• Enya70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Zinfandel - jag har en fråga till dig. Hur mycket prednisolon tar du nu/ska ta?

Förra IVF:et tog jag 2.5 mg två ggr om dagen från ET till TD
    Denna gången tyckte Svend vi skulle höja dosen men färre antal dagar så jag ska ta:

16 mg Medrol (exakt samma som Prednisolon) dagen innan ET, ET och ET+1
    8 mg Medrol ET+2
    4 mg Medrol ET+3

och sedan stopp.

16 mg är ju ganska mycket mer än 5 mg. Tar du också så mycket?
    Tog den 1a imorse och känner mig lite påverkad...inte så farligt men klart lite annorlunda
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-08-25 15:14:41 följande:
    Enya: Just nu tar jag 5 mg/dag. Jag tog 10 mg förra gången men kommer att öka upp till 15 mg strax före fet denna gång - men mycket mer än så kommer jag aldrig att ta. Ja, du gör helt rätt i att vara försiktig med denna medicin men i tex London ordineras de ännu högre hästdoser (20 mg är vanligt och en del tar ända  pp till 40mg) 
    vilket är märkligt eftersom fosterskaderisken också ökar avsevärt. Men med hela din bakgrund så förstår jag att de sätter in 16 mg och det behöver du inte vara orolig över, hade det varit över 20mg så hade jag också ifrågasatt det. Det var dock en förvånansvärt hög & kort nertrappning du fått. Har du dosering klar vid plus? Tar du Fragmin också?
    Tack Zin. Ja de första gångerna fick jag ju ingen Medrol alls och sedan två ggr mycket lägre dos så klart det är min historia som föranleder  "hästdosen"  Flört. Ville mest kolla om den var i paritet med din. Vet ju att du har koll på allt och skulle reagera om det var på tok för högt...
    Ska ju bara ta full dos i 3 dagar och sedan nedtrappning i 2 dagar. Få antal dagar totalt pga den höga dosen sa de.
    Nej, ingen aning om vad som ska göras vid eventuellt plus. Ska fråga imorgon.
    Jag tar en halv mini-Trombyl ca 100 mg om dagen, så ingen Fragmin
    Kram o tack {#emotions_dlg.flower}Hjärta
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-08-25 18:03:52 följande:
    Enya: det låter som en utmärkt plan! Men, om jag hade varit som du, så hade jag tagit 4 mg fram till BIM, dels för att kroppen inte ska stöta bort embryot när det har fäst, dels för att få en längre nertrappning. Är 100 mg en hel Trombyl eller en halv? Tar du alltså 50 mg? 
    Ok, då  gör jag nog det. Fick Medrol tabletter från CFC precis så många som de angett men har 2.5 mg Prednisolon tabletter en hel burk sedan förra gången. Kan ta av dem.

Nej jag tar 100mg Trombyl om dagen enligt CFCs order. Men det enda jag har lyckats få tag på är mini-Albyl som är på 250 mg så jag delar de på mitten och karvar bort aningens lite till i kanten så det blir ungefär 100 mg Glad
  • Enya70
    Skytten - stort lycka till med ÄP imorgon!!! Det kommer att gå utmärkt och du är världens starkaste person som vågar göra allt det här trots din ängslan. Mod är att våga trotsa sina rädslor och genomföra någonting ändå. Så du är definitionen på modig!{#emotions_dlg.flower}
  • Enya70

Kalimero - så oerhört tungt! Gråter Är så ledsen för din skull. Önskar verkligen att det ska bli lite lättare för dig snart. Kram

Mamman - grattis till guldägget Skrattande. Nu håller vi tummarna

Thuleslapper - men testa då jag går ju av av nyfikenhet Cool

Mbo och Maryhe - grattis till fina VUL resultat

Turlid - Så fantastiskt! Bir jätteglad av ditt inlägg. Du är såååå värd det. Fira med lite mmamkläder och vangsfluktande. Kram

Ego: Kom just tillbaka från Köpenhamn. 3 fina ägg till mig. Inget till frysen. Men jag är förstås supernöjd Solig.
    Ett 4-celligt och 2 2-celliga med ganska fin score. Nu börjar ruvandet...

• Enya70

Uppdaterar listan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Mia, 42 år,  IVF2/FET 1 i augusti/september 
    Mammagås, 38 år, 3 IVF:er. Bor i Örebro, gör IVF på CvL, FET 1 i sep
    Inanna 42 år, 3 ICSI och 2 FET, MA i oktober 2010 och juni 2011. Kanske nytt försök i augusti!
    Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL, nästa IVF blir på CFC, DK under hösten, ej bestämt när.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, syskonförsök nr 6 på CvL, ÄL ?, BIM 22/9 
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, sept 2011
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök (får man väl kalla det) IVF i höst

***FET*** 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm, 2 skruttembryon tillbaka 17/8
    Zinfandel, 39 år i Skåne, 5:e försök. Progynon from 21 aug

***SPRAYAR***
    Celin, 39 (i okt), Stockholm, spraystart 20/8 (IVF2 för syskon)
    Victoria71, 39, Göteborg, IVF1, IVF-centrum, sprutstart 25/8

***SPRUTAR***       
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1, CvL, sprutstart 15/8, korta metoden
    Hönan 39 år, Stockholm, ICSI 3 i Örebro spraystart 27/7, sprutstart 18/8
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthm, Syskonförsök 5 Sprutstart 20/8 korta metoden. (troligen sista försöket)
    mbo 28, RMC Linköping, IVF2, sprutstart 17/8
    Maryhe 42 år, Pozzolo Formigaro Italien, IVF1 på Centro Promea Turin sprutstart 22/8 

***ÄP/ET***
    mamman0301 IVF2 Blekninge, Cura Malmö ÄP 24/8 ET 27/8

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Enya70, 40 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10, CFC ÄP 24/8, ET 26/8, 3 ägg tillbaka, TD 9/9

***GRAVIDA***
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan
    Lumix, 40 år, BF mars 2012
    Lenafena, 42, Åmål, hemmaförsök, BF 17 april 2012

• Enya70

Åh Skytten,

först Grattis till jättebra skörd! Sedan till det andra tråkiga. Jag reagerade ju som du gjorde idag på morfin för ca ett år sedan. Det var så otroligt obehagligt och jag vet hur spak och matt du käänner dig nu.
    Men du vågade!!! Och OM det skulle behövas vilket det ju inte alls ska så kommer du att våga igen utan Rapifen. Då gör du som jag kör utan smärtstillande i armen men med ordentlig lokalbedövning så ska du se att det blir annorlunda.

Men som sagt, det ska inte behövas. Om några dagar får du ditt guldägg! När är det återföring?
    Kram Hjärta

• Enya70
    Victoria71 skrev 2011-08-26 16:44:29 följande:
    Vaddå - satte dom in 3 embryon? Näeeee, kan man det? Roligt att du är nöjd hursomhelst, 
    Jo, i Danmark gör dom det.
    OM man är 40 och har provat utan att lyckas ett antal ggr.
    Men 3 är absolut max även för dom ...
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-08-27 07:04:34 följande:
    Grattis till 3 guldägg! Nu ska de boa in sig ordentligt! Kram Solig
    Tack snälla. Hur går det för dig? Ingen mens i sikte? Kram {#emotions_dlg.flower}
  • Enya70
    underverket 06 skrev 2011-08-27 09:06:56 följande:
    Enya: Grattis till 3 ägg. Hålle tummarna!
    Tack {#emotions_dlg.flower}!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?