• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya: vilken ruvardag är du på? testar man allt på samma dag? tänkte att du kasnke gör ett test för varje embryoCool  Hoppas så på en-två eller trillingar skulle ju vara så häftigt...åtminstone för mej som står här brevid   Kramar!!!

• Snösport
    callimero skrev 2011-05-31 21:56:50 följande:
    Heder åt honom. Synd att han inte lyckades klona sig själv.

Jag sa det rakt ut till Dr idag, att det är synd att det är så mycket proppmätta gubbar som inte orkar eller vill vidga vyerna. Han såg inte så nöjd ut med den kommentaren men den bjuder jag på som skattebetalare.
    Ha,ha,,, bra gjort!!

Boe: håööer tummarna för imorgon!!

Veronica, nu e du snart där...vi hade ju haft samma takt sp jag hänger med på din resa så hoppas jag du får samma resa som jag är inne påHjärta

Enya: jo här är det toppen, bara lite hängigare/tröttare hela dagen inte när jag ska sova hi,hi,hi  Så hoppas det är så här hela tiden så är jag ju mer än nöjd!
    Tänk om du blir gravid med 3 ...de  brukar ju må lite extra av allt när det är två så vänta bara hi,hi. Förstår du börjar bli lite nyfiken på att testa snart, håll ut, håller tummarna värre!!NUUUU!{#emotions_dlg.flower}
  • Snösport

Boe: lycka till!!!

Mamman: härligt att få ta Äl sprutan ÄP på fredag då, ska du sövas, intressant är det för du mår dåligt eller rädd ...kasnke läst men minns inte varför?
    Kommer gå kanon!!

• Snösport
    turlid70 skrev 2011-06-01 13:22:09 följande:
    SH dömde ut oss att få barn naturligt alltså, det var bara IVF som gällde, men några vettiga förklaringar till varför fick vi inte. Jag var ju bara 35 år då, hade två barn sedan tidigare och gravid ett par gånger till med en annan man, men dock kallades jag infertil kvinna och maken infertil man, men som sagt utan någon vettigt förklaring. Men, åh vad vi tyckte dem var snälla och trevliga, dock gick vi inte på deras slutsats, jag hade svårt att tro på det helt enkelt redan då, men kunde inte säga varför egentligen. Vi gjorde aldrig någon behandling hos dem och så blev jag gravid spontant (med MA) så vände vi oss tillbaka till SH, men slutsatsen var samma, infertila med IVF som enda alternativ. Varför? jo makens simmare var få och slöja just då, men jag blev ju faktiskt gravid med dem för bara 2-3 mån sedan! Vi hann sen med en landstingsbehandling och fortsatte med CvL sedan.

Tyvärr har en "bad feeling" denna gång också. Det enda symptom jag hade haft var ömma bröst, men inte längre. De slutade ömma igår och jag hade jätte jätte ont i magen ett par gånger, kändes som magknip, men jag undrar vad det var egentligen. Blöder inte, men sitter på vanlig mensvärk just nu och förra gången började jag blöda först 3-4 veckor efter att mina symptom försvann, hade mycket mer symptom då än nu annars.
    Som jag sa i en annan tråd och än mer i denna tråden där högsta önskar är en graviditet och ett plus = tagga ner hysterin lite Turild
    ...du stressar upp andra åtminstone mej, nu får jag köpa ett test till för jag har ju verkligen inte alls symptom..dina har försvunnit då har du ju haft endel?  och vad jag förstår så kommer och går det hit och dit under en lång eller kort tid och olika på alla.

Kan säga att tarmarna sitter vid livmodern och gaser eller stopp i tarmarna är väldigt mycket likt mensvärk och molvärk och gör det jävligt ont så kan det tom vara en riktig propp..jag har haft allt det under denna totala IVF tiden och även ont lite nu så jag hade ju fått gå hem om det var något annat på G hela tiden...kan ju inte tänka så , vill inte tänka så och jag prepparerar min mage på bästa sätt sedan är det ngt annat så kan man tyvärr inget mer än flyta med och acceptera det jag vill inte bekymra mej om något som jag inte vill ska hända och det borde du inte göra heller..kör positiva ord inte dessa negativa ord som du repeterar.

Kanske fel av mej men vi har än inget att klaga på mer än oro så försök vända oron tills oron är väldigt befogad.
    Tack för mej. Hoppas alla ruvare mm mår toppen och att ni testar positivt och mår toppen..ruvningen är tillräckligt jobbig så jag tycker ett plus ska vara mer positivt och inte mer oro   Kram på er!
  • Snösport

Turild: ömma bröst är ett symptom..jag har inte haft det ens så alla är olika..pirr i 5 sektunder i brösten någon dag, molvärk ett par fm  på 1 1/2 vecka ...så ha en jättehärlig semester så hoppas jag du mår toppen efteråt och spyr som bara den hi,hi,hi!

Som sagt detta är lyxproblem för den som inte blir gravid och det var iaf för mej knappt 2 veckor sedan då man undrade om jag någonsin kunde få ett + så det måste väl ändå få vara mer positiv upplevelse än hysteri och du drar med mej i oron som sagt.   Men jag har inget tålamod med sådant i vanliga fall och kasnke än mindre nu:
    DETTA SKA GÅ KANONBRA!! jag är gravid, jag ska ha barn!!

• Snösport
    Skytten skrev 2011-06-01 14:59:02 följande:
    Tack för tipset Zinfandel!
     Vi bor i Sthlm men får hon inte hjälp här är det helt klart värt att testa en expert. Tack!

Och Tack för Royal Jelly.-tipset. Vad är skillnaden mellan den och Apiforce?
    D och E, okej! Ska fixa det också.  
    Tror det står en hel del om Royal Jelly om man kollar in utlänska siter som denna.
  • Snösport
    Zinfandel skrev 2011-06-01 15:33:05 följande:
    Ja Turild, man undrar "hur gör andra egentligen" hahaha FlörtSkrattande 

En väninna till mig har fått två mycket sena MF och vi pratar en hel del. Hennes sorg är naturligtvis total. Häromdagen pratade vi om sorgen att förlora eller aldrig få. Det finns ju många som aldrig får uppleva en graviditet med allt vad det innebär och då menade hon att hon trots allt inte skulle vilja vara utan sina fruktansvärda upplevelser just av den anledningen och jag tyckte det var så underbart fint & starkt sagt.  
    Oj, vilken fin , stark vän du har.,..blir helt tårögd över det..hälsa henne!!  o jag e på jobbet ...hmmm
  • Snösport
    Zinfandel skrev 2011-06-01 22:43:59 följande:
    Boe & Katte: Ja, jag håller mig mest här nu, det blir en annan nivå på diskussionerna när man är i samma fas. Och ni som är gravida ska naturligtvis hålla er kvar, vi behöver er som inspiration!! Det är jätteviktigt, dessutom behöver vi era kunskaper & erfarenheter.

Kramar 
    Tack   Var trött igår och somnade efter 21.00 MEN då vaknar jag 03.30 och har sedan dess legat på soffan för mannen tycker jag ör för pigg för sovrummet hi,hi,hi,hi...jag sover inte mer men vilar mycket. Test= man kan åtminstone ha ett starkt + utan några symptom mer än morgonpigg värre, tröttare överlag och förstoppning Så jag tror ändå det är ngt där inne och ser fram emot annandag pingst när vi får kolla in livmoderslyan.

Jo det är alltid intressant läsning här och jag ska ju ringa Falun igen efter VUL, jag gillar att de har varit intresserade av nyheter och att utvecklas och diskutera.

Enya: Lycka till när du vägar testa!!! 

jAG TESTADE 12 dgr efter vanlig ÄL och det var negativt...16 dgr efter det var extremt svagt pluss 18 dgr efter lite starkare och 23 dgr senare mycket starkt och är fortfarande   Lycka till!!

Mia: nä härma mej så kan du göra FET för syskon t o m 
  • Snösport

Enya: Nej vad trist men ont i bröstvårtorna låter ju som att det sitter eller suttit ngt...jag hade ju mer känningar före test än jag har nu och jag fick ju inte + så tidigt inte före BIM...trots vissa symptom. Kolla om 2-3 dgr igen.
    Men jag förstår det är inte kul med minus helst inte när ni försökt så mycket :( lider med dej. Många kramar men som sagt jag hade trott lite till. progesteron och magen kan göra svettningar, ont och spyor men inte ont i bröstvårtorna inte...av alla mediciner hade jag aldrig känt att det pirrar så i bröstvårtorna som det gjorde innan + fast jag alltid haft ont i övriga brösten vid ruvning.    testa igen snälla om du orkar.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?