• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-05-24 12:19:03 följande:
    Tack! Känns nervöst då jag inte har en aning om hur många/få ägg som kan finnas där!
    Inanna: Du skrev någonsans att du tycker att din mage är mindre svullen idag, så brukar det vara för mig också på den hormonfria dagen innan ÄP. Men äggen har alltid funnits kvar ändå. Åh vad jag håller tummarna för dig imorgon!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-24 13:08:35 följande:
    Dagens mantra: Jag ska göra gravidlistan längre!

SkrattandeSoligGravidPlusSkrattandeTomte (där kom Tomten med också Flört jag tror på honom!!!)
    Min mun upprepar ovan mantra, men min livmoder viskar tyvärr något annat... 
  • Fjällsippan
    mamman0301 skrev 2011-05-24 09:01:32 följande:
    Hej tjejer, jag var på samtal igår inför mitt första ivf, och det gick undan, ska börja börja spruta idag, hur nu jag fixar detta. Detta är mycket spännande!
    Det kommer att gå utmärkt! Grattis till sprutstarten !
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-24 15:23:07 följande:
    Fjällis, nu håller vi hoppet uppe!!! När jag plussade i somras var det enda gången jag verkligen trodde det var kört. Lyckokramar vännen Hjärta
    Zinfandel skrev 2011-05-24 14:03:55 följande:
    Men Fjällis, varför är nu du så negativ då...?! Du är ju PUPO!!! Skrattande
    Tack för pepp ! Jag tycks ha väldigt svårt att känna mig glad och förväntansfull den här ruvningen. Det känns redan kört, en bidragande orsak är att nu när Ovitrellen har gått ur kroppen har den har gått tillbaka till sitt "normalläge". Jag har tempat idag på morgon och kväll och den ligger mellan 37 - 37,2, men jag tror att min temp brukar droppa först dagarna innan mens. Men, men, hoppas att det dyker upp spännande symptom imorgon så att hoppet kommer tillbaka.
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-24 20:31:36 följande:
    Nu ska jag äta färsk ananas, inklusive stock.
    Perfekt för oss som är i början av ruvningen
    Tur att det är så gott Tungan ute
    Oj, det där med ananas har jag glömt! Har du ätit mycket ananas de senaste dagarna ?
  • Fjällsippan

Mia och Inanna: wow, vilka skördar! Grattis till er båda !

Inanna: är de bestämt att det blir ET på fredag eller finns det fortfarande möjlighet till långtidsodling? 

• Fjällsippan
    Veronica1 skrev 2011-05-25 14:11:04 följande:
    Tack snälla ni Glad. Ja jag hänger i lite olika trådar...Flört. Min läkare ringde idag & berättade att mina värden var bra iaf, tsh & prolaktin, så det kändes ju skönt! Jag känner redan spänningar på vänstra sidan, det är bra! Jag provar bidrottningsgelé för första gången, alltid värt att prova. Sen blir det till att äta ananas för fulla muggar alltså, gott är det ju så det blir inga problem!

Försöker läsa ikapp lite hur ni alla ligger till, så jag kan hänga med...
    Välkommen till oss, Veronica !
  • Fjällsippan
    Rowanda skrev 2011-05-25 15:48:30 följande:
    Sitter utanför kliniken. Av mina 12 ägg blev bara ynka ett befruktat!!! Vilken besvikelse! Trodde i min enfald att pigga äggstockar inte innebär kassa ägg!! Ska nu på ET och får sätta min tro till ananasen jag åt i söndags Grattis till fina äggskördar!!
    Känner med dig och din besvikelse. Liksom kattenizze har jag också bra erfarenhet av få befruktade, för när sonen blev det "bara" 2 befruktade och det gick vägen ändå. Hoppas att du får uppleva detsamma! 
  • Fjällsippan
    Boe skrev 2011-05-25 19:30:28 följande:
    Kramar till alla & är så nyfiken på alla ruvare (ingen annan tjyvtestare än?)
    Nix, ruvardag 7 idag och ska försöka hålla mig ifrån tjuvtestandet de närmsta dagarna. Kanske, kanske på lördag (beroende på hur ruvningen utvecklas). 
  • Fjällsippan
    Mia69 skrev 2011-05-25 15:41:09 följande:
    Nu har jag sovit "ruset" av mig lite men är vråltrött.

Ja, då var vi där samtidigt för jag var där 7.30 för ÄP kl. 8.00!!! Jag hade så dåligt samvete för min ÄP drog ut på tiden så. De kom igång lite sent och sen var min äggplock inget vidare idag.  Efter halva fick de plötsligt till min stora förskräckelse sätta kateter och tömma urinblåsan. Det kändes som hela äggplocket tog mer än en halvtimma men det vet du säkert bättre än jag...Flört. Konstigt att förra ÄP gick så lätt när det var dubbelt så många äggblåsor.
    Min man kunde inte vara med idag så jag kände mig lite ensam. Jag kanske skulle kikat in till dig och sagt hej mellan gardinerna...Glad

De ringer till mig imorgon så får jag reda på hur många som befruktats. Jag är rädd för att det kan vara en del omogna för det var så många "lite för små" blåsor i måndags, men vi får se hur det går. Om det är över 5 befruktade blir det långtidsodling och då blir det ET (jippi!) på måndag, annars ses vi kanske på fredag.

Nu får jag ringa och be min man stanna och köpa ananas på vägen hem...
    Usch då, det låter jobbigt att behöva tömma blåsan mitt i allt! Håller tummarna jättehårt för att många blir fint befruktade!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?