IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Nu är jag också helt exalterad
Nu är jag också helt exalterad
Äsch, jag körde bara 300 IE Menopur & 0.25 mg Orgalutran rätt in i simringen
Kattenizze: som svar på din första fråga: jag vet faktsikt inte, vi diskuterade det också hur det nu funkar. Ja, både enäggstvillingar och missfall ökar vid iVF Jaaaa, förstår att det måste vara underbart och totalt overkligt, jag önskar jag är där snart!! Njut (om du kan för urket)!!
Tack Fjällis! Ja, det var nog på sprutdag 5 jag började. Brukar du inte Orgalutranet, eller?
Brukar du inte ta, ska det vara (annars blir det nog lite högtravande "brukar du o..?! haha)
Oj, har bara inte hört innan att man inte gör det! Men behövs det inte så verkar ju det bra. Nä, nu ska jag kojsa! Natti (nattmössa)
Morrn bästisar
Hörde också nåt om Orgalutranet. Undrar om det är den nya injektionen (1 spruta=1 gång) som är på väg in och att man kan styra upp det på nåt vis fter den. Men jag tror inte man ger upp Gonalen, det är för stor marknad på den. Jag har rejäla ÄL-känningar redan nu så jag måste ju ha nåt som stoppar upp den aktiviteten annars hade de kanske lossnat redan nu. Ska bli intressant att se vad de säger till dig, Fjällis!
Turild: gomorrn & välkommen in i nya tankar! Jag tror ju inte att klinikerna säger att det är någon som helst risk med att sätta tillbaks 2, i så fall hade de ju inte gjort det. Det är som med så mycket annat - en liten tanke mellan oss här... Denna gång har jag hållt mycket hemligt från kliniken ;)
Ja du, det där var högintressant eftersom vi redan har en tanke på DK. Men jag läste också nånstans att typ 1 par har lyckats få det godkänt. Och som du säger, våra regler blir bara märkligare & märkligare och jag fattar än mindre hur det hela är ihopsatt i vår avlånga land... Jag fattar inte heller logiken. Snacka om att leja ut våra problem till andra länder!
Inanna: Jag uttryckte mig nog inte tillräckligt väl, förstår jag. Jag har också resonerat så innan, därför har vi fått 2 st. Tanken nu är om det är risk att två slår ut varandra så att inget har chans att överleva. Om ett faktiskt har större chans för att det är ensamt, iaf när det har fäst. Två ökar chansen med några % men det är ändå fler insättningar med ett som blir något, som leder till graviditet, i vår ålder. Då kanske man dessutom får fler till frysen = billigare än fler färskförsök. Men vad vet jag! Vi jämförde med växtriket Ja, vi får väl sprida Barnlängtansidan till alla yngre så de har en fair chance!!
Turild: såklart de skriver, annars vore de ju konstigt Äsch, det var bara en tanke! Grattis till fantastisk skörd!! Helt rätt om Prednisolon, där ska man vara försiktig, om man inte har sånt rusande immunförsvar som jag...
Boe: jo, det stämmer tyvärr med högkostnadskortet...
Have fun, alla som verkar vara på väg ut på fest ikväll Vi är i stugan, utfört trädgårdsarbete hela dagen... Strålande sil sen blir det grillning