sushikatten skrev 2011-02-12 19:12:56 följande:
Innana: Ja det är tungt när man får blödningen och man blir helt nere med många tankar . Jag håller med dig att det är konstigt att det inte funkar men jag vet också som min läkare har sagt att det är ett lotteri. Ibland har man tur och ibland får man hålla på väldigt länge. Det är fruktansvärt orättvist! Det är klart att ni ska fortsätta i mars. Jag själv har inte sagt något till min man att jag vill fortsätta men är inte helt säker heller, Hade bara fyra ägg när det tog ut dem och vet inte om det är någon idé, Har också haft blastisar av kanon kvalite men vad hjälper det när det inte ens fäster, Näää vi får försöka hitta kraft och komma tillbaks igen. Beklagar verkligen och känner med dig. Jag blir ledsen när jag tänker på vad vi tar oss igenom och allt kring det här med ivf. Ta det lite lugnt och se vad du känner. Jag ska prata med min läkare om två veckor och se vad vi kan göra. Håller tummarna att det ska funka! Massor av styrkekramar!
sushi - Shit att det inte ska funka för dig och mig! Självklart fortsätter jag. Vi har ju bara gjort en behandling med ett färskförsök och det var i maj 2010. Den gången hade jag två polyper på sammanlagt 2 cm mitt i livmodern. Förmodligen förhindrade dessa implantationen av embryona. Man har ju alltid lite bättre chans med färska embryon så jag håller mitt största hopp till kommande färskförsök. Men visst det är alltid ett lotteri.
Tre återföringar kanske ändå inte är så mycket. Ändå känns det länge men det är för att jag hållit på i 9 månader men blivit avbruten av operation, missfall och klinikens öppettider. I vår ålder får man väl göra minst 6 återförignar innan man börjar fundera på att ge upp!
Hoppas på dig också! Kanske orkar du testa en gång till med IVF när du pratat med din läkare.