• snorpan02

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vilken trist nyhet jag fick precis när jag pratade med CvL, deras labb är stängt nu på söndag så jag kunde inte göra ngn FET denna månad, så typiskt....

Tuvalina grattis, det finns ägg att hämta, håller tummarna

Germany kan berätta att när jag gick på Sophiahemmet mina 2 första IVF så fick inte jag heller några ägg till frysen och dessutom var de jag fick tillbaka halvkassa. När jag gick från Sophiahemmet som använde Gonal F till Gunnar Möllerström/CvL som kör Menopur så vände det så nu har jag haft jättebra resultat trots dåligt AMH värde osv.  Har kört ganska hög dos o nästan blivit överstimulerad men ivf 4 och 5 så fick jag ut 20 + 14 ägg så  jag har lyckats bygga upp ett litet lager. De säger att äggen har högsta poäng men vad hjälper de när de inte vill stanna...

Kram på er 

• snorpan02

Hej

jag måste försvara CvL lite för tydligen så öppnade de efter semestern igår och hon sa att vi vill inte riskera att använda utrustning som inte kollats ordentligt med tanke på att äggen förstörs om något inte funkar så de skulle ha genomgång i helgen därav helgstängningen men ändå..

Jag har gjort långa metoden alla mina 5 ivf, jag har bett om att få prova korta men läkaren tycker att det är mycket enklare att ha ordning på stimuleringen vid långa och ivf nr 3-5 har ju resulterat i en massa ägg, sista ivf jag gjorde innan sommaren så fick jag göra sk coasting dvs jag höll på att bli överstimulerad och fick inte ta några sprutor utan bara spray i 5 dgr extra innan ÄP, detta gjorde att äggen växte på sig väldigt bra och jag fick ut 14 varav 12 blev befruktade och så blev det 2 till mig och 4 till frysen. Läkarna var väldigt förvånade både ivf 4 och 5 då det blev sådant bra resultat då min äggreserv ligger runt 0,75 eller nåt.

Nu skiner solen dags att passa på och stick ut huvudet

Trevlig helg     

• snorpan02

Hej tjejer

Kom just på att jag inte varit här på evigheter och har läst i kapp litegrann.

Själv hoppas jag ni håller tummarna för mig på måndag för jag har fått glad ÄL gubbe
    imorse och hoppas nu att några ägg klarar upptiningen på måndag för då åker jag till
    Uppsala. (Zin nu får jag äntligen användning för tabletterna du skickade)

Hemulen måste svara på din fråga ang menopur, jag har de senaste 3 ivf gjort långa
    metoden med menopur och fått jättebra resultat, det har varit 9 ägg (2 befruktade)
    14 ägg (4 befruktade) och sista gången 20 ägg varav 6 st blev befruktade. med Gonal F fick vi
    mkt sämre resultat de 2 första ivf.

Trevlig helg

• snorpan02

Godmorgon tjejer

Hemulen jag har 7 st ägg i frysen, då jag är 42,5 år (ung) så bestämde vi oss för att bygga upp ett litet lager
    och det har blivit så otroligt bra resultat de senaste ggr, läkarna har varit väldigt förvånad även jag...

Idag är jag lite nervös över att inget ägg klarar sig men de säger att alla äggen har högsta poäng men isåfall är det väl min livmoder det är fel på som inte vill ha dem kvar

Ackis är det samma som Linnekliniken i Uppsala? Dit ska jag idag, hoppas det går bra för dig med.

Sunseed hoppas pyret stannar nu och Vi4 vart är du i behandlingen?

Vi hörs            

• snorpan02

Hej alla

Hemulen jag måste ha varit trött när jag frågade vad Ackis var... Nu är jag ruvare av 2 st fina ägg, det ena var 6 celligt och det andra hade hunnit dela sig till 8 celligt efter upptiningen så det känns kanon. Endast 1 st gick till spillo så nu har vi 4 st kvar. Mest lycklig blev jag över att man inte ska använda ngt extra progesteron under ruvningen så skönt att slippa alla tillsatta hormoner.    Kanon med 10 ägg, håller tummarna inför onsdagens ET.

linköping68 trist med osämja, jag förösker hålla mig till att inte gå o lägga sig osams även fast man ibland vill be ngn fara åt..... 

Kram

ps återkommer med resultat om 14 dgr 

• snorpan02

Gokväll

Sunseed va kul, grattis och grattis Hemulen för jättebra resultat, det är skönt att ha några i frysen. 

NL2012 svårt att säga vad man ska göra däremot ska man inte vara rädd för att fråga ut läkarna om allt möjligt
    själv kan jag bara säga att Menopur har fungerat mkt bättre på mig än vad Gonal F gjorde och jag har enbart gjort
    långa metoden alla 5 ggr.     

Efter 2 dgrs ruvande så är jag mer energisk än nånsin.. skämt åsido det känns bara så bra att slippa extra hormoner  

Nu ruvar jag vidare 

• snorpan02

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 1 IVF,  negativt. 2 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP
    Sushi, 42 år. IVF 6
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Vi 4, 41år, (syskonförsök) CvL, IVF1 = mf, IVF 2= minus, nytt försök i sept/okt.
    Pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Bengalen: 39 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3:e IVF/japanen på CFC Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Susmar72, 39 år

***SÄNGHALMSLIGAN***

Cice, 42 år, IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***

Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8. 

***RUVARE OCH TESTDAG***

Tuvalina, 41, Hälsingland, IVF 3 korta metoden, TD 31 augusti.
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Ania Kasia, 38 år, RPC Uppsala, FET med TD 8/9
    Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 2 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). Nu IVF 3 TD 30/9.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL TD 24/9 

***GRAVIDA***

Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.   
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF ca 17/2-13
    Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. VUL 9/10

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42) Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg Kattenizze,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS. Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden. Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1. Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012 Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7 Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125 g, 48 cm.

• snorpan02

Gokväll

Sunseed på CvL så sa de att man inte behöver något progesteron efter FET så jag går på det och det känns
    jättebra att slippa alla extra hormoner.   I helgen har jag dessutom lagt 30 kvm golv med en kompis så jag har ruvat med fysiskt inslag... Känner att denna FET så får allt vara som vanligt.

Linköping hoppas allt går bra nu.

Sov gott allihopa     

• snorpan02

Grattis Linköping i efterskott till både födelsedag o ruvning, bara att hålla tummar och tår.

Själv har jag lyckast få jobb igår och är lätt stressad över vad testet ska visa imorgon (måste fuska en dag)
    ska bli kul att sätta igång och jobba efter 3 månaders uppehåll men tänk om jag är gravid....

Plötsligt händer allting på samma gång eller nja jag vann bara 25 kr på min trisslott men ändå..

Trevlig helg tjejer        

• snorpan02

hej här kommer tråkrapport, vaknade 04.30 imorse av lite svag mensvärk och 37,8 gr i temp och  tänkte jag testar.. självklart blev det negativt blääää jag hatar verkligen denna ovisshet om vad som går fel. De sitter och säger att man har 10 poängs ägg men inte hjälper det och inte tycks det finnas ngt man kan göra åt det heller.

Är det någon som vet hur mycket hög kortisolhalt påverkar, jag har varit under mkt stress senaste åren pga både det ena och det andra men å andra sidan så sa ju min gyn att tänk på hur mkt barn som föds i krigsdrabbad länder och de kvinnorna borde ju vara hur stressade som helst... och äggen har jag ju fått fram..

Ok jag ska inte gnälla för jag har 2 jättefina barn men det är så jobbigt att veta hur besviken min sambo blir för han verkligen längtar efter en egen bebis, den känslan kan man inte ersätta med 2 bonusar som snart är tonåringar. Så nu har jag gbnällt av mig, mensen har inte dykt upp än och jag ska egentligen testa imorgon eller på måndag  så idag har jag väl bara lite vanlig pms (periodvisa mentala störningar)

Kram på er

Ps Ni som har gjort fler FET brukar ni vänta en mens innan ni gör det igen och är det ngt annat man kan göra innan FET förutom kortisontabletterna, jag menar ägget/spermiens kvalite kan man ju inte längre påverka, ska mán vräka i sig D vitamin?           

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?