• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Skytten skrev 2011-08-15 19:14:36 följande:
    Tack Fjällsippan och Inanna! Vad skönt att höra att de kan punktera den under äggplocket om det behövs. Jag hoppas att den inte börjar växa nu under puregon-behandlingen.

Inanna vad fick du för info om cystan - kan den leda till överstimulering eller på något annat sätt ha en negativ inverkan? Jag frågade om överstimulering men var så stirrig över sprutan så jag lyssnade inte på svaret. Hon sa något i stil med - det är därför du ska kollas lite extra.
    Men jag insåg sen att jag inte fattade om hon menade att cystan kan LEDA till överstimulering. Hm. ? Vet du? Eller vet någon annan?

Jag hade en cysta under en stimulering i våras. Inga problem med det alls hävdade läkaren i Köpenhamn. De kontrollerar ju på VUL om cystan växer och hur det ser ut så jag tror du kan vara lugn.

Kramar
  • Enya70
    turlid70 skrev 2011-08-15 21:44:17 följande:
    Svaret på FVP kom redan idag med posten, det var normalt! Bebisen har inga kromosomavvikelser och det är en riktig lättnad. Kan dock inte glädjas fullt ut än, väntar det andra svaret om antikroppar i blodet senare i veckan. Må det vara lika bra besked då också. Har rutin UL planerat på fredag nästa vecka och då borde det väl det värsta vara över, hoppas vi.
    Sååååå skönt! Hoppas du kan andas ut på riktigt snart och bara njuta resten av graviditeten SkrattandeHjärta
  • Enya70
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-08-16 15:49:27 följande:
    TACK *rodnar o skrapar med tårna i marken*

mest desperat känner jag mig just nu... hatar verkligen att må illa... men någonstans innuti masochisten i mig så är ändå illamående något jag ser fram emot.. bara det är av RÄTT orsak om du fattar
    Hoppas verkligen att det är RÄTT orsak . Kram Skrattande
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-08-16 16:26:31 följande:
    Enya, puh! Och tack! Det behövde jag höra! Jag ska på första vul på dag 5. Hoppas att den inte vuxit då.
    Hur gick det på ditt första VUL då? Hoppas att allting såg bra ut! {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    Nu Syskon skrev 2011-08-16 21:30:35 följande:
    Ingen mens idag, kan det vara så att våra hemmaförsök har lyckats
    Jag brukar gå som en klocka men vi får se hur det ser ut imorrn. Jag känner inget åt något håll.
    hoppas hoppas...

• Enya70

Så kul med alla nya härinne. Välkommen Victoria, Celin mfl

Som ni redan säkert märkt kommer ni att stortrivas här tillsammans med alla kloka, erfarna och varma kvinnor Kyss.
    I eftermiddag ska jag på VUL på sprutdag 8 och se om det händer ngt därinne. Det börjar iaf definitivt kännas nu och spänner som bara den över äggstockarna som det brukar göra. Återkommer med äggrapport ikväll.
    Kram alla Hjärta

• Enya70
    Victoria71 skrev 2011-08-18 14:42:42 följande:
    OJ Enya! VILKEN RESA du gjort, läser din profil. Jag blir alldeles matt av alla er som orkat så länge! Jag håller jättemycket tummarna för ditt pågående försök. 
    TACK Victoria! Alla tummar värmer. Det är en av orsakerna till att man orkar fortsätta försöka, allt stöd och värme och hejarop man får här. Helt underbart!
  • Enya70
    42an skrev 2011-08-18 20:23:25 följande:
    Hej på er! Läser allt härligt ni skriver nästan varje dag men skriver sällan. Idag måste jag det! Kontaktade CFC före sommaren och pratade med Svend om vad han trodde om våra chanser. Han var hyfsat positiv men ville såklart se alla papper på tidigare försök. Han hann få dem innan sin semester och ville att vi skulle höras av när han kom tillbaka.
    Bokade en teltid till imorgon fre, men kom på sen att mensen är på g och ingen tid att förlora. Försökte då tidigarelägga tiden men han har inte varit på plats må och ti.
    Bad då att få en tid snarast men jag får inget svar, har mailat 3 ggr denna v för att hinna prata/träffa honom denna veckan för att inte missa mensen/ev. sprutstart, men jag får inget svar. De har heller inte svarat på tel idag. Och nu kom mensen, vilket betyder att jag får vänta en månad till på start. Jag blir tokig på att vänta, jag hatar att vänta. Jag har uppnått den, i dessa sammanhang, aktningsvärda åldern av 42 år och jag har inte tid att vänta!!!!Skrikandes Men vad kan jag göra, kan ju inte gärna tälta vid deras entré.( fast det är inte långt ifrån). Jag är så frustrerad på allt som stör min "plan". Jag vill inte ha mer mensvärk nu, jag vill ha växtvärk, illamående och svullna ben!!!! GRRRRRRRRRRR

Är det ngn mer som har svårt att få tag i dem?

Kram på er alla (om ngn orkat läsa ända hit), ni är så duktiga allihop. Ni kämpar fantastisk!
    Hej,

Jag går på CFC och har faktiskt aldrig haft problem med att få ta tag i dem. Efter mitt VUL idag ringde jag dit för att leverera rapport och då var det Svend själv som svarade...
    Mitt tips är att ringa istället för att maila och var gärna lite påstridig. Och vem vet kanske är det Svend själv som svarar...

Lycka till!
  • Enya70
    42an skrev 2011-08-18 20:26:00 följande:
    En fråga till!
    Ni som går hos CFC, hur funkar det med mediciner? Måste man ha kontakt med en distansgyn i Sverige som skriver ut recepten eller funkar det att CFC gör det. Tänkte påhögkostnadsskydd och så.
    Det funkar om CFC skriver ut recept på medicin från tillverkare som svenska apotek har hemma. På apoteket får de inte byta till samma preparat från en annan tillverkare ,sk generica, om receptet är utländskt. Det är nog lättast ändå att hitta en svensk läkare som skriver ut recepten åt dig.
  • Enya70

EGO update från dagens VUL på 8e sprytdagen. Allt ser bra ut och det är till och med fler blåsor på G på båda sidor än jag någonsin haft tidigare. Dessutom är de jämnstora allihop. Jag brukar alltid ha en el två blåsor som är större än de andra och så några små.

Vet ej vad som är annorlunda den här gången men verkar vara inne i ett bra flow Drömmer. Pratade med Svend i Köpenhamn och fick tid för nytt VUL på lördag och förmodat äggplock redan på måndag.
    Gokväll 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?