• Tuvalina

Ruvarstatus. Dag 2. Har ångest över att detta ska misslyckas. Det går bra med Lutinus. Tar både trombyl, progynon och fragmin. Har svårt att känna hopp. Gråt innanför men är på jobbet så jag får skärpa mig. Kram från mig ❤

• Tuvalina
    Sunseed skrev 2012-04-27 21:52:33 följande:
    Jag och sambon har pratat ihop oss... Vi har två frysisar kvar i frysen i Falun som vi ska avverka efter min hysteroskopi. Om inte det går vägen har vi bestämt oss för Danmark. Om det inte har lyckats på sju insättningar med blastisar så känns det som att vi behöver gå en annan väg.
    Vi känner lika... Vill också gå en annan väg sen om det inte lyckas. Så trött på att inte bli tagen på allvar.
  • Tuvalina

Jag är inte redo för att ta några beslut om ÄD. Jag har ju fått ett barn för inte så länge sen... så att inte kunna få ett till´, att det skulle vara kört att få ett biologiskt barn känns så långt borta... men ja... jag kanske också behöver fundera över det.

• Tuvalina
    germany skrev 2012-04-28 13:05:53 följande:
    Vet du vad, barnet som tillkommer genom ÄD blir ditt biologiska barn i och med att det växer i dig, men genetiskt så blir det inte från dina gener, men har man en man med riska spermier så får barnet dock åtminstone hans gener....kanske en liten positiv grej i funderingar kring detta med ÄD Glad.

Zinfandel -  Precis, det är tankar som måste få landa i lugn och ro.  För en del tar det kanske lång tid och det måste det få göra, för egen del så har jag inte behövt fundera mer än 1 vecka innan jag klarvaknade och insåg  de fantastiska möjligheterna som finns med ÄD.  (får väl tacka min utredningsläkare som slog undan benen på mig! Han fick mig liksom att "vakna").

Men jag har INTE gett upp hoppet om barn med egna ägg! Oh nej! Men jag välkomnar varmt ÄD om det inte skulle fungera med mina egna ägg...och det inom loppet av ca 1 år, sen går vi vidare mot en annan resa som jag inte längre känner något vemod med. Solig
    Jag kom på det  när jag precis skrivit det... att det är biologiskt men inte genetiskt. Tack! Ja... jag kommer ju ändå inte att få någon Äggdonator här i Sverigen innan jag blivit för gammal så det är väl utomlands man får söka sig då? Var ska du göra det då, germany?
  • Tuvalina
    pp08 skrev 2012-04-28 20:51:09 följande:
    Någon som vet vad är normal/ vanligt vid blödning efter MA/ cytotec? När ska man ringa eller fundera om blödningen räknas vara som den ska?

Hade stora klumpar första dagen på kvällen o mycket ont. Lite Mildare dag 2, som mild mens dag 3, men dag 4 idag fick jag byta flera bindor inom loppet på en halvtimme. Lite lugnare nu men molvärk o ryggvärk.

Men tror att det är normalt. Vad tror ni?
    Om du inte har våldsamma smärtor utan det är under kontroll så tror jag också att det är normalt.

Kram
  • Tuvalina

Bengalen, menar du att du håller dig från att testa? Hur känner du dig? Imorgon ska du testa va? Hemulen, stickningarna behöver inte betyda något. Rosa flytningar hade jag också under graviditet då när jag skulle haft min mens egentligen. Ja det kan ju uppstå då och då vilket fall, men jag förstår att det är svårt att låta bli och oroa sig!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?