• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hitcher, det kan ju vara positivt då embryot förmodligen fäst nu. hoppas på det bästa. Nu är vi snart på väg till Falun. Skillnaden den här gången med Menopour jämfört med Gonal-f är att jag är mycket öm i bröstvårtorna. Är det något ni andra känner igen från sprutoerioden, ömhet i bröstvårtorna?

• Tuvalina

Nu är äggplocket gjord. Endast två ägg... Hoppas nu bara de är riktigt bra ochblir befruktade. Känner mig dock lite ledsen... Jag har ju bara en äggstock. Förra gången fick kag fyra ägg, tre befruktade men endast ett delade sig vidare. Det tyder väl på ganska dålig äggkvalitet?

• Tuvalina

Tack Zin, och ni andra. Jag behöver stöd nu känner jag. Är mycket rädd att detta aldrig kommer gå vägen. Hade ju hoppats på lite ägg till frysen... Inför framtiden. En till sal som gör mig så ledsen varenda gång jag är där är att ssk aldrig läser journalerna. Idag fick jag frågan igen om jag varit gravid tidigare av sköterskan. Suck. Ja sa jag. Men han dog, sa jag uppgivet. Varpå hon vänder på journalbladet och ser att det står det på andra sidan och säger, ja jag ser det här. Beklagar inte. Säger fan inget! Känner mig jäkligt less på de nu. Är det för mycket begärt att de ska kolla igenom journalen? Har de så mycket att göra att de inte hinner det?

• Tuvalina

Tack till er alla, för värmande peppande stöd! Imorgon hör de av sig och berättar om äggen blivit befruktade. Kära kära ni, skulle vilja att ni var här i vårt hus så jag fick bjuda er på en supermiddag!! Ni är så goa

• Tuvalina

Två stannade av på dag två medan det blev ett som såg bra ut. Det är nästan ingen idé att göra IVF när man bara får ett ägg. Då kan se väl istället hjälpa mig få ordning på min cykel så jag får naturlig ägglossning. Känner mig lite sur nu..

• Tuvalina

Kära ni, det gör mig mycket gott att ta del av era erfarenheter och fast jag vet att det är ett ägg som räknas så gjorde det mig aningen orolig när jag pratade med sköterskan idag, hon lät nämligen så disträ eller osäker när jag frågade om ägget som blivit befruktat hade delat sig bra. Hon kanske inte kunde svara på det.... vad vet jag. Det finns väl aldrig någon garanti för att befruktade ägg har delat sig korrekt på insättningsdagen. Det är ju bara det att det blir annorlunda när man har fler ägg att välja på...

Det är väldigt bra att få höra om era ägg och hur det gått! TACK för att ni finns!!

Kära Vi4, grattis till din 6-åring på hans dag!
    Det blir ju en ceremoni kring barnets både dödsdag och födelsedag som jag tror är oerhört viktig. Kram till dig!!
    Tack också Vi4 för det du skrev där om meningsfullheten kring IVF när man får ut så få ägg, det är precis så jag tänker...

Jag ska också apropå deras dåliga läsning av journalen och förberedelser inför möten med oss, säga det efter den här behandlingen är slut!

Vad härligt att höra att du mår bra Zin! Heja dig!

MissB, lycka till i samtalet med Svend i morgon.

• Tuvalina

Om jag minns rätt så var det onsdag Pp08 skulle på nytt VUL, oavsett min virriga hjärna eller ej... så tänker jag på dig Pp08 och lilla embryot!

Mary, Mary, hoppas med att du mår bättre!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?