• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-02-14 12:26:31 följande:
    Kolla Fjällsippans dagbok!
    Vilka snyggingar, det kan omöjligt gå fel nu Fjällsippan, håller tummarna jätte-jätte-jätte hård.
    Det är dags för dig nu, vilken resa du har gjort, jag är helt mållös.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-02-16 08:22:41 följande:
    Sushikatten: det är inte långt till mars. jag ska testa 1 mars , skulle det lyckas nu så hur mycket vi än hoppas så kommer jag få en chock inser jag för nu hoppas man verkligen bara och inget är ju helt självklart= spännande, hoppas på chock
    Det gör jag också, hoppas på chock för dig alltså. Grattis till ruvningen Snösport och så roligt att det blir några till frysen!
  • turlid70

Välkomna hit alla nya kämpare! Vad många vi blir, det är ju super roligt.

Det är så många som ruvar, undrar hur det går för er? Snart är det ju TD för några, berätta gärna.

Själv känner jag stark mensverk just nu och önskar att den kommer snarast eller håller sig borta till helgen, måste pricka ÄL nästa gång på rätt dag ju. Minus på gravtest imorse förresten, inte så oväntat, men trist ändå.

• turlid70
    oceanney skrev 2011-02-16 03:58:36 följande:
    GRATTIS!!!! Vad kul! {#emotions_dlg.flower}SkålPlusGravid
    Har det blivit någon bebis leverans än?
  • turlid70

Hej vänner! det var verkligen evigheter sedan och jag tror inte att jag kan läsa ikapp allt som hände här.

Utgår från senaste lista och Först av allt vill beklaga sorgen alla ruvare, jätte jätte jätte ledsen för er skull Gråter. Hittar nog inte tillbaka det men pp08 vad hände, du plussade ju om jag minns rätt?

Mamma gås super grattis, kul att se dig längre ner på listan! Solig

Själv har jag varit i Dubai i 9 dagar, hastigt och plötsligt bestämde vi oss sticka dagen efter avslutningsfesten på gamla jobbet och kom tillbaka i måndags. Igår började jag på nya jobbet och hade häcken full, även idag och redan imorn åker jag till en kund och fixa deras problem, helt snurrig var det mig de väntade på? Jag skulle ju få det lugnt första veckorna, sa min nya chef, som inte ens är där just nu. Vad händer när han kommer tillbaka tro Obestämd?

Hur som trodde inte att jag skulle greja det, mensen var som en klocka sist, inte en dag försenad, och jag trodde att ÄL kommer på fel dag igen denna gång också, men fick en glad gubbe igår! Inte direkt på morgonen iofs men jag hade inte kissat sedan kl 12 på dagen och fick en glad gubbe när jag kom hem. Ringde till kliniken och sa att jag fick utslag igår och dem frågade inte vilken tid, har nog pågående ÄL just nu. Så på fredag em blir det återföring av det sista lilla embryot vi har kvar. Hoppas bara att det klarar upptinnningen.

Stor varm kram till er alla!

• turlid70

Tack för att ni håller listan levande!

VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    dallas, 37 år, syskonförsök nr 1,nybesök 17/12 på CA, bor strax söder om Göteborg
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    hispan: 38 år, bor i värmland, inväntar IVF2, start 18/12, ÄP prel, v.3
    Betty Boop, 37 år, inväntar 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2 i mars
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mars? 
    Mimmsann72, 39 år, återbesök 3/3-11 efter misslyckat IVF 1
    Mia, 42 år, IVF1 planerad sprutstart 19-20/3

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Hönan 38 år, IVF1, vecka 11
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, p-piller start 25/2, FET

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***
    Riita, 40 år, IVF1/FET1 v. 50, Uppsala
    Turlid, 40 år, IVF1/FET3 v.9 på HS, bor i Norrtälje
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, troligtvis v 13, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, IVF 2 syskon), FET 29/2, två blasisar, TD 14/2
    Thuleslapper 38år, IVF2, Kristinehamn, ÄP 7/2, ET 9/2, TD 26/2, går på Gripen/ USÖ

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• turlid70
    Snösport skrev 2011-03-02 22:21:26 följande:
    Turild70: himla mycket lycka till på fredag    Får hålla tummarna för dej nu! 
    Sunseed skrev 2011-03-03 17:52:56 följande:
    Lycka till imorgon!
    Fjällsippan skrev 2011-03-03 21:43:35 följande:
    Stort lycka till imorgon, Turlid{#emotions_dlg.flower}!
    Tack så mycket tjejer! Är lite nervös nu och kommer nog darra hela fm, vill inte ha något samtal från kliniken.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-03-02 22:21:26 följande:
    Turild70: himla mycket lycka till på fredag    Får hålla tummarna för dej nu! 
    Hur gick det för dig? Testade du minus eller fick du mens?
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2011-03-03 10:17:07 följande:
    Turlid - Välkommen tillbaka! Jag har undrat så vart du tog vägen. Härligt med en semesterresa till Dubai. Hoppas det blir lugnare när du kommit in i det nya jobbet! Lycka till med FET på fredag! Härligt att det äntligen blir av och nu vet du ju att tvådagarsfrysta lett till graviditet för många. Stor kram Glad
    Tack så mycket. Jag tror att värmen skyndade på min ÄL och vilken tur att det blev ett utslag i tisdags så att det hinns innan helgen. Har tagit två gånger stödjande progresteron, kanske dumt att göra det i naturlig cykel, men jag ska fråga om det idag.
  • turlid70
    pp08 skrev 2011-03-03 09:50:48 följande:
    Tulrid: ja, tyvärr blödde jag ganksa tidigt och fick missfall i 6eveckan. Först såg det normalt ut på VUL (för tidigt att se hjärtaktivitet), men ett antal dagar senare, efter riktiga blödningar som mens var hinnsäcken borta; följdes sedan av kraftig sänkande hcg värden i blodet.

Men....... så verkar kroppen återhämtat sig på en gång och har vid olika tillfällen denna vecka märkt av ökade flytningar typ ÄL, testade och både i söndags och onsdagsmorgon var det glad gubbe (inte på dagarna emellan). FIck bli ett antal mysdagar denna vecka, så vem vet har vi prickat in rätt dag...........
    Så ledsen för din skull, att vara så nära och förlora, jätte kram vännen.

Härligt med mys och skönt att kroppen återhämtar sig så snart. Håller tummarna att ni har prickat  in rätt dag! Det sägs att man blir lättare gravid direkt efter MF. Hoppas massor!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?