• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hönan: blir mer och mer ledsen ju mer jag tänker på det Gråter Vilken chock Skrikandes. Ta hand om dig Kyss

• Zinfandel
    callimero skrev 2011-05-13 09:58:09 följande:
    Hoppar in och hejar på Zinfandels ET! Vet du hur många som blev befruktade?

Nix, har inte varit där än Kyss
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-05-13 13:05:47 följande:
    Någon som vet om det är farligt att käka curry när man ruvar eller är gravid? Läste om det någonstans och nu nojjar jag för att jag fick mycket curry i min mat på lunch
    Lugn, ingen fara. Så länge du inte åt en liter eller så... Jag lovar, inga problem alls.

Mamma Gås: stoooor kram

Kalimero: äntligen din tur igen Hjärta
  • Zinfandel

Jag är så glad, jag är så glad!! Skrattande

Ett perfekt embryo har flyttat in i mig nu och så har det 2 syskon i frysen Solig Mitt drömscenario alltså!! Embryot hade dessutom fortsatt dela sig idag så det var 7-celligt nu när det sattes in. Nu måste jag dock iväg för jag ska ta Ovitrelle idag & imorrn och jag har redan hunnit göra mig av med det mesta.... Alla på kliniken var otroligt gulliga idag och vi satt i fikarummet efteråt och pratade om onsdagen, alla var nu rörande överens om att det var en allergisk reaktion på morfinet, så missbrukare lär jag inte bli iaf Flört

Åhhh vad det känns kanon denna gång!! Det är verkligen upp-och-ner i denna tråd men vi behöver ju lite glädjande nyheter också Skrattande Jag är lycklig!! Lättnad!!

• Zinfandel
    Snösport skrev 2011-05-13 15:09:08 följande:
    Zinfandeln: Grattis!!   Och härligt när det blir precis som man tänkt sej...bara att knipa så fastnar det också!

Hmm...jag förstår inte tar du Ovitelle idag och imorgon också?  någon som vet varför eller också gjort det?
    Något nytt lär man sej varje dag nästan  mitt i glädje och bekymren = bra tråd detta!
    Ingen aning, jag blev också förvånad men det ska tydligen hjälpa till, sa Herr Stork. Så det är väl bara att lyda, allt som kan hjälpa är bra Skrattande 

Och vet ni vad, jag har TD på Mors Dag!!! Herre Jösses!! Nu är jag vidskeplig så det förslår haha!!

Turild: IVF
  • Zinfandel
    ***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun 
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***

Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***

Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP 12/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5 

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5, TD Mors Dag ;)

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Zinfandel

Nämen hej No Ka Oi!! Vad jättekul att se dig igen! Och att du ruvar igen, nu får du inte vara så blyg längre GladHäng kvar nu och invänta din födelsedagspresent!! Vilken metod/preparat har du haft denna gång?

Ego: Jo, de sätter in Ovitrelle eller Pregnyl, alltså HCG-tillskott  efter ET för att främja det hela, ge kroppen en extra skjuts som min Dr Stork sa. De har alltid lite ess i rockärmen! Och så proggis-skiten såklart.... Obestämd Tack alla för grattisar! Jag har en Twix därinne Kyss

Enya: vi får verkligen inte hoppas att det var en vätskefylld äggledare som syntes därinne. Och fler sprutdagar behöver ju inte vara negativt heller. Vi håller tummarna för VUL på måndag.

Fruttan: japp, nu väntar världens längsta väntan... Men jag myser Kyss

• Zinfandel

Gillar inte heller rött te men nu har jag hittat en Rooibos som är jättegod med mjölk i! Tur var det, man vill ju dricka nåt varmt nån gång! Jag har aldrig varit en stor kaffedrickare så det är inget problem men jag kör också helt koffeinfritt med bara rött te nu och nån lime/grapehistoria vad det nu var.

Efter allt mitt läsande har jag förstått att allt med IVF, alltså från återförandet och genom hela graviditeten är mer risky än naturliga graviditeter, vad än klinikerna säger, det finns massor med studier på det. Och det är väl inte så konstigt heller! Däremot tror jag inte man ska snöa in på det, mängder av IVF-graviditeter löper helt smärtfritt!

Jag kommer verkligen inte att kunna testa förrän strax före TD eftersom jag ska ta Ovitrelle tom imorrn. På gott & ont antar jag! Flört

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?