• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag frågade på CFCs hemsida om detta att börja spruta på cd 2 eller 3 och fick detta föga informativa svar:
    "nej for alle praktiske formål er det lige godt"

Försöker analysera vad som är eventuell mens eller de för mig vanliga dagliga blödningarna, ska till gyn för VUL imorgon.

Annars sysselsätter jag mig med vattenläcka från grannen ovan. För andra gången...

Känner rmed dig i din dipp Hönan. Hoppas också en dansk kan vara räddningen.

• callimero
    42an skrev 2011-10-10 20:22:55 följande:
    Mors! Nej det blev nog lite fel. Vil nästa måndag skall det vara. Men nu fick jag mail att de ville ha koll nu på fredag och då har min gyn stängt. Varför kan inget vara enkelt?
    Phui, blev lite orolig där! Usch vad jobbigt, min gyn har också nästan alltid stängt på fredagar och ibland även torsdag. Det är ett sjå att försöka planera in så dagarna för förväntat VUL hamnar rätt! Kanske vi har samma? Har du någon i reserv att gå till?
  • callimero
    Maryhe skrev 2011-10-10 15:06:10 följande:
    Den enda skillnaden från när jag inte hade personlig bild och nu är att det hänt några gånger att jag får skumma mail av män som erbjuder sina tjänster som spermadonator...  Jag svarar inte på dem. Är det fler som råkat ut för samma sak? 
    Kanske jag också ska ha bild och därmed spara kostnaden för donator? Drömmer
  • callimero
    Maryhe skrev 2011-10-11 12:15:23 följande:
    Jag kan vidarbefordra kontakt om du vill! Flört En har skrivit flera gånger, verkar mena allvar med att donera. kanske de skriver för att jag skrivt i presentationen om våra manliga problem.
    Det var även en man som skrev för ett tag sedan här i tråden.
    Haha, ja varför inte?
    42an skrev 2011-10-11 10:13:04 följande:
    Nej, eller plan B, om inte CFC tycker torsd är ok, är att ringa och böla hos min endoläk på sjukhuset. Hon kan ju mäta iallafallFlört. Problemet är att sköterskorna sitter som en megapropp i telefonen, så det är hopplöst att få kontakt med henne. Väntar ppå mailsvar ang om torsd är ok, sen laddar jag kanonerna.

Har någon fått huvudvärk av Pergtime? Har legat däckad sen i söndags, ringde chefen och sa som det var idag. Det finns en gräns för undanflykter och vita lögner tycker jag. Man snor in sig i dem till sist. Hon fixar vikarie denna v iallafall, så skönt att slippa tänka på  det.

Kör du igång med ett försök till eller vad är din plan?
    Hoppas du kommer fram och får en tid. Jag minns jag hade huvudvärk när jag tog Pergo innan insemination, usch. Vilken dag är du på nu?

Vi ska testa en IVF med donerade spermier på CFC.
  • callimero

Folsyra + zink i kombination har jag läst flera studier om Maryhe. Minns ej doser nu men jag har för mig att det var en väldigt hög dos folsyra. För mannen alltså.

• callimero
    Maryhe skrev 2011-10-12 13:58:53 följande:
     5 mg folsyra och 66 mg zink
    Just det. Vi testade, en jädrans massa piller blev det- Tyvärr ingen effekt på min sambo.
    Enya70 skrev 2011-10-12 14:22:25 följande:
    Kalimero - hur ser det ut för dig nu? När sätter du igång ?
    Ja det undrar jag med. Var hos distansgyn idag, (sprang på Myran där också :)), det ser bra ut med tunn slemhinna på 2 mm, det syntes en follikel på 7 mm men det var ok enligt gyn. Slutade med p-piller i fredags så mensen borde dykt upp idag men icke. Bara samma dagliga, sparsamma blödning jag haft sedan slutet av augusti. Hoppas det kan komma igång ordentligt nu så jag vet när jag ska börja! Känns konstigt med så tunn slemhinna innan blödning.
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-10-12 14:57:18 följande:

Har varit på VUL idag CD2 och allt så bra ut sa gyn, tunn fin slemhinna och inga cystor eller annat som kan vara ivägen.

Mailade till CFC för att meddela resultat på VUL idag och få ok att starta imorgpn på CD3. Såg dock på deras hemsida att de har problem med mailen så jag ringde, men fy vad svårt det är att förstå. Trots att jag bad att vi skulle ta det på engelska är jag inte säker på att jag fattade rätt. Blev ganska nervös när damen jag pratade med säger att de inte fått våra blodprovssvar (hepatit o hiv), men jag vet att de fått dem för jag mailade dem tillsammans med kopior på mina journaler som jag vet att Svend läst. Han refererar till dem i ett mail med info om dos jag skall spruta. Verkar virrigt värre!!

Kul att vi träffades i väntrummet hos gyn Kalimero!!! När sätter du igång med sprutorna?
    Vore kul om vi är i Köpenhamn samtidigt!!!!

Kram kram

Ja det var kul att ses! Ta med dig alla papper till CFC så är det nog grönt ljus hela vägen. Jag väntar på mens och är lite oroad över att den inte kommer med tanke på mina blödningar. Sen är det bara att köra igång. Vore roligt om vi är där samtidigt! Har du förresten hittat hotell? Såg att SAS har extra poängerbjudande på Scandic om man har Eurobonus.
  • callimero

Usch vad jobbigt att må så kasst 34an. Hoppas vovve kan sprida lite glädje och att du orkar kämpa dig igenom Japanen med huvudet i behåll. Och att det ordnar sig med VUL.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?