• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

sushikatten skrev 2011-02-08 09:18:12 följande:
    Ja tjejer som är det över för denna gången. Har inte testat men det behövs inte när mensen kommer som en klocka. Nu blir det att kämpa hemma ett tag och får se sen.
    Nej sushikatten, så ledsen för din skull, kramar i massor. Ush vad tungt den här resan är, vet inte vad jag ska säga som tröstar Gråter.

Hoppas hoppas för era hemförsök, ta till tipsen som tjejerna kommer med här, låter lovande. Kram och lycka till!
  • turlid70

pp08, det du säger låter så hoppfullt! Ge oss ett plus nu, testa igen! Oh, jag känner att det vänder för oss nu. Tack, kram och jätte lycka till!

• turlid70

Det händer saker här, vad kul! Välkomna alla nya kämpare!

Mary73, hur gick det för dig igår, du skulle ju på FET då, eller har jag missat ditt inlägg om det?

Fjälsippan och Snösport lycka till på ÄP imorgon. Håller tummarna för många fina ägg tjejer!

• turlid70
    Mary73 skrev 2011-02-10 10:41:26 följande:
    Det gick bra, snabbt och smidigt! Fick tillbaka ett jättefint (som läkaren sa) 6 dagars odlat upptinad blastocyst! Märklig känsla att man ruvar på något, vågar knappt ens tänka tanken att det kommer att lyckas. Nu väntar 13 dagar på resultat!
    Grattis till lyckad FET! Håller tummarna för ett Plus nu. Det är faktiskt dags för flera plus här nu annars stämmer ju inte statistiken ens. Hejar på din lilla plutt! Kram.
  • turlid70
    Sunseed skrev 2011-02-10 11:15:51 följande:
    Själv är jag lite uppe i varv. Av 9 ägg blev 6 st befruktade så nu ska de långtidsodlas. På alla hjärtans dag är det dags att sätta in guldägget.. Det är galet spännande... 
    Det gick ju jätte bra, gratulerar! Håller tummarna för guldägget på måndag.
  • turlid70
    pp08 skrev 2011-02-11 07:07:17 följande:
    CB digital visade GRAVID 1-2veckor idag på RD13
    Stort grattis! Underbart pp08, så himla roligt att det äntligen kommer positiva besked. Kram!
  • turlid70
    oceanney skrev 2011-02-10 22:31:51 följande:
    Så spännande!! Viskar ett försiktigt grattis! Alla hjärtans dag är en mycket bra dag för TD.

14 februari är också mitt BF-datum. Skrattande
    Det är ju bara 3 dagar kvar, oh så spännande. Vet ni något om bebisen, pojke/flicka, eller väntar ni till förlossningen? Hoppas den kommer just på alla hjärtans dag. Lycka till, kram!
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-02-11 16:14:07 följande:
    Tack för tummar och lycka till ! Här sitter jag och är lite vimmelkantig efter plocket. Fick något lugnande innan som är nytt för mig, och effekten sitter fortfarande i. Det blev 8 ägg. Det känns bra. Mannens leverans såg hyfsad ut idag, så de skulle överlägga huruvuda det blir vanlig befruktning eller ICSI. Imorgon vid 11-tiden får jag veta status på befruktningen. Måste lägga mig på soffan igen. Kram.
    Det var ju bra jobbat av er båda. Grattis! Nu håller vi tummarna för nästa steg. Blir det ET på söndag då?
  • turlid70

Falhvik, välkommen tillbaks. Trivsamt med lyckad resa och så mysigt med alla sparkar i magen.

Längtade så förfärligt att känna sol och värme på kroppen idag, genom fönstret ser man ju bara snödrivor i mängd, blir galen.

Busstrafiken i hela stockholmslän var inställd idag, jag kom aldrig till jobbet och det var min sista dag, missade alltså min egen avtackningsfika, kunde iofs inte önska mig något bättre. Måste dock åka in åndå för att rensa, packa och avrapportera, får se när jag får lust till det.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?