• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten, jag tänkte att alla ju skrev att du skulle testa sen iaf så jag hoppades på ett mirakel för dig!
    Själv så tappade jag symtomen i söndags och igår började blödningen och den har fortsatt idag så jag hann heller inte till TD som skulle va imorgon... men gyn säger jag ska ta det iaf... inte för jag vet varför men men
  • MissBoring

Åh Myran en stoor kram till dig!!

Slemis, varför måste ni vänta till april??

Jag ringde min klinik imorse och frågade om jag fick ta testet idag istället för imorgon och hon sa att det gick bra, en dag mer eller mindre spelade igen roll. Skönt för idag fick jag va själv när jag skulle testa och imorgon hade jag haft mamma i faggorna och det hade blivit jobbigt. Hon behöver inte fler motgångar just nu.. och precis som jag trodde så va det tomt i lilla rutan!! Gråter

• MissBoring
    slemis, det va ju inte kul att ni måste vänta pga kö.. men men för att dra en klysha... den som väntar på nått gott...

Jag blir helt fundersam nu, ibörjan när jag blöder så använder jag binda och nu är jag helt säker (iaf 99%) att jag fick ut en hinsäck i bindan!!? Kan det stämma, fast jag inte visat positivt på testet?? det va precis om en tunn hinna som såg över nästan hela bindan, har aldrig sett nått sånt förut... vid missfallen så har den nog "ramlat ur" när jag varit på toa så jag misst den!
    Jag vet sen tidigare att min nivå på hormonerna (vet ej vad de heter...) Vid ett av missfallen så testade jag svagt plus på fredagen (riktig testdag måndag) ´på söndagen försvann symtomen och på måndagen när jag testade så va det helt blankt på stickan... kan det va nått man kan kolla upp, ni som vet så mycket kanske vet nått om det här med??
    För det verkar ju ta sig allt som oftast men så fastnar det aldrig ordentligt.... för inte kan det väl va nått annat än hinsäcken som kom ut idag??
  • MissBoring
    MissBoring skrev 2011-12-15 16:38:25 följande:
    slemis, det va ju inte kul att ni måste vänta pga kö.. men men för att dra en klysha... den som väntar på nått gott...

Jag blir helt fundersam nu, ibörjan när jag blöder så använder jag binda och nu är jag helt säker (iaf 99%) att jag fick ut en hinsäck i bindan!!? Kan det stämma, fast jag inte visat positivt på testet?? det va precis om en tunn hinna som låg i bindan, Typ som ett tunt korvskinn (ursäkta jämnförelsen) har aldrig sett nått sånt förut... vid missfallen så har den nog "ramlat ur" när jag varit på toa så jag missat den!
    Jag vet sen tidigare att min nivå på hormonerna (vet ej vad de heter...de som stiger vid en graviditet) verkar lämna min kropp väldigt fort. Vid ett av missfallen så testade jag svagt plus på fredagen (riktig testdag måndag) ´på söndagen försvann symtomen och på måndagen när jag testade så va det helt blankt på stickan... kan det va nått man kan kolla upp, ni som vet så mycket kanske vet nått om det här med??
    För det verkar ju ta sig allt som oftast men så fastnar det aldrig ordentligt.... för inte kan det väl va nått annat än hinsäcken som kom ut idag??
    Fick rätta lite fel Flört Såå vad tror ni om detta??
  • MissBoring
    Nu Syskon skrev 2011-12-15 20:41:54 följande:
    Miss Boring, Jag tror inte det är hinnsäcken när jag gjorde "aborten" kom hela hinnsäcken ut och det var en glasklar blåsa stor som en ärta.  Så det låter lite stort med ett korvskinn över hela bindan. Ingen aning dock om vad det kan vara, men det kanske är en seg flytning, slem.
    Jaha ja men då måste det ju va nått annat... för liten som en ärta va den ju inte!
    Jag skrev lite galet, det va inte över hela bindan men mitten av bindan, stor som en dryg 5 krona kaske med lite konsistens av ett tunnare korvskinn..

Tack
  • MissBoring
    Zinfandel skrev 2011-12-17 23:13:27 följande:
    Nu är det klart - det blir hela immunutredningen i Aten Skrattande  Jag skickade en detaljerad Fertility History, naturligtvis ju mer info de får, desto lättare att göra en bedömning och han blev mycket imponerad över den och sa "you should be a doctor! Haha SkrattandeSkrattande. Vi hade ett väldigt trevligt samtal så nu åker vi dit om ett par veckor. Det innebär att nästa försök troligtvis inte blir förrän i februari men det är lika bra att köra all in nu. Känns jättebra men en läkare som är helt på ens sida, som har idéer & teorier, som ger mig stora förhoppningar och vill göra allt för mig Solig Fortsättning följer!

Lycka till selmv!

Tack Maryhe för din insats för alla här hemma, för din outröttliga empati för oss och ditt ständiga kånkande för att vi ska få grejor att stoppa i oss Tungan ute 

Thule: sounds veeery good!!! Hjärta
    wow vad häftigt!! Stort lycka till.
    Kram
  • MissBoring

Läser, hejjar på och håller tummarna men orkar inte skriva så mycket nu. Är inne i en låg period.
    Allt med mamma och det misslyckade första IVF försöket har nu tagit ut sin rätt... jag är helt slut!!
    Kram till er alla  

• MissBoring
    MissCat skrev 2011-12-18 19:02:07 följande:
    Ja vi kör igång i slutet av januari tror jag då vi bestämt för att vila min kropp lite. Imorgon skall vi ju till kliniken för att höra vad de kan ersätta oss med genom att de tappa 5 ägg i golvet nu sist.

what?? tappade dom era ägg??? det kan inte bli billig ersättning det!!! var går du?
    vilken mardröm :( 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?