fjällsippan

7 ägg blev det. Helt ok, men tyckte mig höra (i morfindåset) att flera blåsor "endast" var runt 15 mm. Sambon hörde inte det, men nu oroar jag mig ändå för att det ska vara många omogna ägg. Mannens leverans var helt ok idag, så de övervägde att göra 50/50 IVF/ICSI, men jag vet inte vad läkaren bestämde sig för till slut. 

Enya: hoppas att allt har gått bra för dig idag! 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?