• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

turlid70 skrev 2011-05-29 12:33:51 följande:
    Nej äter inte fisk så ofta, en gång i veckan på sin höjd, måste bättra mig. Fortsätter med omega 3 dock halva dosen, läste att olika märken är olika bra och det finns tydligen just för gravida. Får fortsätta med D vitamin och kalcium med gott samvete då :)) Tack för svaret!
    Jag tog mumomega (http://www.naturmedel.org/sidor/mumomega.html) när jag väntade sonen. Dyrt, men på något sätt kändes det tryggare.
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-29 12:39:54 följande:
    Skrämms inte så där, än är det lungt ser jag Flört Kram!
    Lugnt och lugnt...det blir förmodligen svårare att få tillträde till de svenska klinikerna från och med idag
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-29 13:57:46 följande:
    Grattis på födelsedagen eller hur menar du? 43 låter som en fin ålder!!
    turlid70 skrev 2011-05-29 15:00:41 följande:
    Jaha, det är så du menade! Knack knack är det någon där? Fick för mig att du fyllde på TD Drömmer. Du kommer inte behöva något tillträde till någon klinik alls, det håller vi ju tummarna för.

{#emotions_dlg.flower} Grattis födelsedagen {#emotions_dlg.flower}
    Inanna Li skrev 2011-05-29 13:58:14 följande:
    Fjällsippan - Grattis på födelsedagen {#emotions_dlg.flower}
    Zinfandel skrev 2011-05-29 15:05:46 följande:
    Grattis på födelsedagen Fjällis och grattis alla mammor på Mors Dag och till alla oss som är det nästa år!! Hjärta
    kattenizze skrev 2011-05-29 16:20:11 följande:

Grattis Fjällis!

Enya70 skrev 2011-05-29 17:02:41 följande:
    Fjällis - stort grattis på födelsedagen!! Hipp hipp hurra för världens bästa Fjällsippa Skrattande
    turlid70 skrev 2011-05-29 15:00:41 följande:
    Jaha, det är så du menade! Knack knack är det någon där? Fick för mig att du fyllde på TD Drömmer. Du kommer inte behöva något tillträde till någon klinik alls, det håller vi ju tummarna för.

{#emotions_dlg.flower} Grattis födelsedagen {#emotions_dlg.flower}
    Tackar, tackar allihopa{#emotions_dlg.flower}! turlid, jo jag såg att det uppstod en litet missförstånd kring min födelsedag; jag hänvisade vid något tillfälle att jag fyllde år på samma dag som Mors dag, vilket lät som jag syftade på att jag fyller år på samma dag som min td. Nåväl, jag har haft en fin dag med middag i skärgården. Mensvärken har börjat smyga sig på, och kroppen är i läget "jag vill ha mens, men kan inte p g a proggisarna". 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-29 13:48:34 följande:
    Fjällis - jo jag började ta båda Prednisolon tabletterna på morgonen så nu kan jag sova igen GladDäremot har jag haft en hejdundrande huvudvärk i två dagar. Man kan ju få det av progesteronet. Jag ökade ju för några dagar sedan från de två om dagen de i Danmark tycker man ska ta till tre om dagen som man tar i Sverige. Drar nog ner igen för att se om jag blir av med huvudvärken.
    Annars har det slutat göra ont i magen Rynkar på näsan. Det drar bara lite i ljumskarna.Jag var också så himla varm i 3-4 dagar runt 38 dagar men den "febern" har också gått ner nu Rynkar på näsan.  Ja ja vi får se hur det här går...
    Kram på er alla
    Instämmer med turlid angående tempen! Huvudvärk får jag av Trombylen, men hade även huvudvärk vid tidig graviditet då cirkulationen ökade i kroppen *tummarna hålls så hårt det bara går*
  • Fjällsippan
    No Ka Oi skrev 2011-05-29 20:28:03 följande:
    Fjällsippan, grattis på födelsedagen! Och jag håller tummarna för att du känner fel, mensen ska inte komma! 
    Tack !
  • Fjällsippan
    mamman0301 skrev 2011-05-30 10:19:57 följande:
    Idag har jag varit VUL, ca 15 blåsor, några på 16 mm, ett par på 15 och 14 , så dom trodde inte dom skulle behöva fler  vul innan äggplock. Han sa att det inte var så många blåsor pgr av att man kör korta metoden. Äggplock skulle nog ske i slutet av veckan.
    Men det är ju många blåsor! Härligt! Lycka till!
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-30 11:32:51 följande:
    Fattar inte, de är ju äldre då men det har du säkert koll på!
    Jag hoppar in här, hoppas att det inte gör något, InannaSolig. I fredags för Inannas småttingar 2 dagar gamla, idag är de 5 dagar och fina blastisar som kommer att börja sin implantation kanske redan i natt men kan även välja att vänta någon dag eller två. Det är så som jag har fått det förklarat för mig på mina kliniker.

Åh vad jag håller tummarna för dig, Inanna!!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?