underverket 06 skrev 2010-11-19 22:01:01 följande:
Känner mig så GLAD. Vi var på återbesök på kliniken, CvL, igår för att prata om hur vi ska gå vidare efter det senaste IVF som ju blev minus. Jag trodde läkaren skull ge oss jättedåliga odds för ett ev nytt IVF. Jag var ju hos en gynekolog för några veckor sedan o hon gjorde vul på mig o gav mig o stort sett ingen chans alls att lyckas med IVF o föreslog som enda chans ÄD- äggdonation. Men hos läkaren Oddvar på CvL lät det helt annorlunda, Han gav oss stora chanser att lyckas med ett nytt IVF. Det senaste IVF när jag bara fick ut 5 ägg från 8 äggblåsor o där bara 1 blev befruktat, ansåg han bara att vi hade extrem otur med o att vi inte hade naturen med oss denna gång. Han menade att för det första var det otur att vi inte fick ut ägg ur alla äggblåsor o sedan otur igen att av de 5 äggen var 2 omogna. Sedan extrem otur att av de 3 ägg som gick att befrukta så gick 2 sönder vid microinjektionen. Jag svarade bra på hormonbehandligen, men det var otur att det blev som det blev. Nästa gång kan jag lika gärna få ut säg 8 ägg o sedan få 4 befruktade menade han.Jag tycker absolut vi ska göra ett till IVF försök. ÄD var inte alls något vi skulle fundera på i detta läge tyckte han. Han gav oss 30- 45% chans att lyckas o det är jättebra odds för min ålder. De räknar ut en prognosmodell baserat på vul, hur man svarar på hormonbehandlingen o min ålder o AMH värdet tror jag. Så nu blir det nytt försök i jan. Vi hinner inget innan jul. Denna läkaren är alltid så positiv o jag litar faktisk mer på honom än den gynekolog jag var hos. Konstigt nog är hon deras samarbetsläkare o det är ju konstigt att hon har en helt annan åsikt om våra chanser att lyckas.Men hon håller inte på med provrörsbefruktningar dagar i ända, så hon borde ju rimligen inte ha samma kunskaper som läkaren på kliniken.
ChippiChoppi: Lycka till på ÄP. HÅller tummarna för dig.
Turlid70: Hoppas du har det riktigt trevlig på företagsfesten. Jag skulle nog tagit ett par glas vin iallafall .Sitter själv med ett glas vin just nu.
Vilken tur att läkaren på CvL var så positiv! Ska nog banne mig ringa dit själv då vi råkade ut för något liknande....
Hemortsläkaren som jag gick till tyckte inte det var någon idé med IVF på någon ac klinikerna de samarbetar med, då jag är för gammal, har för dåliga värden och är för tjock. Har fått en känsla av att läkaren inte ens pratat med kilinkerna på riktigt och berättat min historia för dem. Fick känslan redan då vi gick från läkaren att de hade bestämt sig för att inte låtas mig gå vidare. Detta pga kommentaren "blir du mycket ledsen om du får ett nej?"
Nä, blir mer och mer förbannad då jag tänker på det! Ringer på måndag och pratar med klinikerna på egen hand. Skiter i alla samarbetsläkare!
Lite ilsken idag... kanske för att ÄL dröjer och jag mistänker att det inget blir denna månad