IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Stockholms län/ Karolinska har bara 2 IVF försök tror jag.
Uppdaterar med ålder. Fjällsippan - välkommen och lycka till med hemmaförsöket
***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)
Fjällsippan, 42 år och syskonförsök nr 4 i november (FET), bor i Stockholm
***SPRAYAR***
Fahlvik, IVF nr1, ÄP v42-43 ???????, bor i ???
***SPRUTAR***
Sushi: IVF nr 4 äp 41 bor i göteborg
***ÄP***
***ET***
***FET***
***RUVARE OCH TESTDAG***
Inanna, IVF nr1, FET försök 1,42 år, TD 16/10, bor i Göteborg
Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
***GRAVIDA***
Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
***Övrigt**
Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg
underverket - så ledsen för din skull Inte roligt att få minus efter IVF.
Har du inte fått besked från kliniken om nästa steg?
På Sophiahemmet var de extremt tydliga, där hade jag återbesök inbokat samma dag som TD. På S:t Göran var instruktionerna mer diffusa - jag skulle ringa el maila testbesked. När jag mailade in mitt besked (minus) blev jag uppmanad att ringa in. Vid samtalet så beklagade sköterskan mitt minus samt ville boka uppföljnignsmöte med läkaren (vilket naturligtvis var bra, men hade varit ännu bättre om man gjort redan i förväg tycker jag).
Föreslår att du hör av dig till kilniken med ditt testresultat och frågar om nästa steg/boka in läkarebesök.
Kram
Grattis Skruttefia! Underbart att höra
Du frågade om VUL och vad jag förstått så är det lite olika exakt när klinikerna gör VUL. När jag gick på Sophiahemmet gjorde jag VUL i v7 (6+2), men det är något tidigare än vad de flesta andra gör.
Inanna - lycka till på VUL imorgon! Håller tummarna för att du får se ett litet hjärta picka
inanna - åh vad jag lider med dig. Och fy så hemskt med limbo i en hel vecka. Det var en tjej i Sophiahemstråden häromåret som råkade ut för samma sak om jag kommer ihåg rätt och hon blödde även ( i mängder tror jag t o m), men likväl fick hon en liten fullt frisk son någon vecka efter min dotter föddes. Hon hörde kanske till undantagen, men ändå kan det vara bra att veta att litet hopp finns. Kram
Fahlvik - stort grattis till alla ägg! Nu måste väl åtminstone något av dem vara tillräckligt moget och dela sig fint!
Nu hittade jag tabellen för AMH. Fullständig länk: www.gcrm.co.uk/downloads/INF-Clin025-20091103...
Detta visar på att allt mellan 5-19, 9 pmol/L är ett normalt AMH-värde (till och med bättre än jag kom ihåg)
TABLE OF INDICATOR CONCENTRATIONS OF AMH IN THE BLOOD
Value (pmol/L) Indication
>20 High responses to ovulation drugs expected
– risk of ovarian hyperstimulation syndrome
– high pregnancy potential
5 to 19.9 A normal response to drugs expected
– Low risk of ovarian hyperstimulation syndrome
– Low risk of cycle cancellation
– Good pregnancy potential
1.0 to 4.9 Reduced responses to ovulation drugs.
– Expected yields of 1 to 6 eggs (normal average = 10 eggs)
<1.0 Negligible responses to ovulation drugs.
– Treatment with own eggs rarely recommended.
inannna - håller tummarna för att den lilla bönan vänt sig fel och att det är falskt alarm, även om jag förstår att det känns väldigt väldigt tungt just nu.
påfågeln - hejsan! Roligt att se dig här, denna tråd är ju lite mer aktiv än S:t Göranstråden. Såg att du fått lite tips på saker att kolla upp. Undrar också om du haft ditt uppföljningssamtal än och vad som isåfall sagts?
Själv fick jag mens i morse och har därmed börjat spraya idag (Suprecur den här gången eftersom Synarela varit slut). Det blir ett långt protokoll, men med spraystart dag 1 för att hinna med ÄP innan julstängning Har för mig att det var någon här i tråden som hade koll på denna variant som är helt ny för mig?
Letar febrilt efter vår lista, men den måste vara väääldigt långt bak i tråden