-
Precis så sa dom till mig också. Att jag mitt i eländet ska vara glad för att alla värden är så bra och att det inte finns några underliggande autoimmuna sjukdomar (efter alla prover och resor inom vården). För att fibro är "lättare" att leva med och inget farligt.Vi 4 skrev 2012-03-06 19:30:54 följande:Sunseed, inkl Zin och Mamma Gås, jag suger i mig som en svamp av er diskussion. Även jag fick ju just diagnos fibromyalgi och även den läkaren var noggrann med att betona att det inte fanns släktskap med autoimmuna sjukdomar eller reumatiska sjukdomar.
-
Ja, ju fler som kan ge sin syn på det hela, desto bättre tycker jag. Det är så man lär sig och kan välja sin väg. Hur man ska göra framöver.Vi 4 skrev 2012-03-06 19:47:04 följande:Sunseed, ja precis, så funderar jag med: vem vet hur det fungerar eg? Kanske kan immunförsvaret växla mellan av och på på ett ovanligt sätt, eller vara aktivt i just att stöta bort embryon, men inte i att skapa förkylningar...Jag är väldigt sällan sjuk faktiskt trots hela stresskarusellen och barn i förskoleålder, och jag har allergier (som visserligen kommer och går) så kanske har just jag ett aktivt immunsförsvar trots den diagnosen.
Ja, jag är också rätt glad över att jag inte verkade ha någon reumatisk sjukdom eller autoimmun som vi har flera av i släkten. MEN jag har inte fått provsvaren skickade än och jag tänkte nappa på erbjudandet som kära Zinfandel kom med förut att få hennes expertögon på dessa provsvar med. Och nu väntar ju dessutom dessa nya provsvar också, hua, känner mig som en nåldyna just nu...
Och det ju fantastiskt här, att vi kan rådfråga någon som är lite mer inläst på det hela (Zin). Även om jag knappt förstår hälften.
För mig blir det än mer förvirrande, eftersom jag har läst en TCM-utbildning i 1.5 år. Jag försöker få ihop det västerländska med det österländska, men det krockar rejält kan jag säga. -
Nej, jag ska höra med min läkare vad som gäller om man har försvagat immunförsvar med en dos på ca 10 mg. Om det är okej i ca 3 månader (för om jag inte minns fel är det vanligast att ha det ungefär t o m vecka 12)?Nu Syskon skrev 2012-03-06 20:59:09 följande:Precis som du säger, skadar det nog inte att prova. Enligt min läkare så gör prednisolon ingen skada i alla fall inte i den dosen.
-
Men neej! Jag ger också en stor styrkekram för att hitta ork i detta.Tuvalina skrev 2012-03-06 21:53:39 följande:Kära kära ni! Ser att skrivit så pennan glöder. Ska läsa ikapp när jag orkar.
Min pappa har fått en stor stroke. Han är döende. Jag har inte haft någon bra relation med pappa men det känns ändå sorgligt och tragiskt på nåt sätt. Jag har spänningshuvudvärk och ont i min högra axel så att sitta vid datorn är det sämsta jag kan göra. -
Zinfandel: Du är fantastisk! Ett alldeles eget Zinipedia här i tråden. TACK!
-
Men nej.finafina skrev 2012-03-07 09:07:29 följande:Blev tyvärr inte något denna gång heller
deppar i dag och äter vad jag vill i morgon får jag dra upp sockerna och köra igång med en plan...
kram på er
Att det ska vara så förbenat svårt det här.
En varm kram till dig. -
Skönt att det finns fler än jag som inte får ihop saker i hjärnan.Mamma gås skrev 2012-03-07 13:23:53 följande:Min läkare säger att oftast är immunförsvaret sämre hos de med fibro och att det är vanligt med tillfällig tempökning vissa dagar. Däremot tänker jag att det ev kan vara bra med kortisonbehandling vid IVF just för att kroppen är så ur balans och att den iom det ofta reagerar hur som helst på vissa saker. Tänker då att hur reagerar den då det kommer in ett embryo...?
Jag har oxå TCM utb. i bagaget och jag försöker oxå få ihop tänket med varandra... Lyckas inte jätte bra jag heller
Ja, TENS brukar jag använda, framförallt på ländryggen och det fungerar jättebra för mig. Svårare vid nacken dock, för där är ju håret och spökar så att plattorna inte sitter bra. DET är obehagligt.
Själv har jag konstant vandrande temperatur. Ena morgonen kan jag ha 36.2. En annan 37.6 och jag känner mig lika sjuk oavsett vilken av dom det är. Nu kom en person med förkylning till jobbet igår, och grattis, idag sitter jag med sprängande huvudvärk och nästäppa.
Och jag håller med. Eftersom hela kroppen är i ett enda kaos vid fibro så vet man ju inte om det faktiskt är så att man stöter ut ägget även om man normalt sett har ett taskigt immunförsvar. JAG ska i alla fall prova Prednisolon en gång om inte det här femte försöket lyckas. Nu måste vi börja göra något annorlunda känner jag. -
Är det någon mer som blir ofattbart trött av Lutinus? Jag håller på att somna sittande och vet inte hur jag ska hålla ögonen öppna...
-
Nu är jag lite orolig... Igår kväll/natt högg det som tusan i magen (inte vanlig progesteron-molvärk utan mer som knivar). Idag har jag lätt feber. Först 38 men nu har det gått ner till 37.6. Jag mår också jättejätteilla. Är det här vanliga biverkningar av Lutinus? Jag har bara haft Progesteron Mic förut. Jag börjar undra om jag har fått en infektion down there...
Ringer man IVF-kliniken om man är orolig under ruvning eller ska man kontakta vanliga gyn? -
Tuvalina: En kram till dig! Så otroligt tråkigt...
Fjällsippan: En kram till dig också...
Och appropå min huggande mage så blev den bra i morse efter att jag hade varit på toaletten. (Jag hade förstoppning av Lutinus i helgen så troligen lyckades jag aldrig tömma mig helt...)
Feber är något jag lär mig att leva med med fibro, så länge den inte stiger upp över 38. Och nu är febern också borta. Jag var troligen bara lite ansträngd efter jobbdagen. Då brukar jag få temphöjning.
Tack ändå för att jag fick skriva av mig igår kväll. Är ensam hemma. Sambon är bortrest så jag kände mig sååå ensam och ynklig.