• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2011-10-20 10:52:27 följande:
    Blir så ledsen att läsa om att du hamnar i kläm mellan hemortsläkare och klinik vad gäller behandling och bedömning nu när du är så pressad. Stort lycka till med inseminationen imorgon, vännen! Trägen vinnerHjärta!
    Ja det är väl så förbaskat typiskt? Besviken på gyn med dålig info och engagemang, man måste vara sin egen Dr.
    Om trägen vinner borde jag snart stå på tur kan jag tycka...
    turlid70 skrev 2011-10-20 11:34:16 följande:
    Myran och Kalimero så mycket lycka till imorgon, hoppas så innerligt att det går bra för er, håller tummarna så hårt jag bara kan. Kram på er.
    Tack turlid!

Grattis Boombabymamman!
    (Bombaymamman läste jag först och blev nyfiken på om du gjorde IVF i Indien).
  • callimero
    mamman030 skrev 2011-10-19 22:01:59 följande:
    Lycka till jag håller tummar o tår för att det är din tur nu!
    Tack mamman! Glad
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-10-21 23:57:07 följande:
    Grattis Myran!! Hur gick det för Kalimero?

Härligt Mamma Gås!! 
    Det gick bra tack! Kul att träffa myran både på flyget och kliniken.

Mitt donatorstrå innehöll hela 40 miljoner simmare så jag hoppas det fanns ett bra ägg där lagom för ett möte! Gjorde VUL innan proceduren och slemhinnan var drygt 11 mm, sen pratade Dr på obegriplig danska om någon slags slempropp som var väldigt bra och det var den ultimata tidpunkten för insemination. Hade tydliga äl-flytningar på morgonen och framöver också. Frågade om jag kunde vila lite efter innan det var dags att åka till Kastrup igen och blev tillfrågad om jag ville ha akupunktur, så det tog jag. Väldigt skönt att ligga där till plinkplonk musik och somna till.
  • callimero

Tummar för dina eskimåer Mamma Gås!

Tjorven, hur har det gått? Hänger inte med riktigt...

Skytten - det där är ju riktigt lovande procent du fått. Det kommer säkert lyckas om du orkar fler försök.

Sushikatten - jag har gjort assisted hatching flera gånger, på Sophiahemmet och i Falun. Det råder delade meningar om det är bra eller inte. På Sophiahemmet menade de att det inte kunde skada i vilket fall.

Kom på en sak jag funderat på, denna gång rann inget ut efter inseminationen. Det har det gjort de två gångerna innan i somras. Undrar varför? Bara de tömde strået med de dyrbara simmarna ordentligt! Drömmer

• callimero
    Maryhe skrev 2011-10-22 13:01:29 följande:
    Kul att det gick bra Kalimero! Det låter ju i alla fall som att chanserna är ganska goda! Glad

Jag har upptäckt att när vi har sex vid ÄL kan det ta upp till en halv dag eller mer innan något rinner ut. Har vi haft sex på morgonen så brukar det komma ut senare på eftermiddagen när jag tex är ute på långpromenad. Och då brukar det komma rejält, har blivit tunt som vatten och rinner ner efter benen. Inte så skoj. Undrar vad det kan bero på.
    Kanske det täpper vid livmodertappen runt ÄL? Fast det måst vara öppet så klart så att simmarna kommer in också... hmm.
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-10-22 14:20:15 följande:
    Vi gjorde Aha en gång i våras och det var enda gången vi fått ett svagt plus! Däremot hävdar en del att det finns risker med det, att det kan skada embryot men eftersom vi äldre har kraftigare äggaskal (ja, jag är skåning..) så är det en risk jag är beredd att ta! Det är ju som med så mycket annat, hade det varit stora risker så hade ingen gjort det, hade det varit lösningen på gåtan så hade alla gjort det..... Tungan ute

Kalimero! Jag blir såå glad när du låter så glad Skrattande Grattis, nu jäklar SoligFlört
    Ja om man ändå visste vad som är nyckeln till att lyckas, då skulle som sagt alla göra just så.

Lite glad är jag, även om jag hade velat göra IVF för att se att det faktiskt blir befruktat och hur kvaliteten skulle sett ut med donerade simmare. Men det kanske blev en bra ÄL nu helt utan hormoner, vem vet. Känns mysko dock att jag aldrig fick mens, men kroppen kom igång ändå verkar det som.
    tjorven01 skrev 2011-10-22 14:23:56 följande:
    Kalimero
    Jag tycker att det låter som att du har toppenförutsättningar
    Alla tummar och tår hålls för att det här ska vara ert lyckokast

Själv väntar jag på ÄP nästa tisdag
    Det ser inte jättelitet ut men vi gör vad vi kan
    Tack tjorven. Vem vet, kanske din knasiga omgång denna gång blir en lyckad sådan även om det ser svårt ut just nu. Jag håller tummarna för några fina ägg på ÄP.
  • callimero
    Enya70 skrev 2011-10-22 17:15:19 följande:
    Skönt att insemineringen gick bra i alla fall. Visst är hon mysig Vicky akupunktören? Glad
    Ja hon var gullig. Första gången jag var där fick jag låna en av hennes sängar och vila i en timme efter inseminationen. Tycker det är toppenbra idé att ha akupunktör i samma lokaler.
  • callimero
    Enya70 skrev 2011-10-22 17:13:54 följande:
    Kolla även hur kliniken gör assisted hatching!

Det finns vetenskapliga studier som visar att mekanisk assisted hatching som är det man gör i Sverige inte hjälper lika mycket som laser assisted hatching (som CFC gör). På CvL i Uppsala provade man ett tag med mekanisk assisted hatching men la ner det igen för man fick inte några bättre resultat. 
    Intressant. På Sophiahemmet gjordes det med AHA. Har funderat på om både microinjektion som vi alltid gjort + AHA blir lite mycket invasion av ägget men fick ingen respons för de funderingarna. Ibland gjorde vi hatching på ett ägg och lät det andra vara de gånger vi fick två återförda vilket vi nästan alltid fått.
  • callimero

Usch Maryhe så frustrerande när det krockar och man måste vänta. Det borde finnas en gräddfil för oss 40+
    Men det är skönt att du får allt kontrollerat till skillnad mot här. Vet inte vad man måste råka ut för om man vill göra hystereskopi, jag har velat göra det länge men får alltid nej till svar.

Låter bra med uppladdning inför FET Fjällis!

Vi4 - hinner du spola innan ÄL är det bara bra för att bana väg för äggets vandring.

Lycka till Mamma Gås!

• callimero

Håller tummarna Mamma Gås!!! Vilken nervpress.

Maryhe, är du säker på att de ska spola? Det gör man vid kontraströntgen och hydrosonografi. Vid hysteroskopi går man väl in med en kamera och tittar? Men det kanske är en kombo du gör?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?