• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan. Tack. Du gav mig hopp om att övertala kliniken.
    Nu har vi en plan.
    Vi ska beställa en läkartid där vi ska sätta oss ner och prata om hur vi känner inför att prova igen. Och att vi vill ha ett tyngre artilleri som efterbehandling om vi ska lägga mer pengar där. Och istället för att bara ringa och säga "det blev minus igen" så tänker jag tala om att jag har haft plus och fick ett tidigt missfall. Jag tänker inte förringa det faktum att jag har sett ett plus i två dagar. Sådeså!

Nu har jag slutat grina. Nu är jag arg och beslutsam.  

• Sunseed

Och jag tackar också för informationen om cykellängd! Just nu har jag inte råd att gå till min TCM-are (jag fick 28-dagars cykellängd istället för 25 när jag gick där i somras) men OM inte NÄSTA försök lyckas med en mer rejäl efterbehandling så har vi planer på hur vi får loss lite pengar, och då tänker jag räkna in en ordentlig akupunkturbehandling på minst 10 gånger.

• Sunseed

Och så ett sista terrorinlägg innan jag lägger av:

Åter igen: tack för alla era varma kramar och fina ord. Det värmer i hjärteroten. Hjärta 

• Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-03-15 16:17:12 följande:
    Hej Boring, jag stängde min för att jag plötsligt fick ett tråkigt meddelande från någon jag aldrig hört talas om. Hon undrade om inte jag var för gammal för att skaffa barn. Bara så, inget mer. Jag lägger till dig så du kommer in på min profi, säg till om det inte funkar!
    Ursäkta mig, men när jag ändå är lite arg så vill jag bara säga: vilka jävla idioter det finns. Så... Nu är jag klar.
  • Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-03-15 16:38:58 följande:
    Ja, många nonchalanta människor blir det ... och många hjärnor man skulle vilja titta in i. Ytterligare ett exempel ur verkligheten den här veckan är min egen kollega som är i vår ålder och lyckades få barn på normal väg för något år sedan efter två missfall. Frågan gällde TSH, som ju många i vår ålder knaprar oavsett fertilitetsproblem, och jag bestämde mig för att berätta att vi höll på med IVF för henne, tänkte att hon säkert skulle förstå, det är bra att ha folk omkring sig på jobbet som vet och förstår, nämligen. Men nähe - efter att ha fört ett resonemang mest med sig själv en stund, så tyckte hon att jag nog behövde minst dubbla min levaxin-dos. Och sen att det nog skulle vara bra för mig om jag gick upp ett par kilo (väger 58, är 1,67 lång). Och sen, kom hon med den fantastiska nyheten att en väninna till henne hade haft svårt att bli med barn, vet du vad! De upptäckte att hon hade ägg men de var för dåliga! Och, vet du vad! Då kan man göra äggdonation. Jo, men tjena, ehhhhhhhhhhhhhhhhhh ... går det inte ens att begripa att man är ute på djupt vatten och kanske ska ta det lite lugnt?
    Ja, ibland får man stänga av öronen. Faktum är att vi har en kille på jobbet som är 22 och är pappa. Jag slängde ut en liten grej på fikat häromdagen där vi kom in på det här med äldre föräldrar eller inte. Jag berättade att vissa kan ha väldiga synpunkter på att man inte är pur-ung och vill bli förälder. Då sa han "jamen.. du är ju inte 60!". Det tyckte jag var en skön kommentar.

Man ska samla på dom som gör en gott och dom andra kan gå någon annanstans, för dom behöver man inte.
  • Sunseed
    Enya70 skrev 2012-03-15 16:43:06 följande:
    Åh Sunseed vad tråkigt! Jag hoppades ju så för din skull! Men det låter som du har en underbar och stöttande sambo i alla fall. Styrkekramar till er båda! Hjärta
    Tack så jättemycket.

Ja, han är guld värd. Han förklarade idag att han inte visar så mycket att han blir ledsen och så, för han vill vara stark när jag är svag. Och så sa jag att jag måste ha en ny plan. Jag vill inte bara ge upp. Och då tog han bara tag i saken och sa: "jamen då gör vi så här... bla bla bla".. Han är fantastisk. Och han skulle bli en sån fin pappa.  Hjärta
  • Sunseed
    turlid70 skrev 2012-03-15 15:45:01 följande:
    Okej, tack :).

Har lagt nya bilder på plutten, han fyllde 2 månader i söndags! Kolla om någon vill, strax ska jag blockera min profil.

Han är så jättefin. Grattis i efterskott :)
  • Sunseed
    MissBoring skrev 2012-03-15 17:05:08 följande:

Turild, så jätte fin Hjärta

Sunseed, bra med lite jävlar anamma, om du ursäktar uttrycket!! Beslutsamheten kommer ta er långt :)

Tycker så mycket om att få va med er tjejer här i tråden {#emotions_dlg.flower}

Skrattande
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-03-15 20:20:41 följande:
    Zin, har haft det tidigare ja men knappt alls sem förlossningen för ett år sedan. Är det provera eller Primolut du menar? Men jag tänker att läkarna borde ju reagerat nu efter detta IVF försök om de tycker att jag borde få ÄL själv först. Av fyra ägg blev tre befruktade. De tyckte det var bra. Nästa gång ska jag köra med Menopour. Tack för dina svar. Känner mig helt hopplös idag. Som jag ej kan nåt.
    Du är inte ett dugg hopplös alls. Och befruktningsgraden var bra. Sådeså!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?