• linköping68

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hoppar in från jobbet och tittar, fast vi egentligen inte får.......

Vi 4: håller tummarna stenhårt. Skickar hopp och styrka till er, och många kramar!!! 

Vink, vink alla andra.

• linköping68

Hade egentligen testdag i tisdags, men då jag har långa cykler och mannen var bortrest så väntade vi till idag med testet........ Och tyvärr var det som jag trott, det var så negativt som det bara kan bli. Jättetråkigt, men samtidigt kände jag inte den sorg i mig som jag kännt vid tidigare misslyckanden.

Har kännt under veckan att det nog inte kommer att gå vägen. Har svettats mycket på nätterna och på dagarna har jag funderat på om jag tom är i klimakteriet pga svettningarna. Men tror att det beror en del på progesteronet och HCG-understödet. Men man vet aldrig. Hade ju dåligt Ösradiolvärde då jag tog sist (fast då var det dagen innan mens och kanske inte helt rättvist)

Nu tar vi nog en liten paus från CFC och går spåret via Aten istället. Ska sätta oss ner och diskutera igenom den närmsta tiden och se utifrån mannens resor med jobbet och hur vi får till det med barnpassning etc.

• linköping68

Inte en så bra dag.... trasig dator, blir utan internet 4 dagar och far och jobbar kl 05.00 imorgon...

MEN kom just hem från mammografi och det är fantastiskt hur de kan klämma ihop brösten så mycket som de gör. Det är ju inte direkt skönt, men bra att det finns. I alla fall....Sköterskan berättade hur det går till, när man får svar etc. och sen säger hon ...." det är svårt att se bra på bilderna av unga bröst och ibalnd måste man komplettera med ultraljud..."

Men hallå??? Unga bröst? Alltså... jag är för gammal för att få hjälp med IVF i Sverige, för gammal för att få hjälp med bra och ordentlig missfallsutredning och ibland för gammal för att få IVF mediciner utskrivna av läkare.

Kanske borde då mina unga bröst gå själva till IVF-klinikerna, till gyn och andra läkare. Fick mig ett gott skratt ute i väntrummet när jag klädde på mig och mina unga bröst Skrattande  
    Har kanske schyssta lökar trots att jag i andra sammanhang ses som tant.... 

• linköping68

Hemulen: tänker på dig nu och hoppas att du snart kan komma ur de jobbiga tankarna och oron. Det viktigaste för dig är att ta det lite lugnt! Vila lite mer än du gjort. Hoppas du kan få mäta lite ofta för att hålla oron i schack. Kram

Sunseed: lite nyfiken på varför fick du Progynon? Spännande med VUL, håller tummar för er! Kram!

Anne: underbara starka du!! Vilken fin artikel. Satt på jobbet och läste den och kunde inte hjälpa det, men började gråta. Förstod ju att det var du och kände mig bara överväldigad av allt du fått gå igenom. Och din styrka!!! Fick lite undrande blickar från kollegor, men bara 1 vågade sig fram och frågade hur jag mådde.

Susmar: usch vad tråkigt med ägget. Håller om och ger dig en varn kram!!!

Vi4: hurra för att det gick bra och du nu ruvar. Hoppas och håller tummarna för er!

Om jag missat några ber jag om ursäkt.... har svårt att läsa igen då jag jobbar borta i veckorna och ska hinna allt när jag väl är hemma. Ibland säger mannen, lite på skämt, att jag umgås mer med er än med honom när jag väl är hemma Tungan ute 

• linköping68

Sunseed: ler i hela kroppen åt ditt inlägg. Underbart!!!!

Vi 4: försök och ruva lugnt. Vila och var glad

Katt12: ruva lugnt du med. Inte stressa, var glad och vila mycket

Prickigchokladmal: välkommen!

• linköping68

Efter det sista misslyckandet diskuterade mannen och jag och kom fram till att vi ska åka till Aten och dr D för att se om han ev kan göra något åt mig och alla misslyckanden.
    Skickade ett mail och förväntade mig att få tid långt fram, men fick till svar.....
    Välkommen på måndag 15/10. Va??? Så snabbt.

Nu blir det till att panikboka flyg och hotell, stuva om jobbveckan och sticka till Aten. Jag far tyvärr ner själv så lite nervös är jag allt! Tänkte bo nära kliniken så jag klarar mig nog.....
    Huva va spännande och otäckt! Men är glad att vi gör detta. Vi känner båda att då har vi försökt allt och kan lägga ner allt senare och känna oss lugna med det.

• linköping68
    Anemon skrev 2012-10-12 21:57:56 följande:
    Linköping....om ni hör ett förvirrat par viska på svenska i väntrummet hus Dr D så är det vi.....också där 15/10

Ja, kanske vi ses där. Jag kommer ensam så jag sitter nog mest och ser förvirrad ut i min ensamhet. Nej då, det kommer gå bra för oss. Hade samtalet med Dr D i dag. Vad trevlig och bra han låter. När åker ni ner? Jag åker på söndag och är framme sent, typ 23.40 på flygplatsen. Sen taxi till hotellet i närheten av kliniken.
  • linköping68

Alla lyckönskningar uppskattas verkligen! Är lite orolig så här inför resan, men det kommer att gå bra. Har oro inför att jag kommer fram så sent och måste ta taxi mitt i natten. Men det borde väl gå bra om jag tar en märkt taxi vid flygplatsen.

Miss B: njut av resan

Vi 4: håller tummarna! Vet att det inte är lätt, men försök att inte känna och tolka in symptom.

Hemulen: låter jobbigt för dig. Håller tummarna stenhårt!

Prickigchokladmal: lycka till med ruvandet!

Anemon: japp, kanske ses vi  

• linköping68

7.30 får jag ett SMS....... mitt flyg är inställt!!!!! Men va f*n?!!! Så typiskt och nästan som ödet säger mig något......

Men struntar i det och åker iaf till flygplatsen, för enligt hemsidan så ska man åka till flygplatsen och de hittar ett annat flyg. Hmmmmm. Får se om jag blir sittande på flygplatsen, kommer fram eller får vända och åka hem. Fortsättning följer......

Jädra skit!!! 

• linköping68

Oj, så länge sen det jag var som jag var inne på FL. Mycket privat på senaste tiden.  Snabb tripp till Aten. Hem och sen iväg och jobba. Kom hem och hade besök i flera dagar, iväg och jobba. Hem igen och besök igen, Iväg och jobba och nu hemma, utan besök. Pust!

Och nu lite varning för uppsats……

Lite uppdatering om Atenresan. Fick ju halvt panik när smset kom om att planet var inställt, men allt gick bra och jag kom iväg. Kom fram seeeent på kvällen, ca 00.30.  Bodde trevligt nära kliniken i Halandri. Tyckte att kliniken var lite rörig, men det ordnade sig där med när man väl förstod var man skulle börja. Fick ett gott intryck av dr D. Han verkar mycket kunnig, trots att han ibland verkade lite virrig när han hoppade från ämne till ämne. Men han känns äkta och som om han verkligen brinner för det han gör. Hela besöket och samtalet kändes bra.

VUL var också intressant då dr D hittade något, kommer inte ihåg vad han sa på engelska, men det var typ en polyp antar jag. Ingen har tidigare sagt något om den! Som tur var satt den bra till och var inte i vägen för något och störde inte. TUR. Vänster stock motsvarar min ålder sa han, lite mindre och lite trött. Höger stock var superfin tyckte han. Som hos någon yngre. Känner att det oftast är den som producerar vid ÄL. Spännande.

Dr D anser att vi har lika goda chanser att lyckas hemma som med IVF, och att vi nog borde prova hemma en period, men stöd av ”hans” medicinering. För mig var tyvärr huvudproblemet ålder och immunproblematik kom som god tvåa. Han menade att chanserna för min åldersgrupp är ca 5-10 %, men han ansåg att med det han såg på VUL och utifrån samtalet att jag låg på 10% och kanske tom över. Känns ok faktiskt, även om chanserna inte är superhöga. Men vi kör på med hemmaförsök under en period, men stöd av Clomifen och resten av dr Ds rekommendation av andra mediciner.

Har nu fått provsvar från Aten och även pratat med dr D. Proverna visade tydligt att jag har immunproblematik och att mina höga antikroppar mot sköldkörteln spelar in. Tydligen har jag ett immunförsvar som svajar mycket. Från lågt till högt och aggressivt. Tydligen kommer jag även att svara bra på IL när jag tar det. Har inte tagit något ännu.

Lite kort  om min senaste tid.... 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?