• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag vågar inte ta ut för mycket, för jag småblöder idag. Har ju haft brunisar hela veckan.Glad Men det är kul att se att det KAN gå i alla fall. Någon gång.

Nu får ni ursäkta mig om jag inte är så engagerad och läser för tillfället. Jag måste sätta mig och stirra i väggen en stund och ta tag i mitt liv. Får inget gjort på jobbet...

Kram till er alla 

• Sunseed
    Inanna Li skrev 2012-03-13 12:32:31 följande:
    Sunseed - Hoppas så för dig Glad! Själv har jag svårt att se något men vet att mina glasögon är lite för svaga Skrattande!
    Ja, jag har dom problemen jag också! Skrattande
  • Sunseed

Tack alla för hejaropen. Nu blir det ju definitivt att testa varje morgon fram tills lördag för att se om något händer. Ska bort över dagen med jobbet imorgon, tur det, för då får man annat att tänka på. Idag har jag inte gjort många knop.

• Sunseed

Inanna: Jag förstår precis att du vill ha planerat kejsarsnitt. Jag har själv en rent hysterisk skräck för allt som har med gynekologi att göra, vilket också har legat till grund för att jag inte har velat ha barn (förrän jag träffade min sambo). Jag blir så skitledsen när jag läser om andra som dömer folk som inte kan/vill föda vaginalt så jag vågar knappt yppa det av rädsla för att bli påhoppad. Men jag vill bara säga att jag förstår dig, verkligen.

Att ta sig igenom IVF:er har varit ett helsicke mentalt. OM jag någon gång blir gravid och kommer till förlossning så blir det nog en önskan om planerat kejsarsnitt även här. Och om det är så att äldre förstföderskor har risk för att det ändå blir akut så är det i så fall bättre att planera in ett från början så att det går lite lugnare tillväga. 

• Sunseed

Ursäkta om jag tjatar. Mitt huvud är i kaos just nu och jag intalar mig att jag inte ska ta ut något i förskott. Men jag SER ju för fan en rand. Snälla, snälla. Kan det stanna och bli jättestarkt innan lördag, tack! Jag har mörkat bilden lite eftersom den är så förbenat dålig och grumlig.

• Sunseed
    Ciara skrev 2012-03-13 15:15:17 följande:
    Hejsan!  Jag är 41 och ska göra mitt första IVF. Äggplock i morgon faktiskt. Jag har bara 3 äggblåsor, hoppas att de räcker till...Inte är chansen stor.
    Välkommen! Jag vill önska dig ett stort lycka till imorgon! 
  • Sunseed
    kattenizze skrev 2012-03-13 19:06:31 följande:
    Sunseed: Visst är det ett streck! Vågar mig på ett grattis faktiskt. Är det din första graviditet?
    Jag har aldrig ens varit i närheten av att se ett plus, så det här är det allra närmaste jag har kommit. Ett väääldigt svagt streck som knappt syns. Men då vet man i alla fall att man är nära målsnöret och inte ska ge upp ännu, även om det inte skulle öka på sig.

Jag säger inte ordet T*** förrän jag ser om det är kvar på lördag (TD). Hjärta 
  • Sunseed
    Fjällsippan skrev 2012-03-13 18:42:26 följande:
    Sunseed: jag ser absolut ett svagt rosa streck ! Håller tummarna för ett starkare imorgon. Kramar och tummar!
    Kram tillbaka. {#emotions_dlg.flower}
  • Sunseed
    Bengalen skrev 2012-03-13 19:13:10 följande:
    Sunseed: Instämmer med föregående talar! Där är helt klart ett streck på testet. Nu kommer det bara bli starkare och starkare.
    Förvånad Jag vågar inte tro på det ännu. Förvånad
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?