• Snösport

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Enya: jag har ju gått i Falun och fått predisolon 3 ggr och 10mg..alltid börjat dagen efter ET men denna gången skulle jag tagit det från mensstart dvs från sprutstart och t o m test ligger 25 tabletter i en ask.

Ja försök smälta och hoppas minus blir plus trots allt.  kramar!

• Snösport

Intressanta diskussioner!

Här jobbar jag idag, ensam på jobbet Skrattande man får mer gjort då!

• Snösport

slemmis: Duktig du är nu är det bara fortsätta och inte käka lockelser som sommaren bjuder på..öl,glass,godis, tårtor mm. Hoppas det går bra för er...promenera före jobbet på morgonen och kvällar eller spring om du gör det..jag har gjort så förr då jag käkade upp mej lite på vintrarna i fjällen och tappade varje sommar 5 kg på kort tid då jag slutade dricka öl(som jag gjort mer på vintern) så glöm inte röra på dej i massor!! 

tänk sedan när du blir gravid får du högre temperatur för jag har nu tappat kg då jag tror jag förbränner mer av att vara lite varmare + nyttig.

jag har ju hållt uppe länge 3 månader men tyckte nu att en fika eller efterrätt/ vecka kan jag unna mej...men tji fick jag för det var ju bara för mycket socker och sliskit i den chokadmuffins med vanligkräm brevid och varma hallon...gick ner men jag njöt inte så som jag trott så då kan jag ju likväl hoppa över det så det blir en sockerfri bebis kanske hi,hi,h!

• Snösport

Slemmis: ok då förstår jag...jag hade nog cyklat till jobbet ändå om jag var du nu i sommar alltså..3 mil tar inte så lång tid på en citybike...men då måste du duscha på jobbet .
    Lycka till i sommar!!

• Snösport
    Zinfandel skrev 2011-06-04 07:33:35 följande:
    Kattenizze, om några månader tror jag inte att du ens behöver tänka tanken vad du ska lägga energin på haha Skrattande Du har nog inte fattat det än, men vet du vad - du ska ha tvillingar!!! Du är i mål, du slipper IVF, du har barnen att lägga energin på!! Hjärta

Skytten: vår enda fördel i dessa sammanhang är att pengarna åtminstone inte är nåt problem, vi är 40 båda två och har inga barn så vi har hunnit spara på oss. Sen finns det väldigt förmånliga lån, kolla med din klinik. Många här har skuldsatt sig ordentligt, lånat av familj & släktingar, sålt hus mm. Att lyckas på första försöket är verkligen tur, särskilt i vår ålder... Flört

Ha en bra dag alla! Solig
    Kattenizzen: Tiden ska gå till tvillingarna.   Men förstår dej,,,själv känner jag mej nu lite vilsen på FL ...i gravidtråd för de som lyckas via IVf är det oro...vill flyta med och hoppas det går bra....i gravidtråd för alla har de redan köpt barnkläder mm i vecka 7 och diskuterar varför man inte ska planera barn så de kommer i december....nä har inget att säga utan hoppas bara allt går bra Vi har en annan dimension men ändå måste man ju få njuta av ögonblicken tycker jag Kyss

Boe: superGrattis!!! jag tror du lyckas nu, sp'nnande funderingar du har .
  • Snösport

Skytten: vi har gjort det på distans och då är det billigare typ 16 800-19 000 jo så myclet har det höjts under vår IVF tid  
    vi har lagt ner pengar på akupunktur och kiropraktor ,vandrarhem/hotell och tåg och mediciner och har lagt ca 26000-27500:-/gång totalt exkl disel då vi bor i Luleå behandlats i falun.  Om vi gjrot det i Umeå hade vi ändå fått bo på vandrarhem då det är 30 mil dit från Luleå.
    Vi hade sparat före att köpa hus + att sambon sålde sina aktier, vi köpte ett hus i bra pris mellan IVF 2 och 3 men har alltså inte renoverat något som var tänkt, ej heller har segelbåten fått ett nytt segel (det har jag lagat) samt att vi sparar 3000:- varje månad för IVF och har gjort det från en månad innan IVFcirkusen startade = 20 månader = 60 000:- så vi betalar av till sambon och oss själva och hoppas nu detta lyckas så vi slipper försöka den sista gången som vi tänkt. Vi hade inte tänkt låna till IVf möjligtvis till ÄD men den diskussionen skulle vi ta i höst sa vi.

Lycka till alla!!

• Snösport

Skytten: jo vi sa en gång i taget men högst 3 trodde vi...men är man i det och läkarna säger allt är ändå så bra mm så vill man så gärna..vi besllöt oss för att sluta för pengarna heöt enkelt är helt slut = 135 000 har vi lagt ut och skulle göra ett sista försök men som sagt hoppas vi slipper det,

Jag tror ändå det är bra att snacka igenom och kkänna hur man mår mm...jag kände väldigt v'l att detta skulle böi det sista för jag var helt enklet trött på IVF bubblan jag kommit i och faktiskt blivit mer ensamvarg och inte så social som jag alltid varit. Dock aktive´rat oss enhel del och tagit vara på det roliga man kan göra så glöm inte det att vårda kärleken så går det säkert bra...jag reagerade tokigt på flera mediciner också men det tog tid innan läkarne fattade vad som hände i kroppen tyvärr.  Må väl och tänk på dej själv och ditt välmående mycket!!

• Snösport

Innan: då är det inte så länge kvar till test- TPA?  själv får jag ju aldrig mens om det är det förrän behandlingen är över helt.

Här är jag löite snurrig i magen idag, hoppas att det är ett bra tecken

Nä nu ska vi ut i solen och slipa på fönstrena.

• Snösport
    Inanna Li skrev 2011-06-05 10:15:42 följande:
    Jag har TD 14/6, 18 dagar efter ET. Nu är jag på RD 9 så jag har bara hunnit halvvägs. När jag misslyckats har mensen kommit RD 13 och RD 15 så det har allltid varit långt före TD.

Det är säkert ett bra tecken att vara snurrig i magen Skrattande!
    Oj, ja det var ett tag till, då får du både bita ihop och knipa ihop   Tror det här kommer går bra Innan!!
  • Snösport

Spears: Härligt!!

Skytten: nä medicinerna kostar bara upp till man får gratis på apoteket = ca 1900  kr eller vad det är och jag kommer ju upp i det bara av att hämta mina astmamediciner 2 ggr så det märktes ju knappt
    mediciner jag inte tålde...nja jag tålde inte nedregleringsspray på långa metoden...jag mådde så dåligt och värre varje gång men mitt TSH flög tydligen upp varje Synarelastart..jag själv fick en fundering om det kunde vara det 4:e gångne när jag helt enkelt fick sjukskriva mej för jag blev så nere och sur 3 dgr efter Synarela start= jättekontrast från dagarna innan så den gången testade jag TSH 2-3 ggr under IVF behandlingen och insåg att det nog varit så på alla behandlingar tyvärr....snacka om att slänga pengar i sjön men eftersom jag inte haft megahögt vid insättning trodde IVFläkarna att jag kunde bli gravid ändå.
    5:e försöket var med korta metoden, där tar man istället en spruta i några dgr för att hålla kvar äggblåsorna så de inte rymmer och den medicinen Cetrotide fick jag utslag av stort som en hand + spydde dagen efter..normal reaktion är utslag högst som en 5-krona...så den skulle jag sluta med omgående och den andra sprutan orgalrutan (allar så) den fick jag megamigrän av men det var den jag även skulle tagit denna gången för de hade inga fler olika mediciner och bättre med migrän än allergireaktion sa de.  
    Så jag är glad att slippa även om ur min synvinkel så mådde jag jättebra  5:e gången i jämförelse...sambon var dock tveksam till om jag skulle utsätta min kropp för det en gång till...han tyckte inte alls jag mådde bra.

Men så har långt ifrån alla..kolla min presentatioon, har skrivit ned en massa , inte allt men mycket.
    Som du säger , det är bra att tänka ett par försök men om läkare mm är så påositiva så är det svårt att inte försöka en gång till.
    Kram kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?