• snorpan02

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej tjejer och tack för stödet idag har jag börjat blöda massor...så trist och imorgon ska man vara glad igen för då börjar jag mitt nya jobb men jag hade hellre haft ett plus att glädjas åt.

Jag tror också att stress är en bov i dramat dock har den inte påverkat själva ivfbehandlingen då jag har ju fått ut massvis med ägg som blivit befruktade trots min ålder osv däremot så är det ju efter vid insättningen det inte funkar. Jag har tidigare ätit massa D vitamin och andra multivitaminer men tog en paus under sommaren med D vitaminen så nu är det väl bara att börja om + lägga till extra B vitaminer. Sköldkörtel ligger på en bra nivå (tror jag) och kortison har jag testat denna FET (tack Zin).  Problemet är väl att de läkare jag träffat på Linne inte anser att jag behöver något extra av någonting efter insättning. 

Jag ska läsa på vad ni andra gjort och skriva ned o sedan ringa Linne o bombardera dem med frågor inför nästa FET som troligen får bli om 2 mån.

Hemulen stort grattis och Sunseed hur känns det?

Kram        

• snorpan02

Gokväll

Sitter och läser ikapp och ville bara säag stort grattis till Sunseed o Hemulen - kul med lite plus i tråden och till er där det inte gått som det borde - kämpa på.

Själv har jag varit fullt upptagen med mitt nya jobb, skönt att slippa sitta hemma o tänka på ivf. Min sambo ringde o pratade med Linne och fick veta att de inte längre gör Assisted hatching pga att det inte visade några bättre resultat. Sen kollade de våra journaler och sa att ni har ju fått ut 10 poängare varje gång men troligen beror det på fel när de ska dela sig vidare... Dessutom så sa de att visst kan problem med sköldkörteln o andra hormonrubbningar spela in men varför kan de inte kolla detta innan.

Vi har lyckligtvis 4 ägg kvar men vad gör man om de inte heller duger, jag menar de är från samma skörd som de vi gjorde FET på nu senast. är det någon härinne som först misslyckats med FET o sedan lyckats med ägg från samma plock vid senare FET? Nu har vi bränt av 160 000 kr och jag börjar undra om ivf industrin  bara vill tjäna pengar.

Läste ni dessutom den intressanta artikeln i DN imorse om läkaren som forskar om ivf som menar  på att det forskas på tok för lite om vad som händer med ägget i livmodern efter ivf, dvs varför fäster det inte.
    Tänk om man hade henne som ivf läkare.

Nä  nu ska jag rycka upp mig men jag önskar att alla piller man stoppar i sig o alla små "böner" man ber kunde ge utdelning någon gång    

• snorpan02

God Jul och  Gott Nytt År önskar jag er alla och hoppas på många positiva besked i tråden.

Själv får jag vänta på nästa FET till i februari, har just nu inget hopp alls gällande ivf men
    plötsligt kanske det händer.

Kram

• snorpan02
    Har inte skrivit här på länge. Funderar nu på om vi ska köra en allra sista gång. Jag är 42,5 ganska precis nu, men har de senaste gångerna fått bra resultat på IVF. Båda gångerna 2 toppägg insatta o sista gången i maj ett + som dock blev missfall på en gång. Min läkare bedömmer chanserna att lyckas med mellan 20-30 % o det tycker jag verkar vara höga siffror. Nu är det ju baserat på senaste gången, så chanserna kan ju vara lägra nu 7- 8 månader senare. Går på Cvl. Vi har även en i frysen. Skulle ni spara den eller ta den först? Fyller 43 i Juni o sedan är det ju definitivt stopp med IVF. Vi tvekar pga av pengarna. Det är ju så dyrt. Lyckas man är det ju värt alla pengar i världen men misslyckas man är det ju mycket pengar. Vi har en son på 4 år o han "kostade" bara 45000. PÅ syskon har vi lagt ut ca 85000 hittills.
  • snorpan02
    **VI SOM VÄNTAR PÅ NYA MÖJLIGHETER**
    Finafina 43 år, gjort I 3 VF, korta metoden, CFC , ska ner i vikt (8kg) inför nästa försök
    Cathy, 38 år, Stockholm
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, IVF nr 5
    Thuleslapper, 39 år, Värmland (men går på USÖ), 3 IVF samt 1 FET
    Sushi, 42 år. IVF 6
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 MF ICSI2 (frusna ägg) - ICSI3- FET - Promea Turin
    Ypke/Victoria71, 40 år, Göteborg, Carlanderska
    Pralinen jessica, 39 år
    , Göteborg, ICSI 3 (2 FET),SU,  FET 12/5 TD26/5
    Mamman0301 39 år, fet i juni har börjat med  progynon den 10/6
    Nu Syskon, 42 år, IVF Kliniken Sthlm, 13 ruvningar 1 barn, Syskonförsök 9
    Zinfandel, 40 år i Skåne, nästa försök i september
    TyckOmMig, 45 år Småland  IVF2
    Tuvalina, 41, Ska ev göra crash IVF i slutet på oktober. IVF 4. Om det inte blir så blir det vanligt IVF.
    Susmar, 40, ICSI 1-2 testad minus, ICSI 3-4 kom ej till ET
    pp08, 41 Stockholm;  FET (4celligt + 2celligt) , (syskonförsök 7) TD 3 sept.
    Snorpan 42 år, 5 st ivf , 1a FET CvL , 2a FET ev den 3 feb-2013
    Linköping68, 43 år. CFC. Gjort 2 IVF,  negativt. 3 avbrutna IVF -ägglossat spontant innan ÄP. TD 3/10

Cice, 42 år
    , IVF1 -, sedan hysteroskopi och immunobehandling i Aten, hoppas på mirakel i sommar
    Chichisita 42 år,korta metoden, ÄP 21/8
    Bengalen 39 år: 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC, 3 IVF/japanen på CFC varav 1 ET, ny japan med sprutstart 29/9

***SPRUTAR/SPRAYAR/ÄP/ET/FET***

Turlid, 42 år, Norrtälje, IVF2 FET1 på CvL 11/2

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Ciara, 41 år, Stockholm, IVF nr 1  hos CFC. ÄP 14/3 + ET 16/3, TD 29/3. BF dec 2012.
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI försök 2, bf ca 8/1 2013
    Mammagås, 40 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, IVF på CvL. IVF 4 - Falun, BF 17/2-13. plan KS 6/2 Ania Kasia 38 år, Uppsala, RPC. Första IVF, första FET med blasto. TD 8/9 VUL 27/9 BF ca 8 maj 2013 Sunseed 41 år, FET 30/8-12, insättning av blasto nr 6 med AHA. TD 13/9. Väntar en pojke. BF 19 maj 2013 Hemulen 39 år, RPC Uppsala, 3 IVF,  4FET (2 MA, maj-11 och maj-12). BF ca 2 juni

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze/Raffebo,  38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS.
    Chichisita, född 70, son född 14/12 2011 efter IVF 2, korta metoden
    . Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1.Tvillingar
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF 27/1, son 11/1 genom KS
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1, son född 25/1 genom KS
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. Son född 29/1.
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, BF 15 maj,Enya född 13/5 3640g 51cm
    Boe, född 72, Stockholm, syskonf örsök 2, FET CvL, TD 18/9, dotter född i maj 2012
    Maraki73,  38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) dotter född 31/7
    Inanna  43 år, Gbg, 4 ICSI + 3 FET, ÄP  14/11, ET 16/11, TD 4/12, Inanna Li född 8/8-2012, 3125

• snorpan02

Hej tjejer

tog mig friheten att flytta om lite i listan då inte alla uppdaterar sig,
    fick ett oväntat och lite jobbigt förslag från Linne kliniken idag, vi skulle åka
    dit och sätta tillbaka 2 ägg idag men de ringde och frågade om de fick odla blastocyster
    av de 4 ägg vi hade kvar, de ville prova något nytt då det inte gått vägen trots massor av
    ägg och högsta poäng... (vad det nu innebär)

Vid lunch så ringde de och sa att 3 st ägg såg väldigt fina ut så nu är det bara att
    hålla tummarna, de ska ringa imorgon vid lunch och ser det inte okej ut då så åker vi
    dit imorgon em och sätter tillbaka de som går att använda annars blir det söndag.

Det var ett jobbigt beslut, vi hade 4 ägg i frysen, jag har precis fyllt 43 och ekonomin ropar
    inte direkt ut att vi vill lägga 25000 kr om detta experiment skulle misslyckas men samtidigt
    är jag glad att de tog initiativet till något nytt, synd att de inte gjort det tidigare.

Hör av mig men håll gärna en tumme eller två

Kram

• snorpan02

Gokväll

här hade jag tänkt skriva hur bra allt gick och det gjorde tills kl 10 imorse när de ringde från Linne och sa att inga av embryona hade utvecklat sig sen igår....fick prata med ansvarig läkare som åter igen påpekade att det är ovanligt att en 42 åring får ut 20 ägg vilket jag fick förra våren och att jag inte kan göra något för att påverka embryot, det enda som påverkar är oftast om du röker eller överviktig och inget av det stämmer in på mig.. så jag frågade om det är någon ide att vi gör ett nytt försök och han sa att ni har haft 20-30% chans och innan nästa gång så måste jag kolla mitt amh värde igen, det senaste som är 2 år gammalt var 0,9.

Men som han sa om ni bestämmer er för att sluta nu så vet ni att ni har gjort allt ni kunnat, det som återstår är ÄD och det är jag inte sugen på.

Så nu ska jag ta ett prov och sen ska vi fundera på hur vi gör, just nu känns allt skittrist men det enda positiva var att jag inte behövde gå omkring med något i magen o hoppas det är mkt värre.

Lycka till ni andra så hörs vi
    kram

• snorpan02

Hej
    kastar in en liten fråga här för jag är lite lat ikväll o orkar inte leta bakåt i tråden..får se om ngn orkar svara.

Fick en positiv överraskning i fredags, min gyn ringde och berättade att mitt AMH är 1,2 vilket är högre än tidigare bara det är otroligt tycker jag. Jag och mannen börjar bli lite sugna på Falun som känns lite mer intresserade av prova ngt annorlunda doc tyckte vår hemmagyn att det inte är någon skillnad på Linne eller Falun, så vad tycker ni andra, är det någon som bytt? DHEA är det någon härinne som tycker att det hjälpt, jag fick ju ut 20 ägg sist varav 12 blev befruktade och 6 st klarade sig vilket var ett väldigt bra resultat enl CvL, men är DHEA en boost som gör att det blir ännu bättre?

Linne har sagt ja till en behandling till med bedömning 10-20% chans att lyckas, vilka procent har ni andra fått?
    Ska ringa Falun imorgon o fråga vad de tycker. 

ja nu blev det mycket frågor men jag var så inställd på att mitt AMH hade rasat totalt och min gyn blev lika överraskad han så jag o mannen hade liksom ställt in oss på att vi skulle avsluta vårt ivfliv men nu vill vi nog ta chansen en sista gång.

Tips om allt möjligt i denna sits mottages tacksamt, jag vill få plus

kram              

• snorpan02

Hej alla och tack för era svar, vi har bestämt oss för att köra vårt sista försök på CvL, jag har pratat med min hemgyn som samarbetar med både Falun och Linne och han säger att  Falun ställer upp om man vill prova nya metoder men han sa samtidigt att de har inte bättre resultat och det sa de själva när min man ringde och pratade med dem.

Falun tänkte inte erbjuda mig DHEA pga av mina tidigare resultat och vill jag prova kortison så kunde min hemgyn erbjuda det även fast han sa att det oftast inte ger något. Däremot tror jag Linne utan pproblem går med på långtidsodling denna gång då de själva föreslog det sist vid vårt sista FET då alla 4 ägg som var kvar försvann på dag 3. Tycker det var skönt att slippa vänta med äggeni magen.

För er som frågade jag hade 0,96 i AMH för 2 år sedan så nu har det stått still de senaste 2 åren då jag hade 1,2 nu. Har alltid haft regelbunden mens men väldigt mycket smärta när jag var yngre plus att jag ofta blödde i 7-9 dgr.. nu blöder jag ca 3 dgr  och har inte lika ont..så jag tror inte jag har haft PCO.

5 mars kör jag igång med Synarela, och sen vecka 15 är det ÄP och ET om allt går vägen, blev lite överraskad när jag pratade med gyn idag och han sa att då kör du igång nästa vecka...det blev så snabbt... 

Nu ska jag förbereda mig mentalt är  inte överförtjust i nässpray o sprutor längre men det känns lättare nu när vi båda kommit överens om att detta  är sista gången  så nu ska vi lyckas

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?