• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna: Jag tycker du ska vända på frågan, varför ska du inte få göra ett försök till med dina strålande värden? det vore ju löjligt om du inte fick det, tycker jag.
    Tack för era gratulationer, jag testade på dag 9. Väldigt tidigt, men så blev plusset väldigt svagt också. Å andra sidan känner jag mig supergravid, så det blev kanske ingen överraskning. Om jag inte känt igen symtomen så hade jag aldrig vågat testa. Jag är inte med i matchen förrän framåt lunch...Men bara tacksam för så kraftiga symtom, det ska ju vara bra att man har det.
    Jag har druckit kaffe under ruvningen, men lagt av nu. Jag tror knappast ett glas vin kan spela nån roll under ruvningen.

• kattenizze

Hur går det för er andra som ruvar, ska ni tjuvtesta?

• kattenizze

Inanna: Jag tycker Zinfandel säger kloka saker, och jag hade också sökt mig till Danmark om din läkare är skeptisk. Jag menar, vilken åldersfascism egentligen....jisses. Det är som att det är totalt kört efter man fyllt 40, vilket det ju absolut inte är. Svårare ja, men kört nej.
    Fjällsippa. Jag tycker du är modig som provar nåt nytt, och jag föstår dig till fullo. Och den korta metoden är ju så smidig och lätt!!
    Jag har testat mig idag igen, och idag var plusset mkt starkare. Börjar faktiskt inse att jag är gravid. Himla konstig känsla måste jag säga.

• kattenizze

Chichisita: det är nog bra med lite feber! Jag en kronisk förkylning och var till HC förra veckan för att diskutera det och då hade jag lite temp som du. Läk trodde det kunde bero på graviditeten, att immunförsvaret reagerade på den. Sen gick febern ner under helgen, men jag har ff lite högre normaltemp än jag brukar ha, och det tror jag beror på att jag är gravid. Så lite feber är nog bara bra!! jag förstår att du vill tjuvtesta, hoppas!!

• kattenizze

Inanna: Jag har haft 3 ägg ut näst sista gången och 10 nu så vad 17, det kan skifta! Och nu är jag dundergravid. Jag har en svägerska som är född 70 och som också kämpar med sitt första barn, och jag blir såååå irriterad på hur nonchalant vården bemöter henne och hennes sambo. Nä de är för gamla för allt, inte ens en missfallsutredning får de efter hennes fyra missfall...Nä hon e minsann för gammal! Man kan ju bevisligen bli med barn efter 40!! Nä, jag tycker du Inanna inte ska ge upp!!

• kattenizze

Hispan: Jag beklagar ditt minus. Hoppas ni får en skön sommarvila, även om ni inte önskade det.

• kattenizze

Enya: Jag tycker din läkare verkar vettig och väldigt engagerad. Hoppas det är er tur nu!!

• kattenizze

Zinfandel: Ja, jag gillar verkligen den här tråden också, finns så mycket kloka, starka, fantastiska kvinnor här! Det är få man kan dela detta bekymmer med, men alla här VET vad vi går igenom....Jag undrar hur det går för dig Chichisita??
    Inanna: Om du bara haft en sån låg dos och ändå fått ok med ägg kan de väl knappast neka dig nya försök!! Det hade ju varit en helt annan sak om du legat på 450 och fått ut ett ägg liksom. Gör du ISCI också pga spermakvalitén? Vi fick ju göra det nu denna gång när jag blev gravid, trots att min mans spermier varit helt UA tidigare. Jag läste nånstans att någon tyckte att det var mer onaturligt att liksom våldföra spermien på ägget, och naturligtvis är det rent trams, men jag kan inte sluta tänka på det...Löjligt jag vet. Hur

• kattenizze

Zinfandel: Vad häftigt att hon fick adoptera så sent!! Det var roligt att läsa. Vet du från vilket land det var?

• kattenizze

Underverket: Min klinik avråder från samlag två veckor efter ET pga infektionsrisken. Jag skulle aldrig orka ha sex under ruvning, det är det det sista jag tänker på, sist hade jag det inte heller under min graviditet eftersom jag mådde väldigt dåligt pga min rygg som är skadad. Min man hade inga problem alls med det. Det låter som ni måste prata igenom det hela ordentligt, tycker jag. Det är ju svårt att ha sex om man oroar sig! Det är din kropp det handlar om, inte hans.

Spears: Ring läkemedelsupplysningen, de har öppet dygnet runt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?