• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tar gärna emot info om vad de av ET som fått avbryta före ET fått betala. Jag hittar ingen info på deras sida el när jag googlar och jag kan nog behöva förhandla i morgon.

• Vi 5

Tack för både peppning och svar,

Sunseed, tack för att du tog dig tid att klippa in det! Jättegulligt!

Raffebo, får jag fråga vilken klinik det var?

Såg något dokument på en blogg att i Västerbotten (?) kostade det ca 6000 om man kom t ÄP men inte ET. Vi får se vad de säger på CvL imorgon.

• Vi 5

MsBoring, inget besked än. De har lovat att ringa om det bara är att ge upp, men jag tänker att vi bergis får ett urdåligt tillbaka som vi lika gärna kunde vara utan. Är så negativ nu. Jag o maken är båda trötta o jätteirriterade, inte på varann tack och lov. Detta är verkligen en pärs. Tänk vad vi alla utstår, denna enorma press kan knäcka vem som helst. Jag känner stor beundran och respekt för er alla!

• Vi 5

Susmar, åh jag hoppas så för dig!

Linköping, hur känns det?

Puh vilken lång dag, jag fick ett 6-celligt tillbaka nu, så det är ju minskad chans, men ändå är jag väldigt glad att ha fått ett tillbaka! Så Tacksam att jag får en chans. Tack för all peppning och hejarop på vägen nu när jag inte har orkat hoppas själv. Denna gång har jag inte orkat hålla mig över vattenytan mer än någon minut åt gången.

• Vi 5

Susmanr, jag tänker på dig nu och har tänkt på dig hela dagen! Jag hoppas så på att du har fått positiva besked idag! Hjärta

• Vi 5

åh nej, susmar, så skulle det ju inte bli Så himla deppigt och tomt det måste kännas för er! som vanligt låter allt futtigt när man skriver det, men jag kan verkligen leva mig in i det lidandet, särskilt  nu när jag var så nära det själv.

Anne, ska genast läsa DN.

• Vi 5

MrsQ, välkommen hit, jag vet inte om du har koll på att förutom ålder så brukar landstingen inte prioritera de som redan har barn. Jag ringde när jag precis fyllt 40 och de nekade mig inte men sa att man kom långt bak i kön och man får ju ändå bekosta det själv så jag tog det privat och fick vänta en knapp månad.

Katt12, då är vi verkligen i fas jag fick ju också tillbaka i onsdags. Tråkigt att du inte fick den andra fina tillbaka med. När det gäller Crinonen så fick jag som du 1 om dagen när jag gick på Carlanderska, men nu på CvL är det 2 per dag. Min hemortsgyn säger att det inte spelar någon roll det är bara klinikerna som gör olika. Men om du funderar på det så ring och fråga!

Anne kära du så du kämpar! Så fint att du jobbar så för riktlinjerna och för att sprida den viktiga informationen.

Linköping jag tänker på dig och undrar hur det går.

Hemulen, hur mår du? Får du mäta snart igen?

Sunseed hur har du det? Tänker på dig och håller tummarna för dig!

• Vi 5

Linköping, kära du så himla tråkigt! Jag brukar tycka som du att det är lite lättare när man redan innan hunnit förstå att det inte blev något. Låter intressant med Atenspåret för er, hoppas ni kan lösa de praktiska sakerna.

Sunseed, så jobbigt med så mycket symptom, samtidigt som det ju ofta verkar vara ett bra tecken. Förstår verkligen att du är nervös inför tisdagen! Är det alltså första vul? Hoppas du kan distrahera dig lite nu i denna väntan. Tänker på dig och håller mina tummar!

Hemulen, åh kära du så himla jobbigt med all oro! Jag förstår den så väl, just det där att leta efter varje tecken och varje känsla av att det inte stämmer längre, all oro att det är mf på g. Det blir ju helt outhärdligt när det, som för dig nu, blir att känslan av att det  är något fel sammanföll med flytningen   Kan du få mäta sedan då på onsdagen? Varm kram till dig! Tack, just nu går det rätt bra för mig att vänta, vet ju att jag inte kan känna något redan och jag har haft så mkt på jobbet att jag fått fokusera mkt på det. men då och då får jag stark ångest över att det är sista chansen och att den är SÅ liten. Maken vill inte mer nu och jag har ju eg också sagt att det är sista försöket.

• Vi 5

Sunseed, Bra att du känner efter och att du stannar hemma när du inte orkar. Det är ju som du säger, man är ju faktiskt sjuk när man mår så dåligt. Att man ska stå ut för att man gravid är verkligen dumheter! skickar all kraft att orka med vul i morgon! Tänker på dig!

Hemulen, bra att ni var hemma idag och att du ringde och pratade med dem! Lite kortare tid att stå ut och det borde ju tom kunna gå att se ett hjärta då. Skönt att det inte kommit något mer. Tänker på dig och hoppas tiden går snabbt till vul.

Jag har så lätt börjat min ruvarångest nu, nu skulle det ju ev kunna börja implanteras någon av de närmsta dagarna (har ännu lyckats hålla ifrån mig den värsta ruvarnojjan, med undantag för några rejäla ångesttoppar som sköljer över någon gång per dag). Har nu börjat ta steget in i den mer konstanta ångesten och har suttit och googlat på chanser för 6-celligt, men hittar inte så mkt mer än det jag hittat förut, (ca 17%), hittar inte heller någon prediktionsmodell utifrån deras embryoscoring, så kanske lika bra att ge upp googlandet. Ska koncentrera mig på jobbet en stund till och försöka cykla hem och varva ner framför TVn sen.

• Vi 5

Sunseed, fantastiska nyheter, är så glad för er skull! Även om jag förstår att det samtidigt kan vara lite chockartat att smälta att det kan vara två

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?