• Tuvalina

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi 4 skrev 2012-04-29 22:24:26 följande
    En fråga till errfarna, ikväll började jag (äntligen) spruta med menopur. Det är ju en liten flaska med vitt pulver i. Både jag och maken såg det vita pulvret, men bara jag stoppade i blandingskanylen så var pulvret helt borta, innan jag hade sprutat i någon blandningsvätska ens. Ska det vara så? Pulvret borde ju inte ha kunnat försvinna ut antar jag, så nu hoppas jag verkligen att inget gick fel...Någon som sett om det blir så?
    Jag upplevde också att det löstes upp mycket fort. Grejen är ju den att det måste ju kommit ned lite spädningsvätska genom trycket som uppstår när du för ned kanylen i flaskan... eller hur? Lite kom det nog ned där fast ni inte trodde det? Och vips så löses den upp mycket fort. Det gör den. Det är ju helt logiskt som du säger, innehållet kan inte ta vägen någon annanstans, hur skulle det gå till?

Kram till dig och lycka till!!!
  • Tuvalina

Men vad spännande Slemmis!! Vilken dag är du på nu?? Bengalen, jag är nyfiken hur det gått för dig! Vi4, jag mår bra. RD 5 idag. Undrar hur det kommer gå. Har mycket svårt att tro att det ska vända nu och att vi ska få medvind...

• Tuvalina

Värk i livmodern hade jag med vid min graviditet. Jag hade "mensvärk" och fick aldrig min mens. Tillslut köpte jag ett grav test på dag 30 i cykeln, alltså typ 4 dagar över tiden och det var tydligt positivt!

Jag ska testa på ruvardag 9 för jag tror att det kan bli positivt då om jag blivit gravid. Visar det inget så ställer jag på så sätt in mig på den besvikelse som komma skall. För mig är det rent psykologiskt bra att göra så.

• Tuvalina

Mary: Jag tar 75 mg Trombyl och fragminsprutor - sen om det lyckas är ju en annan sak...
    Hemulen, blir så ledsen att höra hur det blev för dig Hjärta

Jag har fått jättetydliga ådror på brösten idag, det hade jag inte ens i början på min graviditet med vår son.
    Är det en biverkan på Lutinus/progesteron?

• Tuvalina
    Vi 4 skrev 2012-05-03 19:48:40 följande:
    Victoria, förstår din känsla helt, precis så kände jag i december. Jag skulle nog också satt in två (iaf om det inte var toppkvalitet på båda), men jag kan inte sluta tänka på det som min gyn sa om att man även tror att om båda fäster, men en inte utvecklas som den ska och utvecklas till mf så kan den "dra med sig" den andra med om hela slemhinnan stöts ut. Sedan är det ju tyvärr alltid ökad risk för fosterskador när man väntar tvillingar, så det är inte bra tuffare för mamman utan kan även bli det för barnen. Hoppas på glada besked från dig i morgon!

Lillstoran, då håller vi tummarna för 10-poängaren. Skönt att få en med toppkvalitet tillbaka.

Zin, vilken omfattning rör sig översättningen om?

Anne, åh så spännande, tänker på dig och känner så med dig!

Jag undrar om någon kan svara, (det är kö till 1177 så jag tror det går fortare här och med bättre kompetens med ). jag ska ju ta 375IE menopur och blandar till 1200IE. Det innebär att efter 3 sprutdagar blir det ca 75Ie kvar, nu vill jag ta den dosen och lägga till från min nya blandning på 1200, kan jag då ta samma injektionsspruta och först sticka ner den i den gamla flaskan och sedan ner i den nya och dra upp rätt sammanlagd mängd? Eller måsta jag ta en ny spruta och sticka 2 ggr (tänker på sterilitet tex). De kunde inte svara på det på apoteket...
    Så gjorde jag Vi4, det är bättre att göra så än att ta en ny kanyl för det innebär att du tar in luft i sprutan mellan varje. Var noga med att sprita av gummiplutten på flaskan bara så ska det går bra!!

Jag är super super ledsen. Tror inte på detta. Har fått herpes. Är varm. Men tror bara inte på det. RD 8. .-(

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?