• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ovan inlägg är till Dig, Boe .

• Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-05-17 17:03:31 följande:

Fjällis: Jo vi avstod också från allt första gången, men hur skulle du resonera om (jag menar när!) du blir gravid igen? Hoppas det är ok att jag frågar sånt som är grav.relaterat i tråden. Vi kommer ju att göra Nupp, men man måste ju ändå ha en beredskap hur vi ska gå vidare. Så svåra frågor. Lycka till imorgon nu!!

Det här är ju så himla svårt att ta ställning till. Men jag vet inte, kära du....men ju mer jag tänker på det så skulle jag nog avstå ändå. För oavsett dåliga siffror på KUB/NUPP skulle jag inte göra fostervattenprov. Jag blev avrådd det när jag väntade sonen. För mig är det helt ok att prata graviditeter i tråden, men om någon annan tar illa upp så tveka inte att säga till så kan man inboxa diskussionen istället.
  • Fjällsippan
    Tigermamman72 skrev 2011-05-17 19:40:41 följande:
    Hej igen!

Gjorde som sagt ÄP igår och fick tre ägg. Har redan tidigt fått reda på att jag kommer få problem att få många ägg
    så jag var ändå ganska nöjd då de först trodde att det bara skulle bli ett ägg. I morse ringde det från Sofiahemmet o meddelade att det ännu inte hade blivit någon celldelning med att de skulle höra av sig igen i morgon bitti då de inte ville störa äggen mer idag.
    Har ni någon erfarenhet om detta? Är det lika med dåliga nyheter eller finns det chans att de faktiskt börjar dela sig tills i morgon?
    Härligt att ni alla finns och delar med er av era erfarenheterGlad kram

Om jag förstår dig rätt så hade äggen blivit befruktade till idag, men att celldelningen inte kommit igång ännu. Vissa har långsammare celldelning, men att se det dagen efter ÄP tycker jag låter tidigt. Det är, som jag förstår det, först på dygn 2 efter ÄP som cellen ska nästa steg och bli 4-celligt som man kan utvärdera celldelningen. Hur det än är så håller jag tummarna för att du har fina embryon som väntar på dig imorgon!
  • Fjällsippan
    Tusen tack{#emotions_dlg.flower}!
    Zinfandel skrev 2011-05-17 21:38:50 följande:
    Fjällsippan & Enya - lycka till imorrn! 

Ja, för inte så länge sen var det inte särskilt mycket aktivitet här och nu är det som nån sa - värsta deckaren Skrattande Förvånad
    Fruttan2 skrev 2011-05-17 20:59:02 följande:
    Instämmer med dig Boe, här är som den bästa spännande romanen!

Fjällsippan - Stort lycka till i morgon! 
  • Fjällsippan
    kattenizze skrev 2011-05-18 10:33:42 följande:
    Jag har tagit ledigt både idag och imorgon....jag är så himla envis, läkaren menade att jag skulle vara sjukskriven pga mitt illamående från helvetet men jag tänkte att jag lika gärna kan vara på jobb som hemma, jag gör ändå inget tungt. Men efter ha haft en eländig kväll och natt så är det nog bra att lyssna på kroppen lite...Ska faktiskt göra det bättre framöver.
    När jag var gravid så fick jag diagnosen hyperemesis (extrema kräkningar under graviditet) och sjukskrevs i flera veckor för mitt illamående. Iofs så ulkade jag och kräktes flera gånger i timmen och behöll ingenting, och enligt min BM borde jag åkt in för dropp. Men själv tänker man, även om man mår supertjyvens, att det är ju normalt att kräkas när man är gravid. Det låter klokt att du har tagit ledigt ett par dagar, men om du inte blir bättre kanske du borde lyssna på din läkares rekommendation om sjukskrivning. 
  • Fjällsippan

Grattis Enya till 6 ägg!!! Håller tummarna stenhårt för att det blir fin befruktning och celldelning!

Nu är jag ruvare . Kliniken hade delat upp kullen och gjorde ICSI på 4 ägg och vanlig IVF på 3 ägg. Det visade sig att 3 av 7 ägg var omogna, men att de 4 som blev befruktade (2 ICSI och 2 IVF) är av bästa kvalitet idag. De valde att återföra de 2 IVF'arna och de 2 ICSI'sarna hamnade i frysen.  Jag är mycket glad över resultatet, men nu börjar, som sagt, det stora dilemmat för mig...att få de små att boa in sig! 

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-18 17:46:49 följande:
    Åhhh ruvarligan bara utökas!!! Underbart, Fjällis Hjärta Du kan vara både glad & stolt över det resultatet!!
    Tack Zinfandel !
  • Fjällsippan

Tack så härtligt för alla grattisHjärta

kattenizze: jag välkomnar alla barn som jag kan få. Däremot så är jag något orolig över hur jag skulle klara av en tvillinggraviditet, då min enkelgraviditet kantades av så mycket oro och komplikationer. Sonen kom från ett naturligt befruktat ägg, så de försöker kopiera den behandlingen så gott det går. Det var därför som de valde att frysa ICSI'sarna.

Boe: åh vad skönt att du kan börja tidigare med sprutorna!

Fruttan: jag släpper inte tummarna, ett minus kan bli ett plus om några dagar.

Hönan: jag är verkligen ledsen för din skull, och instämmer med Zinfandel att jag hoppas att du vill stanna i vår tråd. Vi finns här, och tar gärna del av dina funderingar. Stor kram!

• Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-19 09:29:16 följande:
    Tack! Blir nojjig för det också att det är kanske är för starkt för tidigt, fy att man inte kan vara glad och nöjd nån gång Glad.
    , men ett teststreck kan väl aldrig vara FÖR starkt. Grattis igen !!!

• Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-19 09:03:51 följande:
    Fjällsippan: Vilket fint resultat! Av alla mogna blev ju ALLA befruktade och dessutom ALLA av bästa kvalitet. Fantastiskt!!!
    Tack , ja, det är helt galet att det blev 100% befruktning för mig den här gången.  

Grattis till sprutstarten
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?