-
Dom skriver någon form av värde vid varje ägg/embryo i protokollet om jag har förstått det rätt. Så någon form av bedömning av kvaliteten verkar det vara även om dom har delat sig. Det vore som sagt intressant att veta hur det värderas. Jag hade ju t ex två blastocyster i söndags och fick tillbaka "den bästa" av dom två.Tuvalina skrev 2012-03-08 17:41:04 följande:Håller med dig MissB. Hur ser de det? Jag hade ett ägg som delade sig till åtta celler dag tre och det var precis som det skulle. De andra delade sig inte vidare. Detta tål att tänkas vidare på. Zin, aha!!! . Jag blev osäker där och Funderade om det var samma sak.
-
Appropå det här med ont i magen som jag skrev om häromdagen. Det hugger igen, strax nedanför revbenen. Efter lite efterforskning verkar det vara där gallblåsan sitter. Och efter ytterligare efterforskning kan man få problem med gallstenskänningar av tillskott av östrogen! Någon som har haft det? Finns det något man kan göra för att lindra det?
Ja, jag frågar hellre er kloka kvinnor här än att försöka få en telefontid till en doktor på VC om en vecka eller två. Någon kanske har något bra husmorstips. För att dundra i sig lite Citodon är säkert inte så bra när man ruvar. -
Skönt att höra (eller vad man ska säga) att fler haft något liknande. Man önskar att allt är biverkningar just nu så att man slipper något annat problem. Man vill ju bara ruva i fred liksom.Tuvalina skrev 2012-03-08 18:37:01 följande:Jag hade hugg strax under revbenen, under höger arcus när jag tog Progynon. Det gick över när jag slutade...Nej, citodon är inte bra... jag bara lät det vara... alvedon på sin höjd.
Kram!!! -
Jag vill önska er alla en riktigt trevlig helg!
-
Alltså.. .Jag mår vara naiv, men jag har väldigt svårt att tänka mig att man vill mjölka pengar ur folk utan resultat (även om jag också har tänkt tanken). För det är väl ändå otroligt viktigt med statistiken för klinikerna? Att man har en hög grad av lyckanden och plus? Det är i alla fall vad jag vill hoppas på.Tuvalina skrev 2012-03-10 19:43:45 följande:Jag måste vid nästa besök be Falun precisera mer på vilket sätt de anser att mina embryon håller en kvalitet. Men hörrni, de kan väl inte vilja göra ett nytt försök med oss om jag inte har en bra äggkvalitet, enbart i pengasyfte? Så grymma får de inte vara, eller hur?
Och Falun är ju i alla fall en klinik som faktiskt tar emot äldre och långtidsodlar även om man är över 39 år och således inte försöker förfina statistiken genom att bara ta emot dom som faktiskt kan lyckas inom kort.... Jag har fortfarande stort förtroende för Falu-kliniken även om jag skulle önska att jag fick en annan medicinering efter insättning nästa gång (om inte denna, femte gång, lyckas). -
Jag skulle vilja ha svar på en fråga. Om inte den här femte insättningen med toppenblastocyster (som vi har haft hela resan) lyckas så tror jag inte längre på att det bara är otur. Så... Jag har mediciner hemma som heter barnalbyl och prednisolon och är beredd att "offra" en blastocyst genom självmedicinering för att prova en annan väg än den svenska läkare vill ge.
Jag vet att det finns många kloka kvinnor här. Hur hade ni gjort om ni hade varit jag?
En fjärdedels barnalbyl och 10 mg prednisolon per dag? Hur länge? T o m vecka 12? Hade ni delat upp Prednisolonet till 5 mg två ggr per dag eller hur hade ni gjort? Och om det skulle bli plus, hur fasar man ut? När slutar man?
Jag har ingen läkare utomlands att vända mig till och jag gör detta på helt eget ansvar. Men jag tar gärna emot tips och råd innan jag kör igång själv. För jag kommer att köra själv, utan kunskap, men med ett stort hopp. Och ja, jag ska vänta in resultatet på den här ruvningen först, och troligtvis kör vi en full IVF i alla fall innan vi går på dom frysta. Allt för att få ut ägg medan dom är så fina som dom är. Men jag vill jättegärna ha lite svar så att jag kan ha en plan B, C, D, E eller F eller vad vi är på nu.. :) -
Tusen tack.Enya70 skrev 2012-03-11 01:24:05 följande:Jag blev ordinerad att fortsätta med Prednisolonen fram till TD men sedan sluta. Från Svend Lindenberg på CFC. TD exakt två veckor efter ET. Barnalbylen tog jag fram tom vecka 20.
Jag tog 16 mg Medrol (Prednisolon) dagen innan ET, ET, dagen efter ET
8 mg Medrol efterföljande två dagar
5 mg Medrol om dagen fram till TD -
Tusen tack. Ja, tankarna far iväg lite just nu. Idag känner jag mensvärk (BIM imorgon) och en förnimmelse i kroppen säger att det inte har lyckats den här gången heller. Jag vet inte, man bara känner det på något vis. Jag kommer inte att få någon blödning då jag äter Progynon.Fjällsippan skrev 2012-03-11 13:53:17 följande:Först och främst så håller jag tummarna stenhårt inför din TD i nästa vecka, och att den här ruvningen har lyckats!
Men jag förstår på dina inlägg att tankarna springer iväg just nu, och att du tycker att det känns bra att ha en planer framöver om det blir minus. Min ordination från Falun vad gäller Prednisolon var 10 mg samt Trombyl från ET. Jag tog Pred på morgonen, och fick ändå svårt att sova. Och jag skulle inte vara rädd för att självordinera med de här preparaten.
Inför nästa försök så blir det självmedicinering. . Skulle du köra fram till testdag eller längre om det blev plus? -
Tack igen!Fjällsippan skrev 2012-03-11 14:27:15 följande:Jag hoppas att dina kroppsliga förnimmelser spelar dig ett spratt och att det blir ett fint plus!
Kortisonet hade jag bara kört fram till testdag. Trombylen/albylen hade jag kört längre, åtminstone till v 12.
Nu jädrar ska det bli åka av i pillerskåpet framöver!
Men visst, jag ger inte upp ännu. Inte förrän framåt fredag-lördag. Men det är skönt att ha en plan OM det inte går den här gången. Man får ett hopp om att man kan göra något annorlunda och det känns tryggt på något vis.
Kram -
Det ska bli spännande och höra vad din klinik säger om dina önskemål! Hoppas att dom säger ja!Mamma gås skrev 2012-03-11 17:08:14 följande:Inanna Li - Åååå, så skönt att höra att ditt RUL gick bra!!! Hoppas du kan börja njuta av graviditeten och slippa mer oro
Sunseed - Jag förstår dina resonemang kring att självmedicinera. Har själv dessa tankar väldigt ofta. Ingenting är klart gällande medicinering till vårt nästa IVF försök, men eftersom vi bytt klinik har jag förhoppningar om att jag ska få igenom mina krav att få ta Pred och Fragmin. Men OM jag inte får det och även om dom säger att jag ska börja med dom vid ET så känner jag att jag vill börja med Pred i låg dos 1 månad innan. Har varit hos min "allt-i-allo-doktor" å testat ut hur länge min kropp sa att den behöver det..
Men, men jag är inte där än.., så jag får ge mig till tåls en stund till... Vill köra igång NUUU...