• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna Li skrev 2011-05-25 13:49:35 följande:
    Tack vännen! Det blir ET på fredag men om vi har tur kanske jag kan få blastis(ar) till frysen. Man vet ju aldrig. De vågar inte satsa på långtidsodling med mig då det inte gick så bra förra gången. Men nu är det bara att hoppas på fler befruktade så att vi eventuellt kan odla vidare nåt tills på måndag.
    Bra upplägg att odla vidare, tycker jag. Håller tummarna stenhårt för att det blir många fina embryos den här gången! 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-25 20:40:04 följande:
    Hej Fjällis, hur känner du dig då? Har du återfått hoppet litegrann?

Jag är ju bara på RD5 men är hård i magen, har ont i tjejmagen varje dag och är VARM.
    Har haft 37.7 två kvällar på rad nu. Brukar ligga på 36.8 på morgonen så ngn slags "feber" är det...

Men jag är som du Zinfandel, jag brukar få alla symptom i boken så av detta kan man sluta sig till absolut INGET än så länge {#emotions_dlg.flower}

Kram och lycka till alla ni andra ruvare!
    Även om du är en "symptomare" så låter det här superlovande, Enya! Feber och allt!

Inget hopp återfunnet här...tyvärr....är nästan säker på att det har gått åt skogen. Hoppas på att morgondagen bjuder på något överraskande och bra.
  • Fjällsippan

Lenafena och Zinfandel: jag vaknar också supertidigt, låg vaken och snurrade från 4 inatt. För min del tror jag att det beror på Prednisolonet. Jag blir jättepigg av det. 

• Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-25 21:34:21 följande:
    Aha, kan det vara det!
    Japp, min läkare föreslog att jag ska ta Pred på morgonen eftersom det är uppiggande. Men trots att jag tar det på morgonen så förblir jag pigg (i det närmaste speedad) nästan dygnet runt{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-25 21:38:34 följande:
    Ahh, nä jag somnar lite tidigare än vanligt på kvällarna men vaknar supertidigt med Solig-en...
    Men visst var det turlid som konstaterade kortisolpåslag av kortisonet...det är nog det som jag upplever. Hur som haver så har "Preden" fått mitt ihärdiga eksem (som har varit stört omöjligt att smörja bort) att gå upp i rök. Så skönt och fantastiskt! 
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-25 21:40:49 följande:
    Samma här. Vaknar sjuttioelva gånger per natt. Har räknat med att det är prednisolonet. Jag ska ta 2 tabletter om dagen och då har jag tagit en på morgonen och en på kvällen (2*250 mg). Tar du alltihop på morgonen?
    Ja, jag har 5 milligrammare, så det blir 1 tablett på morgonen. Men trots att nattsömnen är störd så är jag, som sagt, inte speciellt trött på dagarna. Så jag försöker njuta av piggheten, även om tankarna tenderar att vara oroliga och tunga i vargtimmarna !
  • Fjällsippan
    tjej 38 skrev 2011-05-25 21:48:07 följande:
    Rd 14 svagt plus på stickan ska testa i morgon. Igen
    Åh, vad roligt! Stort grattis, tjej 38{#emotions_dlg.flower}!
  • Fjällsippan
    No Ka Oi skrev 2011-05-26 06:58:44 följande:
    Jag gjorde det! Jag gjorde listan längre! Jag är gravid!
    Jag tänkte "hon är gravid" igår när jag läste ditt inlägg ! Så otroligt underbart! Stort grattis {#emotions_dlg.flower}!
  • Fjällsippan
    Enya70 skrev 2011-05-26 15:51:09 följande:
    Åh skulle aldrig skrivit ngt igår om molvärk varje dag. Bara för det känner jag intenting idag...
    Åhhhh så frustrerande. Jag vill ju verkligen tro på det här men svårt när man misslyckats så många gånger...
    Har väld rabbats av ruvarblues Rynkar på näsan
    Här kommer försök till pepp från miss superruvarbluesaren själv . När äl-sprutan går ur kroppen så tar alltid min ruvarblues vid, för då avtar de hoppfulla symptomen. Men exakt så var det för mig även den gången jag lyckades. De första 10-11 dagarna i den ruvningen var jag bombsäker på att det var en minusruvning. Jag förstår att du tycker att det är svårt att tro på det här efter många misslyckade försök. Men jag vet att det kan gå, även om det tar många försök! Nu är det ju din tur! Och du fick 3 fina embryon den här gången! Ge inte upp hoppet!

Idag har jag gått vidare från depp till att försöka förtränga ruvningen helt. Jag missade ju ananasätandet den här omgången, men idag har jag suttit i solen i Hagaparken och ätit Ananassplitt och tänkt på Er mina kära FL-väninnorHjärta.
  • Fjällsippan

Tack, kattenizze och Zinfandel . kattenizze, ja visst är det underbart med Stockholms oaser, förstår att du får hemlängtan. Själv är jag ursprungligen från västkusten så min hemlängtan går ytterligare söderut.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?