• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

No Ka Oi grattis till dina 11 ägg! Super bra resultat ju, håller tummarna för full befruktningsgrad!

Snösport kul att du är på g och mår bättre denna omgång.

Vad betyder moxa som många pratar om?

• turlid70

Inanna, kul att det äntligen är dags för dig, enskild behandling dessutom, låter trevligt!

Själv fick jag då inte någon glad gubbe imorse och hoppas nu att den inte dyker upp heller, inte före fredag, det är väl inte så mycket begärt vad, ingen ÄL stegring först på fredag bara.

• turlid70
    Fahlvik skrev 2011-02-01 19:10:24 följande:
    Här är en till som moxat inför IVFGlad. Jag använde rökelsestav som man tänder och håller nära vissa akupunkturpunkter (äggstockar och livmoder) och sedan trycker med fingret på samma ställen. Rökelserna luktar en hel del, känns som en storrökare varit framme så jag fick hålla till på toaletten, med full fläkt och stängd dörr, fniss... Kom ut med röda ögon och alla kläder stank.

Har känt lite rörelser i magen ett tag nu (vecka 17), inte så ofta men det känns fantastiskt!

Jag läser här flera gånger i veckan men nu blir det ett uppehåll på en vecka, från torsdag. Hade bokat resa till Egypten men Apollo lade om flyget till Fuerteventura och där finns ju också sol och bad. Ska bli såååå skönt!
    Så underbart Fahlvik, verkligen rörande, fast jag är lite avis förstås, men jätte glad för er skull ändå!

Vad är det för rökelsestavar och var köper man dem någonstans. Vill också prova.

Önskar er en skön semester på Fuenteventura. Trevlig resa!
  • turlid70

Fortfarande ingen glad gubbe imorse, nu är det bara tosdag kvar att hoppa över. Med ÄL-stegring på fredag blir det FET för mig på måndag. Jag hoppas att det blir så, snälla hoppas för mig ni också, jag vill så gärna ruva tillsammans med er :))

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-02-02 11:05:55 följande:
    turlid: håller tummarna för utebliven stegring imorgon!

Idag har jag varit på första VUL inför ÄP (sprutdag 6). Det såg okej ut för att vara mig, 6 jämnstora blåsor på 10 mm. Nästa kontroll blir på måndag. 
    Låter bra med 6 blåsor, hoppas det blir fler på måndag och dem som finns växer till sig.

Testade ikväll nu och super tydlig streck på Äl-stickan, fasan också, det blir en glad gubbe imorgon utan tvekan. Undrar om den kan hålla i sig tills på fredag, våre toppen i så fall.

Kan man göra FET på dag 3 med 2-dagars embryo? Någon som vet?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-02-03 07:13:53 följande:
    Man brukar väl göra återföring 3 dagar efter ÄL-utslag med 2-dagarsodlade embryon. Om du fick tydligt streck onsdag kväll borde du göra FET på lördag. Eller tror du det blir ännu tydligare streck idag?
    Som förväntad fick jag en glad gubbe i morse. Jag skulle ha fått den igår kväll också om jag hade testat med den digitala, men det spelar ingen roll för att kliniken är stängd både på lördag och söndag. Nu har jag pratat med dem och dem avråder göra FET på måndag som blir på dag 3 efter ÄL vilket är en dag senare än själva embryot är. Man kan göra det men då är förutsättningarna inte dem bästa, så att det är bara att vänta vackert en månad till. Surt, du vet ju det själv.
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-02-03 07:44:29 följande:

5-dagars! Dom ville gärna göra det och gärna för mig. Läkaren sa att det blir färre till frysen men de som blir har 10-15% högre chans till gravidiet. Och dom har inte ringt så det borde gå som planerat.

Turlid, jag har missat något... varför vill du inte ha stegring förrens på fredag?

Jag drömde en sjuk dröm inatt. Jag drömde att jag skulle göra ET själv. Men det var inga små saker jag skulle plutta in. Det var som bollar av ömtåligt nät och dom var 20 mm i diameter, som äggblåsor. Jag fick alla embryona i en burk, där skvalpade dom omkiring i vatten. Jag skulle ta den största sa dom. Men när jag tog i den började den gå sönder. Men in kom den. Så knasigt man kan drömma...

Spännande att det är så många på G i tråden!!! Jag håller tummarna för tjockare slemhinnor, fler äggblåsor, många fina embryon och ÄL-stegring på rätt dag!

Ska alla långtidsodlas? Det blir ingen ET för dig idag med två dagars alltså? Håller tummarna för dina fina ägg att dem mår bra och alla delar sig som dem ska under odlingen. När blir det ET för dig i så fall?

Vilken konstig dröm du hade, det är sant att våra drömmar är återspegling av verkligheten helt klart!
  • turlid70
    pp08 skrev 2011-02-03 09:23:14 följande:
    turlid70: tråkigt att det blev så.

När man får utslag på ÄL testet sker ägglossningen väl inom 48 timmar? (dvs inom 2 dagar). Min klinik återför därför 2 dagars embryo på dag 3 eller 4. (tror jag).
    Ägglossning sker 24-36 timmar efter utslaget enligt instruktionerna, vissa läkare påstår att ägglossningen sker mycket tidigare än så, vilket har jag all anledning att tro på. Men om jag ska följa instruktionerna så får jag ÄL tidigast ikväll. Vi får väl satsa på hemma försök då :)

Kliniken räknar min ÄL imorgon, vilket är dag 0 och måndag blir då dag 3. Jag har också hört att vissa andra kliniker gör återföringar av 2-dagars embryo på dag 3, men min klinik gör inte det. Vet inte om det är bra, man kan ju tycka att +/- 1 dag ska inte spela så stor roll, men det är inte lönt att tjata.
  • turlid70
    No Ka Oi skrev 2011-02-03 10:29:33 följande:
    Jag fattade det som att dom långtidsodlade alla embryon om dom var fem eller fler. Och eftersom dom inte hört av sig så gäller ET på söndag. Jag går på Fertilitetscentrum Carlanderska och enl. dom själva så är dom ledande på långtidsodling så dom vill väl helst göra det. Även om det är nervöst får jag väl lita på dom...

Det är ju skit att klinker har stängt på helger... Det kan ju dröja evigheter då ju... hoppas verkligen att du har bättre lycka i nästa cykel.
    Det låter bra det. Håller tummarna för ET på söndag.
  • turlid70
    Mary73 skrev 2011-02-03 11:22:39 följande:
    Nu har jag fått klartecken för FET nästa onsdag! Känns pirrigt och nervöst, men man blir väldigt väl omhändertagen på Carlanderska. Ska gå till min akupunktör på förmiddagen så det är riktigt bra cirkulation i livmodern vid insättning. Nu gäller det "bara" att våra 2 små blastisar klarar sig också!
    Oh, va roligt! Det gick bra med andra ord med till slut. Har du tagit några nedreglerade mediciner innan.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?