• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Snösport, 42år,IVF5, bor Luleå går i Falun i mars, (korta metoden om det går annars bara hemmaförsök)
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 4 på CvL, bor i Stockholm, spraystart 4/1

***SPRUTAR***
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. VUL 26/1, ÄP+ET? Korta metoden denna gång. Bor i Örebro, gör IVF på CvL.

***ET***
    Sushi, 42 år göteborg, IVF 5 ÄP 25/1 lånmetoden menopur 375
    Eviglängtan, syskonförsök. IVF 2 (2 FET). ÄP 24/1. Korta metoden, Puregon200. Bor i Skåne.
    pp08, 40år  IVF5 (syskon IVF2), ÄP 27/1, CvL

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Inanna, 42 år FET 2 i februari IVF-kliniken Göteborg
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 1, inväntar FET början februari.
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.5-6 på HS, bor i Norrtälje

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF2, ÄP 21/1, ET 24/1, TD 7/2

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 43 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)

• turlid70
    Zinfandel skrev 2011-01-25 20:21:49 följande:
    Hej igen Turild!

ÄP denna gång var en mardröm, själva ingreppet gick bra men sen blev jag liggande med våldsamma smärtor & andningssvårigheter i 2 dygn... Men, men, det resulterade i 16 folliklar, 9 ägg och 2 i mig nu ;)  Så alla sprutor gjorde sitt jobb, nu är det bara att vänta..... Kram
    Bra jobbat tjejen! Inte kul med smärtan, men det var väl värt för så många ägg, Grattis igen! Nu är du som har stafettpinne, he he he, håller tummarna!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-01-25 18:01:25 följande:
    Turlid - Välkommen tillbaks Solig. Jag har saknat dig. Härligt att du också blir ruvare inom kort. I vår ålder får man kanske räkna med ett antal försök innan man lyckas. Men vi ska inte ge upp hoppet. Kram!
    Tack vännen! Nu blir vi ruvarkompisar trots allt, om allting går som vi vill så att säga och det hoppas vi på.
  • turlid70
    sushikatten skrev 2011-01-25 19:26:44 följande:

Turlid:  Ja här händer det saker. Flera av oss är på gång med FET och ET. Härligt att du är med oss och snart sätter även du igång.

Själv var jag på äggplock idag och det blev tre ägg. Självklart lite besviken men det kan räcka med dem. Får mer besked

imorgon. Vill absolut har två tillbaks om de klarar sig.

Eviglängtan; hur gick det för dig?

Håller tummarna för Er andra som ska göra FET här nu också. Berätta gärna.

Grattis till lyckad ÄP. Jag hoppas och ber att du har fått ut 3 superägg!
  • turlid70

FET nr 2 misslyckades för oss. Först var jag jätte ledsen för mensen, sen hämskt arg för att kroppen är så förbaskad envis och sen, i min vetskap som naturvetare, skulle jag minsann lösa problemet och angrep det från olika håll.

Hela helg letade jag info om adoption, gubben vågade inte säga emot. Resultat blev nedslående. Det kan möjligen finnas något Europaland som vi skulle kunna adoptera ifrån i vår höga ålder. Barnet ska bli mellan 5-7 år gammal i så fall och det skulle kosta oss upp till 200 000 kr att få det hem. I den ålder är det bara kända barn som förmedlas från barnhem i estland eller bosnien, för resten av välden är vi för gamnla, men vad är det i så fall ska kosta så mycket pengar? Det är inte så många som vill ha så gamla barn, men vi som skulle vilja har inte dem pengarna. Drabbade blir barnet i båda fallen. Jag förstår inte hur myndigheterna tänker, inte för barnets bästa i alla fall, kan jag tycka.

• turlid70

Åt andra sidan är vi inte för gamla att göra ett till IVF försök och så har jag bokat tid på CVL redan den 23/2. Jag ringde dit och sa att jag vill påbörja behandlingen redan efter nästa mens som kommer troligtvis dyka upp den 20/2. Jag fick även remiss hemskickade för test av TSH, FSH och AMH som ska lämnas innan besöket, men det framgår inte när.

Vet någon vilken mensdag ska man lämna dessa prover? Mensdag 3 är viktig har jag för mig. Stämmer det?

Innan nya IVF ska vi göra sista FET, redan nästa fredag eller måndag efter det, om jag får min ÄL rätt tid. Får jag utslaget på onsdag eller torsdag, så skiter det sig då vi har en 2-dagars kvar och kliniken är stängd på lördag söndag.

Har någon fått ett barn på ett fryst 2-dagars odlat embryo?

• turlid70
    pp08 skrev 2011-01-26 10:46:14 följande:
    turlid70: jag lyckades tyvärr inte med fryst 2-dagars men enligt CvL har man goda förutsättningar, lika bra eller tom bättre än färskförsök om embryot är i lika bra skick efter upptiingen.

Blodproven tar man helst dag 3 i menscykeln, dag 2 eller 4 om dag 3 skulle inträffa en lö/sö.

Om du lyckas med nästa FET behöver du inte köra ny IVF behandling   Lycka till!!
    Det är sant, om vi lyckas med sista FET på HS behöver vi inte en ny IVF, men det vet jag innan besöket på CVL såa tt jag får avboka i så fall. Risken är nog stor att vi har tiden kvar. Vi får ser.

Det är helt galet att man längtar till ruvningen igen, men det gör jag.

Tack för info om blodprovet.
  • turlid70
    Mary73 skrev 2011-01-26 13:09:56 följande:
    Nu har jag varit på VUL och mätt slemhinnan på dag 12! Tyvärr hade den inte växt till sig tillräckligt bra så nu vet jag inte ifall vi måste avbryta eller inte. Den var mellan 4-5 mm. Någon som har erfarenhet? Vad jag förstod så måste slemhinnan vara 8 mm för att FET skulle genomföras. Jag äter progynon 6 mg per dag.
    Dag 12 är väl lite för tidigt? Hur lång cykel brukar du ha vanligtvis? För mig brukar ÄL komma på dag 13-14 och det är väl först då slemhinnan börjar tjöckna.
  • turlid70
    giba skrev 2011-01-26 11:17:58 följande:
    Å Turlid70 så mycket jag skulle vilja säga till dig... Jag var och läste här i måndags och blev så ledsen för din skull så jag kom mig inte för att skriva något. Så det är skönt att du e tillbaks och att du är envis
    Jag fick tillbaks ett 2 dagars fryst embryo 2007 i min egna menscykel så inget hormonstöd alls. De resulterade i att jag har en kille på 2½ år idag. Jag var då 38 år så jag tycker inte att du är gammal, det kommer att fungera. Nu ska jag snart fylla 40 och lyckades med en IVF
    Massor av kramar till dig och alla som kämpar
    Tack för stödet, det värmer verkligen. Och tack för din solsken berättelse, det får mig och andra hoppas Solig

Grattis till sonen! Kram!
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-01-27 11:41:06 följande:

Hej, jag har läst i eran tråd sen i höstas men inte get mig till känna. Hoppas att ni inte tar illa upp av det. Hoppas att jag kan hoppa in i tråden.

Kort om mig: 38 år har två barn med hjälp av IVF och vi vill ha ett tredje. Gör nu en ny behandling och i morse gjorde jag ultraljud. 6 äggblåsor på höger och 1 på vänster. Jag tyckte det kändes lite men läkaren verkade nöjd. ÄP blir på tisdag.

Har haft mycket bryderier om huruvida det är värt allt besvär att gå igenom en till behandling, varför inte nöja sig med två barn? Blev så glad när jag hittade att ChippiChoppi oxå har två barn sen innan.

Turlid70, båda mina barn är fysta 2-dagars embryon.

Oh, vad glad jag blir att det blir barn av 2-dagars frysta embryon. Det var ett toppembryo som frystes på dag 2 andra lite sämre odlades vidare som jag inte blev gravid på. Nu hoppas jag att det sista är ett super embryo.

Välkommen till runt 40-laget som kämpar för en liten knatte.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?