• Bengalen

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

myran6801 skrev 2012-02-02 10:57:04 följande:

Har varit hos Gyn idag och fått svar på proverna jag tog. Blev förvånad för mitt amh-värde var inte lika urdåligt som det var i juni när jag tog det sist. Undrar vad det kan bero på, kan det vara Inofolic som gjort det???
    Jag tog nytt progesteron prov idag samt blodgrupp och RH-värde för det vill ÄD-kliniken i Spanien ha.

Ni som vet får jätte gärna kommentera mina värden nedan, har glömt vad referensvärden är.

FSH 9,2 (var 10 i juni)
    LH 5,8
    AMH 0,72 (var 2,5 i juni)
    Östradiol 263

Blir lite fundersam. AMH:et har ju sjunkit vilket betyder att det har blivit sämre. Under 1 är inte så bra. 2,5 är kanon!. I övrigt tycker jag att det ser bra ut. FSH:et ligger precis på gränsen men under 10 är okej.
  • Bengalen

Stort tack för all info 42:an om crash och japanen! Du svamlade inte alls. Flört
    Jag håller med om att det var svårt att förstå Claus. Skönt om alla inte är lika svåra att förstå där på kliniken.

Jag fortsätter hålla mina tummar för ditt lilla ägg! Hoppas, hoppas...

• Bengalen
    myran6801 skrev 2012-02-02 11:35:43 följande:
    Oj oj jag skrev fel amh var 0,25 i juni och nu 0,72!!!!!

Tack Bengalen !!!!
    Då hänger jag med. En klar förbättring alltså! Glad
  • Bengalen

Vad tråkigt att höra 42:an. Lider så med dig. Jag vet hur tungt det är att få detta besked. Nästan värre än när man testar minus. Jag har tyvärr upplevt det samma vid 4 IVF:er och man vänjer sig aldrig.

Kramar

• Bengalen

Jag blir så fundersam. Kan inte riktigt förstå varför CFC inte vill göra Crash på mig. Jag har ett hyfsat AMH på 1,6 och borde kunna få ut lite ägg om jag bara får ner mitt FSH men det är väl där skon klämmer. Att de inte tror på att man verkligen kan sänka sitt FSH så att man kan öka rekryteringen av folliklar vid stimulering.

• Bengalen

42:an: Vad ledsamt att höra att det slutade med ett så tråkigt besked. Jag förstår att du är knäckt. Efter vår 7:e IVF fick vi samma dom från kliniken att vi inte fick lov att göra fler IVF:er utan blev rekommenderade att gå vidare med ÄD eller adoption. Jag hade haft det på känn innan att detta skulle komma men det var ändå grymt tufft att få det svart på vitt.
    Vi gick vidare med ÄD. Gjorde ett försök i Riga och sen nu nyligen ett i Malmö, men jag kan ändå inte släppa tanken på att det finns en liten möjlighet att vi ska kunna lyckas med mina egna ägg nu efter 2 år med TCM. Därför har vi åter igen tagit upp IVF:andet.
    För min del tänker jag nog tvärtom mot vad du gör med om du kan ta till dig detta barnet på samma sätt som dina "egna". Jag tänker att får jag bara ett genetiskt barn gör det inget om sen syskonet blir ett ÄD-barn. Jag har vänner här från FL som har pga åldern fått gå över till ÄD vid syskonförsök men de säger att det är ingen skillnad överhuvudtaget. De älskar detta barnet precis lika mycket. Det sägs ju att barnet får 50% från fadern, 25% från donatorn och 25% från mamman trots att det inte är ditt egna ägg. 

Styrkekramar i massor!

• Bengalen

Hahaha, helt fantastiskt Zin! Fast jag hade inte kunnat räkna med nåt annat när du nämner RMC. Värre klåpare än dem finns inte!

• Bengalen

Zin: Vilket fantastiskt initiativ att samla all kunskap på ett ställe! Glad
    Jag har gjort ÄD både utomlands (RIga) och i Sverige om jag kan bidra med något. Sen är jag även en hejar på TCM. Flört
    Förresten, Ilona tar inte emot några nya patienter förrän till hösten så det fick bli en tid hos favorit-B. Hoppas att han är lite medgörlig nu bara.

• Bengalen
    linköping68 skrev 2012-02-06 12:55:45 följande:
    Hoppas också på bra samtal, men hade helst haft det idag Obestämd Har från 36,1 till 36,3 som normaltemp, men efter ÄL brukar den ligga på 36,7 till 36,9. Men inte nu tyvärr, så det verkar kört Gråter
    Vad skumt! Har du tempat mer än en dag i följd så att du verkligen ser att tempen har fallit?
    Jag håller också mina tummar för att du får ett bra samtal med Svend.

Victoria: Varma kramar. Hjärta

Jag frågade om man kunde ta FSH på CFC men det kunde man inte. Lite märkligt om man vill ha koll på om det är en bra cykel eller ej. Det känns ju helt kört här i Sverige med tanke på att alla gyn/kliniker tar en dryg vecka på sig att analysera provet.
    Min akupunktör funderar på att köpa in utrustning för att själv kunna analysera FSH-prover men tydligen är det en väldigt dyr "apparat". 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?