• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5                                                                              Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5                                      

***ÄP***
     Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, ÄP 18/5

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska, ET 14/5, TD 28/5 sambons födelsedag
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Fjällsippan
    Tigermamman72 skrev 2011-05-17 19:40:41 följande:
    Hej igen!

Gjorde som sagt ÄP igår och fick tre ägg. Har redan tidigt fått reda på att jag kommer få problem att få många ägg
    så jag var ändå ganska nöjd då de först trodde att det bara skulle bli ett ägg. I morse ringde det från Sofiahemmet o meddelade att det ännu inte hade blivit någon celldelning med att de skulle höra av sig igen i morgon bitti då de inte ville störa äggen mer idag.
    Har ni någon erfarenhet om detta? Är det lika med dåliga nyheter eller finns det chans att de faktiskt börjar dela sig tills i morgon?
    Härligt att ni alla finns och delar med er av era erfarenheterGlad kram

Tigermamman, tänker på dig och hoppas att allt har gått bra!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-19 11:12:46 följande:
    Nu har jag sprutat i 7 dagar. Jag vill helst ha ÄP på tisdag för då blir det 10 sprutdagar. Jag vill ju gärna att blåsorna ska hinna mogna ordentligt. Får se vad läkaren säger imorgon! Min önskedröm är att få ÄP på onsdag!
    Ja, min läkare var ju absolut för snål på antal sprutdagar med tanke på att 3 ägg av 7 var omogna. Hoppas att din läkare går på samma spår som du och stort lycka till imorgon!
  • Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-19 11:24:15 följande:
    Fast min mage redan är jättesvullen och jag har megaflytningar och lätt molvärk i äggstockarna vill jag ändå ha många sprutdagar Skrattande!
    Härligt att du känner av stimuleringen. Man känner sig så mycket lugnare då, eller hur
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-19 14:14:48 följande:
    Åter från VUL dag 6. Hade ca 6 blåsor runt 10 mm samt en blåsa som verkat spåra ur lite och redan var 17 mm (samt många småblåsor som sist). Dr och jag var nöjda.Glad Lite färre blåsor än förra gången och det var planen. Ny kontroll på lördag och då får vi se hur många sprutdagar det blir. Hade 10 dagar sist som nog var för många (tror att typ 10 ägg hann pipa iväg).
    Skönt att allt ser så fint ut den här gången. Håller tummarna för fortsatt bra utveckling!
  • Fjällsippan

turlid, vilken ruvardag är du på nu? Jag blev väldigt svullen om magen runt RD 10, och tror att det främst beror på att embryot börjar ge hormonpåslag. På något sätt så vande sig kroppen efter någon vecka, och svullnaden gick ner. Jag skulle vara försiktig med att dra ner på progesteronet så tidigt i graviditeten, å andra sidan är 3 st/dag mycket (i Falun fick jag bara 2). Man kan ju bli överstimulerad när embryot har fäst, så glöm inte att dricka mycket vatten.

• Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-19 21:52:41 följande:
    RD11/12 beroende på hur man räknar och jag har haft det några dagar nu, men värst är det idag. Tack för ditt svar och tips om vatten.

Känner du nåt i magen så här långt?
    Ruvardag 1 , och jag känner inte ens av äggplocket längre. Men jag har redan fått min första craving. För första gången i mitt liv blev jag jättesugen på rå broccolistam, kunde inte få nog och knaprade i mig hur mycket som helst. Hyfsat vitaminrikt i alla fall. 
  • Fjällsippan

Kalimero: Har tänkt på dig och blir så ledsen för din skull. Jag hade gjort som du och också tagit chansen; även om läkaren säger att den är försvinnande liten. Jag har mött tjejer här på FL som har blivit gravida på 2-celliga efter FET (embryot har tappat 2 celler under upptining). Kramar!!!

• Fjällsippan

Slemtorsk: har du haft möjlighet att prata med kliniken om det här? Dom kanske har någon bra lösning? Jag hörde om ett par där kliniken valde att frysa ner spermierna någon dag innan kvinnan gjorde äggplock, och det kanske skulle kunna vara en lösning för er. Då får ju dessutom kliniken veta i förväg huruvida de kommer att behöva göra PESA (visst heter det så?) för att hitta spermier. Annars kanske ni kan gå till kliniken tidigt så att du hinner med att hjälpa honom innan äggplocket. Jag hoppas att ni, tillsammans med kliniken, hittar ett sätt som gör att ni båda kan känna er lugna inför behandlingen!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?