• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ni får ursäkta föregående inlägg
    Det hör ju egentligen inte hemma här men jag känner att jag hör mest hemma här
    Ni är sådana fantastiska och snälla omtänksamma människor så jag blir alldeles varm av att tänka på erHjärtaHjärta.

Linköping 
    Glömde skriva att jag så klart håller alla tummar för att din pappa ska bli bra snart Hjärta 
    Jag vet hur hemskt det är att oroa sig för närståendes hälsa
    Kram 

2012 ska bli ett bättre år
  • tjorven01

Tack alla fina för stöd

Tyvärr tror jag inte att det är ngn som har denna medicin då den främst används till cancerpatienter aidspatienter och folk med kroniska motorneuropatier.

Cathy ja det är samma substans i läkemedlet men det är i det finska men det är sjukt dyrt och vi har ingen möjlighet att köpa den själva. 

Tror inte att det är billigare utomlands heller då det är blodplasma och dyrt att tillverka.

Vill eg inte gnälla om ekonomin men undrar hur lagstiftarna och beslutsfattarna egentligen tänker.

Och nu ska ni få höra
     Nu har Läkemedelsförmånsverket beslutat enligt tillverkarens önskemål att ta bort läkemedlet ur förmånen. Vad nu tillverkaren skulle tjäna på det???? De får väl sina pengar iaf?????
    Det vill säga alla de som behöver medicinen får betala den själv numera. Visst det finns ingen tillgång på den men även om det hade funnits så får man betala själv. Och det finns ingen utbytesmedicin heller.

Så jag tycker synd om alla de patienter med cancer, aids och motorneuropatier som nu måste punga ut med MINST 12000kr för en  liten dos då det inte finns NÅGON av immunglobulinmedicinerna som ingår i högkostnadsskyddet längre.
    Borde inte läkemedelsverket ha någon typ av ansvar gentemot de patienter som behöver medicinen??????Skrikandes 

Lyckligtvis så riskerar ju jag bara missfall om jag inte får den men tänker på alla de andra stackarna som faktisk riskerar livet om de inte får medicinen.

Älskar Sverige vilket underbart land vi lever i Kräks 

• tjorven01

Åhhhh Cice
    Du är för söt
    Just gammaglobulinet är nog lika dyrt i Grekland då det är blodplasma så det hjälper nog tyvärr inte

• tjorven01

Såja
    Har nu lyckats skrapa ihop pengar så att vi kan finansiera ett IVIG själva kan dock bara få ihop 80% av mängden vätska då förpackningsstorleken ser så ut
    Fick oxå reda på att det pågår ett utpressningskrig mellan återförsäljare och tillverkare på medicinen då återförsäljaren vill att den ska ingå i högkostnadsskyddet men inte tillverkaren då de vill ha mer pengar därav är produkten borttagen så länge
    Så ja vad säger man utpressning på mediciner?????? känns som att tillverkaren kommer att vinna tillslut
    Folk (inte jag för jag är inte sjuk) som är sjuka måste ju till slut ha medicin

Och vi bor i Sverige!!!!!

• tjorven01
    Vi 4 skrev 2012-06-21 22:59:12 följande:
    Tjorven, låter galet så mkt pengar! :(  Är det lika stor risk hela grav? eller avtar den efterhand som bebisen blir större? Hur fungerar det (om du orkar förklara?). 

min hjärtklappning har avtagit, tog en paus en dag med DHEAt och har sedan ätit i två dagar till. Den finns kvar, men svagare. Mejlade läkare i New York på Human Reproduction Center som svarade att det var ytterst ovanligt med sådan biverkning med bara 25 mg, var även ovanligt vid 75 mg som de brukade använda i sina studier. Jag blev inte klokare på om det kunde vara farligt på något sätt, men funderar på om det annars kan vara någon tillsats i tabletten, ibland tillsätts väl tex efedrin i sådant som säljs som bantningspreparat, uppiggande osv och det kan ju ge hjärtklappning. men då borde någon aver andra som köpt på samma ställe kunnat känna av det tycker jag.
    Svarar sent men tackar som frågar
    Enl Dr G så finns det absolut risk för mf under hela graviditeten beroende på hur höga nk-cellerna är
    Men så klart så blir ju bebisen starkare ju större den blir.
    Doc vill dick att man ska ta sista droppet i v 30 och då bör det räcka graviditeten ut.

Själv är jag inte säker på att immunoproblemen varit vårt problem men man kan ju inte chansa direkt.
    Blev dock arg på skitgubben som inte förstår vad jag säger och ens försöker komma med ngn lösning så Zin bra val av er att välja Dr G

Tyckte mig läsa i Alan E Beer boken att han sett foster dö i v 38 av för höga nk-celler men hur vet man att det var just dem

Jaja har telmöte med min svenska läkare imorgon och hoppas att han har ngn lösning.

Hur känns det med DHEAt nu????? Funderade på det där du sa om att efedrin kunde vara tillsatt. Varifrån beställde du ditt DHEA?

Hoppas biverkningarna ger med sig
    Första gången jag åt DHEA hade jag beställt från Biovea och hamnade på akuten efter en v eftersom jag då inte fått behålla ngn vätska på 5 dagar så ja det var definitivt ngt skit i dem vad vet jag inte men när jag bytte medicin så fick jag inga biverkningar alls så det kan ju vara ide att prova byta beroende på var du beställt dem ifrån.

Zin när blir det ET?

Miss B hoppas allt går bra!!! 
  • tjorven01

Mina cd56 låg redan för tre v sedan på 15,7
    Från början när vi tog de första proverna hos Dr G låg de på 19,6

Ska maila snälla Penny oxå och kolla om hon har ngn input

Har du? Snälla du får gärna skriva om du har några tankar

• tjorven01

Usch vad jobbigt i har det med biverkningarna från DHEA
    Lider verkligen med er Gråter 
    Man vill ju så gärna förbättra alla sina chanser men samtidigt så mår man dåligt blääää och då undrar man hur bra det eg är för kroppen.
    Hoppas era kroppar stabiliserar sig snart.

Nja svenska läkare kollar ju inte ens nk-celler så jag vet inte vad deras åsikt är om dem men som vanligt i svensk vård så nekar de ju till allt som inte är vetenskapligt bevisat enligt dem (även om det skulle föras diskussioner över hur/om det påverkar) 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?