• kattenizze

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zin: Du har så rätt så, fler ägg betyder knappast bättre chanser! Victoria: glömde, nedfrysning av embryon innebär ju alltid vissa risker, både vid ned/upptining. Jag hade satsat på färskt.

• kattenizze

Zin: I sommar kommer jag ha lite tid för att översätta texter till engelska, dock är jag inte så bra på medicinsk engelska.
    Hemulen: Jag har alltid haft Gonal-F i relativt låga doser, 150 och 225 för min ålder, men sista gången när jag fick tvillingarna sprutade jag flera dagar än jag gjort förut. Jag vet inte om jag riktigt tror på höga doser, utan jag tror nog mer på lägre doser och fler sprutdagar och individuella upplägg. Jag är väldigt lättstimulerad så jag är inte en bra referens för just mediciner. Däremot verkar ju CFC ha ett jäkligt bra upplägg, om jag skulle göra IVF idag, skulle jag nog anlita dem. I övrigt har ju Zin som vanligt alldeles rätt, stimuleringens resultat kan ju bero på olika faktorer. Av allt detta mitt svammel så varför inte testa menopur eller andra kombinationer om man vill prova och se om det ger mer o bättre ägg?

• kattenizze

Tuva: Jag har aldrig plussat så tidigt som på rd 9! Även om jag haft symtom så har de inte märkts. Jag har aldrig tempat men var varmare när jag plussade med tvillingarna, men inte alls med sonen, så det kan säkert skilja. Ge inte upp är allt jag ville säga egentligen!

• kattenizze

Victoria: Hoppas på dina ägg. Detta har hänt mig med att jag inte kom till ET, men orsaken var en annan. Men jag minns hur fruktansvärt besviken jag blev, alla jäkla sprutor och sen njeeeet. Så jag förstår dig, och som sagt det är bara att hoppas att de tar sig.

• kattenizze

Zin: Grattis grattis grattis grattis!!!

• kattenizze

oförklarlig barnlöshet, vilket j-vla skitsnack!

• kattenizze

Zinis: Men hur mår du då? inget gravillamående än?

• kattenizze

Enya: Hoppas du mår bra nu mot slutet och att du snart får njuta av ert lilla underverk!

• kattenizze

Mamman: Ja, äldste sonen är resultat av ett FET efter mitt första IVF.

• kattenizze

Jag har aldrig hört något om mina äggs kvalité heller, utan bara hur många celler de har haft. Nu sist fick jag ju bara två färska att använda, och då vet jag att embryologen var mycket nöjd med dom, och dom hade precis delat sig igen på ET. Och det blev ju toppen också. Men jag har ingen aning om hur många celler de hade. Men nu har de ganska många små celler när de är fem månader....
    Får jag fråga er en sak; framförallt ni som är helt barnlösa, hur skulle ni känna om en sån som jag med tre barn kommer till kliniken för att visa upp dem för personalen? Jag ska såklart försöka pricka en tid där så få människor som möjligt är på kliniken, eftersom jag förstår att det kan vara jobbigt för en del. Hur skulle ni känna? Synpunkter mottages tacksamt.

• kattenizze

Tack för era synpunkter. Jag tar dom med mig.

• kattenizze

Även jag vill flika in ett stort grattis till dig Enya som fått ert barn nu! Skönt att höra att du fick snitt, du hade en väldig tur kan jag säga! Hoppas snittet läker snabbt nu och att amningen kommer igång som den ska om du ska amma. Grattis igen!!

• kattenizze

Jag vill mest bara säga Hej då mina kära trådvänner, eftersom jag nu känner att det är dags att lämna den här tråden för gott. Jag kommer såklart kika in och titta hur det går för er alla då och då, men har inget längre att tillföra, då jag har det antal barn som jag önskade, och nu går vidare med andra saker. Jag kommer dock att med min erfarenhet säkert lämna bidrag på hemsidan som väl är under uppseglande, hoppas jag. Jag tycker att den här tråden har varit och är helt gudomlig, och vilka kämpare det finns härinne!
    Jag fick tre friska och alldeles  ljuvliga barn med en drös av IVF:er, vid 36 och 39 år efter många många långa tunga år av barnlöshet.
    jag har lärt mig så mycket här, och fått en helt annan syn på svensk sjukvård än vad jag hade innan.
    önskar alla så mycket lycka till som jag bara kan!!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?