turlid70 skrev 2011-06-01 13:22:09 följande:
SH dömde ut oss att få barn naturligt alltså, det var bara IVF som gällde, men några vettiga förklaringar till varför fick vi inte. Jag var ju bara 35 år då, hade två barn sedan tidigare och gravid ett par gånger till med en annan man, men dock kallades jag infertil kvinna och maken infertil man, men som sagt utan någon vettigt förklaring. Men, åh vad vi tyckte dem var snälla och trevliga, dock gick vi inte på deras slutsats, jag hade svårt att tro på det helt enkelt redan då, men kunde inte säga varför egentligen. Vi gjorde aldrig någon behandling hos dem och så blev jag gravid spontant (med MA) så vände vi oss tillbaka till SH, men slutsatsen var samma, infertila med IVF som enda alternativ. Varför? jo makens simmare var få och slöja just då, men jag blev ju faktiskt gravid med dem för bara 2-3 mån sedan! Vi hann sen med en landstingsbehandling och fortsatte med CvL sedan.
Tyvärr har en "bad feeling" denna gång också. Det enda symptom jag hade haft var ömma bröst, men inte längre. De slutade ömma igår och jag hade jätte jätte ont i magen ett par gånger, kändes som magknip, men jag undrar vad det var egentligen. Blöder inte, men sitter på vanlig mensvärk just nu och förra gången började jag blöda först 3-4 veckor efter att mina symptom försvann, hade mycket mer symptom då än nu annars.
Som jag sa i en annan tråd och än mer i denna tråden där högsta önskar är en graviditet och ett plus = tagga ner hysterin lite Turild
...du stressar upp andra åtminstone mej, nu får jag köpa ett test till för jag har ju verkligen inte alls symptom..dina har försvunnit då har du ju haft endel? och vad jag förstår så kommer och går det hit och dit under en lång eller kort tid och olika på alla.
Kan säga att tarmarna sitter vid livmodern och gaser eller stopp i tarmarna är väldigt mycket likt mensvärk och molvärk och gör det jävligt ont så kan det tom vara en riktig propp..jag har haft allt det under denna totala IVF tiden och även ont lite nu så jag hade ju fått gå hem om det var något annat på G hela tiden...kan ju inte tänka så , vill inte tänka så och jag prepparerar min mage på bästa sätt sedan är det ngt annat så kan man tyvärr inget mer än flyta med och acceptera det jag vill inte bekymra mej om något som jag inte vill ska hända och det borde du inte göra heller..kör positiva ord inte dessa negativa ord som du repeterar.
Kanske fel av mej men vi har än inget att klaga på mer än oro så försök vända oron tills oron är väldigt befogad.
Tack för mej. Hoppas alla ruvare mm mår toppen och att ni testar positivt och mår toppen..ruvningen är tillräckligt jobbig så jag tycker ett plus ska vara mer positivt och inte mer oro
Kram på er!