• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack hörrni. {#emotions_dlg.flower}

• Sunseed

Ja, jag missuppfattade nog S. Skrattande 
    Jag är ju lite mesig så jag frågade om det finns någon extra bra efterbehandling man kan få förutom progesteron och östrogen när äggen inte vill fästa? Och då sa han att det inte är aktuellt i mitt fall och att hur fina ägg man än har så är det tyvärr alltid 50/50 om det fäster eller inte, och det är nästan alltid där det falerar för dom flesta.

Han sa också "Vi har inte sett att det gör någon skillnad att medicinera" Sen sa han att enda gången dom kör något extra är om man har haft missfall. Därav att jag missuppfattade det där med vilken medicin han menade. Han pratade mer generellt uppenbarligen. Bra att ni rättade mig.

Och visst, dom kanske är efter på det här med IVF och för/efterbehandlingar så att man borde testa något annat. Men jag måste mogna lite i mitt huvud för att våga åka utomlands. Det är väldigt tryggt att vara på samma ställe när man har gynekologfobi och får ångest varje gång. Jag är inte riktigt där ännu, men högaktar er andra som orkar forska och greja och fixa. Hjärta Just nu vill jag inte gräva ner mig för att jag inte fick kortison, för då orkar jag inte må bra.

Jag har fortfarande hoppet uppe och orkar nog inte grubbla för mycket utan vill försöka hålla sinnet så positivt det går, åtminstone tills jag har gjort så många insättningar att jag börjar fundera på vad jag håller på med. Nu ska jag ruva och må bra i någon vecka så får hjärnan ta nya tag sedan.

Kanske agerar jag annorlunda om ett halvår eller så, men jag kör på enligt kliniken ett litet tag till.

Kram till er igen. 

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-03-04 14:01:35 följande:
    Nej, MF är absolut inget "krav" för kortison...  Det gäller snarare att finna rätt läkare och kunna argumentera för sin sak, både min klinik och min vanliga läkare skrev ut det åt mig och jag har aldrig fått MF. Sen är det oerhört individuellt hur spermier skapar, lever och dör.
    Det är just det. Jag har svårt att argumentera för min sak. 
  • Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-03-04 17:10:31 följande:
    Sunseed: ställ motfrågor. När de frågar varför du vill prova, svara varför inte, vi har inget att förlora. När de säger att det inte finns bevis för att det skulle kunna hjälpa så säg att det inte finns bevis för att det inte hjälper. Var tydlig med att det är din kropp, du vet vad du gör och du vill prova nåt du inte provat innan. Säg att tiden går och ni har intetid att göra försök på försök, ni måste helt enkelt få testa det som finns att testa, innan det är för sent. Säg att du vet att det finns ett tyngre artilleri och det är hög tid att sätta in det nu.
    Kan jag spela in dig på en bandspelare och ta med? Skrattande
  • Sunseed
    hemulen skrev 2012-03-04 18:18:37 följande:
    Heja Sunseed! Vilket fint resultat, hoppas du fick guldägget nu Glad. Funderar på hur de kan odla vidare till dag 6, de kan ju inte odla längre än till blastocyster vad jag har förstått. De kanske inte hade hunnit dit ännu de tre som odlas vidare, eller?

Grattis Zin till genomförd op! Hoppas du återhämtar dig snabbt och kan få ta nästa steg mot bebis!
    Ingen aning. Så gjorde dom förra gången också med några som inte hade utvecklats lika fint.
  • Sunseed
    hemulen skrev 2012-03-04 18:18:37 följande:
    Heja Sunseed! Vilket fint resultat, hoppas du fick guldägget nu Glad. Funderar på hur de kan odla vidare till dag 6, de kan ju inte odla längre än till blastocyster vad jag har förstått. De kanske inte hade hunnit dit ännu de tre som odlas vidare, eller?

Grattis Zin till genomförd op! Hoppas du återhämtar dig snabbt och kan få ta nästa steg mot bebis!
    Och tack skulle jag säga. Jag var för snabb på att posta inlägget. Solig
  • Sunseed

Kort egouppdatering: Det blev ytterligare en blastis till frysen efter gårdagen och jag är skitglad just nu! Så, på ett totalt kasst och otursfyllt äggplock så är jag jätteglad ändå. En blastis till mig och två till frysen. Av fem utplockade ägg. Det ska jag glädjas åt idag, innan jag går in i ruvandets ångest ett tag. Kyss

Och tack till alla grattis. Jag hoppas att vi alla här inne blir gravida snart! För det är vi baskemig värda!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?