• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2012-03-12 18:41:35 följande:
    Soligor - I love you! Jag tror också att det är rakningen. Klådan kommer ju nästan alltid efter rakning eller vaxning (när hårstråna börjar växa igen) Det är bara så jobbigt när saker sammanfaller. Jag börjar äta Flagyl på tisdagen och typ två dagar efter börjar klådan, men då hade jag rakat mig på måndagen och hårstråna var på väg upp. Jag litar på dig och kastar i mig näst sista Flagyl. Förresten borde inte någon av alla mina blodprover (vita blodkroppar, blodvärde) som jag tog nyligen ha hintat om levern var påverkad? Eller måste man ta ett leverprov? Fast nu ska jag försöka glömma den oron. Tusen tack! Och tack för kortisontips!
    Jag måste bara försvara akupunktörer enligt det kinesiska lite Glad, för det handlar om leverns meridian, inte att det är fel på din lever. Bara för ett förtydligande. Det syns inte på blodprov. Så det har absolut ingenting med själva organet lever att göra enligt det västerländska tänket, utan enligt TCM-tänket en obalans i meridianen som ger utslag och klåda. Han/hon borde även ha nämnt något om Lungans meridian som har direkt med hud att göra.

Hur som helst, så låter det ju precis som raka-sig-klåda. Jag kör med Weet kräm och då kliar det inte när håret växer upp. 
  • Sunseed
    Skytten skrev 2012-03-12 18:59:30 följande:
    Sunseed - tack så mycket! Jo, jag ska säga att jag verkligen lyssnar och gillar min akupunktör och nu när du förklarar det så minns jag att han sagt så precis - att det inte är FEL på min lever men att jag har en obalans, den är typ ansträngd. Vet du var jag kan läsa mer om det?
    Tack för att du också tror på rakningsklåda! Jag har inspekterat benen nu och klådan är helt klart lokaliserad till hårstråna, ser röda ringar runt hårstråna, så det är nog irriterade hårsäckar och hud.
    Är man intresserad så är det nog mest böcker som gäller. En som skriver om TCM på svenska är Reijo Pöyhönen. 
  • Sunseed
    Skytten skrev 2012-03-12 18:59:30 följande:
    Tack för att du också tror på rakningsklåda! Jag har inspekterat benen nu och klådan är helt klart lokaliserad till hårstråna, ser röda ringar runt hårstråna, så det är nog irriterade hårsäckar och hud.
    Ja, i det läget skulle jag inte fundera så mycket på obalanser i kroppen. Det där är ju något som du har tillfogat dig själv med vass kniv. Cool
  • Sunseed

Vääärldens svagaste plus idag rd 9. Är inte ens säker på att jag såg rätt. Td lördag. Men jag ska vara glad idag i alla fall!!!

• Sunseed
    Zinfandel skrev 2012-03-13 08:05:55 följande:
    Vill bara meddela att vi nu har fått det 3:e plusset i Atentråden på kort tid Skrattande Vilken statistik!! Solig
    Lovely!!! Det bådar gott för dig.

Själv tror jag att ögat spelade mig ett spratt, för sambon såg ingenting. Skäms Jag skyller på att han är färgblind. 
  • Sunseed
    MissBoring skrev 2012-03-13 08:42:07 följande:
    Haha klart det beror på att han är färgblind
    Skrattande
  • Sunseed

Ser man ett svagt, svagt streck eller lurar mina ögon mig? Apdåligt kort. Hjälp. OM det är minsta tillstymmelsen till plus så är det första gången i mitt liv jag ser ett. Så även om det inte blir mer än så så får man ett litet hopp i alla fall om att inte ge upp.
  • Sunseed
    Boe skrev 2012-03-13 10:27:05 följande:

Sunseed- klart det var ett plus! Håller tummar & tår!

Tack för all omtanke med kliandet.

Skytten- klart din klåda är hemsk den med! Hoppas att vi blir av med faanskapet snart :)

Appropå kliande så när jag bränner mig i solen eller får myggbett och liknande så svalkar Aloe Vera Gel vääldigt skönt. Ett litet tips bara. Och inte är det dyrt heller. Ca 100-200 kr (beroende på märke) för en tub som räcker i evigheter.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?