• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Stort Grattis Maryhe

• tjorven01

Tuva vilken dag är du på?
    För mig visade det inte på BIM ens
    Dock tydligt en v senare

Jag har själv kört med RFSUs test som är rätt billiga 59kr och de ska kunna visa redan en vecka efter befruktning ( men inte på mig inte) får man fortsätta hålla tummarna för dig el är jag naiv då?
    Vägrar ge upp och när man minst anar det så händer det

• tjorven01

Hmmmm kommer inte åt bildgalleriet från iphonen och har inte tillgång till datorn just nu men tänker snarare att det vore troligare att resterna visar falskt neg än positivt eftersom de ju måste reagera på något
    Min svägerska visade inte heller plus förrän ett par dagar efter BIM och då väntade hon ändå tvillingar

• tjorven01

Vi4
    Jag hade inte använt mig av DHEA i hälsokostpreparat utan satsat på antingen det kliniken föreslagit alt det renade mikroniserade DHEA från DHEA.com
    Dessa fick jag väldigt fina blodprovet efter att ha använt
    Har tidigare använt DHEA från biovea men då sjönk snarare mitt DHEA enl blodproverna samt att jag blev dålig av dem och fick åka in på sjukhus och vätskas upp
    Bara en liten tanke

• tjorven01

Vi4
    Jag tog oxå 3•25mg/dag från DHEA.com men tror absolut att det funkar med lägre
    DHEA värdet i blodet ska ligga mellan 2,4-9,2 om jag inte minns fel
    När jag började hade jag 2,2 som efter tre månader var uppe i 5,9
    Så oavsett om det hade hjälpt mina ägg denna gång så gav de iaf utslag på blodproverna iaf

• tjorven01

Oj får man inte ta nässprayen när man är gravid????? Ooouuuups?????
    Då har jag nog haft ihjäl pyret
    Tog tempen av en slump både igår kväll och idag och den låg på stadiga 37,1
    När jag tempade i första trimestern låg den på 37,5 och den borde väl eg inte sjunka???
    Gyn har tyvärr inte öppet idag och jag ska träffa BM på måndag men måste tyvärr skicka iväg prover till Chicago redan på månd morgon vilka kostar skjortan och det känns ju lönlöst med dött pyre
    Finns det någon som har ngt tips???
    Hur länge efter MA visar gravtester plus?
    Försöker att inte nojja men mina symptom är i stort sett borta nu har bara lite värk i livmodern och tänker att det kanske är rester som vill ut
    Har lätt för katastroftankar nu :-/

• tjorven01

Hej alla
    Och tack för tankar
    Hade eg bara tid hos BM idag men inget VUL
    Hon skickade då iväg mig till gyn då hon inte tyckte att jag skulle behöva oroa mig för bebis mitt i all annan oro jag går och bär på
    Och bebis levde och hjärtat slog så då är åtminstone DET ett bekymmer mindre för tillfället mitt i allt annat elände

Mamma gås
    Grattis till plus

Och alla andra kämpar
    Tummar och tår för er

Kramar

• tjorven01

Tack alla fina för stöd

Min man har fått diagnos av läkern nu
    "Vi vet inte vad som är fel och vi kan tyvärr inte hjälpa dig"

Ja och min tanke var- jaha ska vi börja åka utomlands för att ta reda på detta oxå nu?????

Ja nej som sagt mycket kan de hjälpa en med här i Sverige men oss kan de tydligen ALDRIG hjälpa

Suck nej vi får avvakta ett halvår och hoppas att han inte blir sämre iaf.
    Han har drabbats av svaghet i ena kroppshalvan om jag inte skrivit det förut vilket kan tyda på RIKTIGT läskiga sjukdomar men läkarna här vet inte vad han lider av trots mängder av tester.

Blir man inte trött på sjukvården ibland.

Nåja snart är det semester så vi får hoppas på att avkopplingen kan hjälpa till att hela oss. 

Kram alla fina tjejjer här inne 

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Tack Tuva
    Ja de har kollat Borrelia och det var det vi hoppades som mest att han skulle ha då det går att bota
    Men tack för att du orkar bry dig
    Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?