• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mamma gås, fy så jobbigt, skönt med förstående läkare och ffa att allt såg fint ut!

Cice, får man fråga vilka AMH värden du haft? Tyvärr kan jag itne svara på din fråga.

Tjorven, även jag undrar hur det är med dig och hur det är med din man?

Maryhe, så underbart gulliga!

Själv har jag varit iväg på semester en vecka och hade lite tur med vädret och hann med att bada i havet ett par gånger. Har varit utan både dator och TV och har njutit av att bara läsa böcker på kvällarna. Hoppas att avkopplingen gjort susen nu när det förhoppningsvis snart är äl.

• Vi 5

tyck om mig hur går det?

snorpan, så tråkigt när du hade ställt in dig på det och allt! Har ni hunnit få till hemmaförsök?

Linköping, så himla svårt, kanske ändå är läge att vänta och hoppas på de två jämnstora som verkar växa i mer lagom takt? Jag vet inte om det spelar roll, men man undrar ju om de verkligen hinner mogna när de växer så fort...Hoppas du får kontakt snart och ett vettigt råd att lyssna på så att du slipper ta beslutet helt själv. Kram!!!

Anne, vad glad jag blev över dina fina blåsor på vul! Håller tummarna hårt för fint resultat på ÄP!

cice, om du vill inboxa mig skriver du bara in mitt namn i adressrutan när du klickar på skriv nytt meddelande. Säg till om det inte fukar.

susmar, åh så spännande att följa dig som ätit DHEA under lång tid. Håller tummarna för fint vul på måndag.

Germany, jag gillar dina långa tänkvärd inlägg Har tyvärr ingen input i kortisonfrågan...

• Vi 5

Linköping, fy så himla tråkigt och jobbigt! Det är ju tillräckligt jobbigt som det är med IVF, men att man dessutom har ägg som drar iväg i förtid gör det ju ännu värre! Jag tycker absolut du iaf ska prova med DHEA om du inte av någon anledning tror att det inte passar dig. Jag tänkte nog beställa mer alldeles snart, ska jag beställa till dig med?

Tyckommig, så klart jag undrar hur det går det låter ju lovande med lite symptom som småillamående och finnar, om du får det först nu tror jag inte att det är från DHEAt för det verkar komma rätt snabbt för de flesta. Och att symptomen kommit de sista dagarna kan ju tyda på att det inte är progesteronet heller då det verkar som att ens egna progesteron är som högst ca 7-8 dagar efter äl och sedan dalar lite. Annars kan det väl tyvärr ofta vara så att vi känner av vårt eget progesteron ihop med det tillförda lite extra mkt ca en vecka efter äl och därför kan börja hoppas. så detta verkar absolut lovande Låter klokt att distrahera sig med hundutställning.

Anne, hur känns det?

Germany, tack för att du frågar jag håller på att fundera på om jag skulle kunna köra IVF nästa cykel iaf, eftersom mina cykler har förlängts av DHEA verkar det som att min man skulle hinna hem från sin resa (vilket han troligen inte hade hunnit annars), men å andra sidan skulle jag ha hunnit äta DHEA under kortare tid då (ca 10 v jmf med ca 14v), så det talar ju emot att köra direkt (nästa cykel borde starta ca 23 augusti). Det som mer talar för att vänta är att det är rätt hektiskt på jobbet de närmsta veckorna och jag kommer få väldigt mkt att ställa in. Så går mina tankar. Eftersom det är tredje och sista försöket med IVF så funderar jag ju också lite extra på upplägg och så.

• Vi 5

Inanna, stort grattis till er! Så underbart för er att få hålla er lilla flicka i famnen Och så himla fin hon ser ut! Önskar er all lycka!

Turlid, så härligt att höra om din lilla kille också! Kul att du kikar in och berättar!

Anne, så fint med 3 ägg, men stackars, stackars din man, så himla jobbigt att behöva göra om det. Jag är inte alls säker på at min man hade fixat det, hoppas nu verkligen att det ska fungera. Kan han åka hem och göra det annars? Tänker att det är lite lättare i hemmiljö. Fast då måste ni ju hinna till kliniken på 1h. Vi har valt att inte göra det på kliniken för det skulle vara så svårt i det rummet, så vi har bokat hotell i närheten båda gångerna(eftersom vi annars inte skulle hinna in i tid).

Cice, prova gärna nu igen, nu har jag fixat i adressboken

susmar, hur går det?

tyckommig, tänker på dig och håller tummarna!

• Vi 5

Anne, men nej så himla tråkigt! Min varmaste kram till dig! Jag känner också igen känslan av att bli helt beroende av FL och inte kunna slita sig från tråden. Just nu går det bättre, men i perioder som just när jag varit är inne i själva IVFet har det varit extra svårt. Jag har försökt bestämma mig att bara kolla en stund på kvällen, men lyckas väl sådär.  Hur du än gör så kommer jag följa dig i din blogg och kommer att tänka på dig ofta!

Tyckommig, vad trist med negativt test, fortsätter hålla mina tummar för dig till TD!

Susmar, tack då har jag bättre koll!

Germany, kram till dig med, även jag är glad att kunna följa dig i andra trådar!

Sunseed, så roligt att du är tillbaka! Har tänkt på dig och kommer tänka mkt på dig nu med FET

Linköping, hur har du det?

• Vi 5

susmar, låter lovande, tror du de kan få ut några från andra sidan med? Har du haft så förut?

ToM, låter bra att gå på magkänslan

Anne, hoppas det gått bra idag, jag ska kolla din blogg!

pp08, härligt med FET så snart! Håller tummarna hårt nu!

Slemmis, roligt att höra ifrån dig! Skönt att allt ser fint ut!

Själv var jag på mitt planeringssamtal igår. Det gick rätt bra. Läkaren har även Falun som samarbetsklinik och sa att om jag skulle gå över dit så skriver hon ut Prasterone, men då vill de mäta AMH före och sedan ska man äta det i 2 månader och nytt AMH-prov. Om inte AMH har hökjt så fortsätter man inte med Prasteronet., för då är det ingen anledning att tro att det gör någon nytta. Känner ni som går i Falun igen det? Hur som helst så sa jag då att jag ätit DHEA i 2 månader på eget bevåg. Jag undrade om hon då kunde tänka sig att skriva ut det ändå, men hon ville inte göra det om jag fortsätter på CvL för det är ingen behandling de tror på och hon ville förstås inte göra det ändå. Det är iofs bra att hon "står för sina behandlingar" som hon uttryckte det. Det blir för långt och bökigt för oss med Falun och nu kan de ju ändå inte mäta före och efter, så jag fortsätter som jag tänkt. 
    Vi diskuterade preparat en del. Om någon minns det så funderade  jag över att jag först hade långa metoden med Puregon, fick 3 st kassa två-celliga men blev gravid (som blev mf)  vid byte till kort metod och Menopur så blev äggen fler och finare men ingen graviditet. Fjällsippan sa att hon hört att man ändå rekommenderade det preparat man blev gravid med, så vi pratade en del om det. Vi tror nog på Menopur ändå, men hon skulle diskutera med Cvl. Vi kör också först i v40 eftersom min man är bortrest lite oroväckande nära tänkt ev ÄP om vi kör nästa cykel.  Så nu är det bara att vänta.

• Vi 5

Anne, tack, ja jag hoppas på bättre kvalitet nästa gång  Låter helt fantastiskt att ni fick en sådan fining tillbaka! Jag funderar på om du såg min fråga om det är så att, ni som fått Prasteron utskrivet av Falun, fått mäta era AMH före ni började och efter 2 månader? Skulle ju vara jättespännande om ni i så fall vill ägga ut era värden här, eller om ni inte vill det kanske ni vill skicka dem till mig? Men eftersom jag inte hört er beskriva det undrar jag om min läkare hade missförstått... 
    Vet ju fö att Cice har förbättrat sitt AMH.  

• Vi 5

Anne, tack, skumt att det försvann, och tack för att du orkade skriva det igen Då måste det  vara min läkare som missförstått det, eller så är det något som de tänker börja med. Hon hade pratat med Staffan.

• Vi 5

Tack för svar, Susmar och Anemon, då är det kanske så att de tänkt börja göra så, eller att de oftast gör så, men gör några undantag ibland. Skulle iaf vara väldigt intressant att höra om det ändras för er sm får det mätt både före och efter.

• Vi 5

An onym, det var ju min man som åker bort en helg, han har viktiga åtaganden i jobbet ibland, vi planerar alltid vår tid tillsammans och försöker hitta lösningar där vi får arbete, familjeliv och fritid att gå ihop så att det blir bra för oss alla i vår familj. IVF är viktigt, detta blir vårt tredje på mindre än ett år och som jag skrev tidigare har jag velat om vi skulle göra det denna månad eller nästa. Det spelar inte så stor roll eg. så eftersom det var tveksamt om han skulle hinna hem (han är utomlands) så valde vi att göra det nästa månad istället. En månad hit eller dit, och troligen det sista försöket vi gör...Inget konstigt alls tycker jag.

virvla, konstigt att du inte skulle få försöka tycker jag, låter ju jättebra med så många äggblåsor!!! Jag fick första besöket för ett år sedan höra att jag bara hade ca 2-3 äggblåsor på ena sidan och en icke-fungerande äggstock på andra sidan, jag skulle ändå få provstimulera för att få se om det blev fler (hade visserligen AMH på  1,3, men ändå). Sedan visade det sig att hon hade missat min andra äggstock och förmodligen var det en ovanligt dålig månad, för sedan har jag fått ut 8 resp 10 ägg. Så stå på dig och be om att få provstimulera om inte annat! Då vet du sedan hur din kropp svarar på hormonbehandlingen och om den får fram tillräckligt antal ägg. Lycka till!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?