• Fjällsippan

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Lenafena skrev 2011-05-28 08:12:18 följande:
    Men, inte du också :(  Får verkligen hoppas att du är låghormonare och att det blir annat besked på TD! Jag ska hålla alla tummar och tår för dig {#emotions_dlg.flower}

Nån av er som vet om man kan sluta med proggisarna nu? Eller ska de trappas ned? Ska inte prata med BM förrän på måndag, men varje dag utan det här kletet är en bra dag... 

Kram på er! 
    Tack, Lenafena! Jag har alltid slutat med proggisarna helt vid negativt besked på testdagen oavsett helg eller inte. Så jag hade slutat (enligt de instruktioner som jag fått av mina kliniker). Kram igen! 
  • Fjällsippan
    Zinfandel skrev 2011-05-28 08:07:43 följande:
    Ja Fjällis, man ska inte förringa sin magkänsla, den brukar tyvärr vara stark. Men jag trodde faktiskt vi hade lyckats denna gång, ack så fel jag hade! Därför behåller jag hoppet för dig {#emotions_dlg.flower}
    Åh, Zinfandel, känner så med dig nu. Jag har haft ruvningar där jag verkligen har fått minuset slängt i ansiktet då jag också trott på plus. Det är hemskt! Så ledsen för din skull. Tack för att du sparar en gnutta hopp för mig. 
  • Fjällsippan

Nä, nu ska jag gå ut och njuta av en god caffelatte och en saftig kardemummabulle på någon av söders mysiga bakgatorKaffe

• Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-05-28 13:31:09 följande:
    Fjällsippan, trist att det blev minus idag, men allt är inte sagt än. Jag fortsätter att hålla tummarna och hoppas att minus blir ett plus nästa gång. Ha en mysig dag på söder och ta en caffelatte för mig med.
    Tack turlid. Ska precis ut på min andra fikarunda, så nästa kaffe blir för dig !
  • Fjällsippan
    callimero skrev 2011-05-28 10:34:46 följande:
    Men nej Zinfandel och Lenanfena, skit också rent ut sagt! Skrikandes

Fjällsippan, jag har också tjuvtestat idag på rd 9 idag. Men det har sett svart ut sedan början så jag har inte några större förhoppningar. Jag hoppas bara du testat för tidigt!

När det känns som loppet är slut vill jag bara lägga av med progesteronet så snabbt som det går. Få kroppen i normalläge och ta mig ett gott glas rött, gråta ur mig tills tårarna tar slut och sen borsta av knäna för att planera framåt igen.

Har en mindre trevlig keso-upplevelse av Crinonet jag testat denna gång. Det blir vanliga vaggisar nästa försök hur det nu blir.
    Usch vad trist med tjuvtestminus för dig också! Känner min kropp vid det här laget, så mina förhoppningar är, som sagt, inte heller så höga. Jag gillar inte heller Crinonet, det var helt okej de första dagarna men samlade man på sig en massa seg keso. 
  • Fjällsippan

Tack för allt pepp idagHjärta! Ni är så bra!

Rowanda: Grattis till ruvningen ! Helt säker på mitt tjuvtestminus är jag inte, men min tro på det här efter idag är mikroskopiskt litet. Jag är på CD 27 idag, vilket innebär max BIM -3 för mig, och som jag känner min kropp så borde den ha gett sig till känna vid det här laget om jag vore gravid. Men jag har länge tänkt att min kropp någon gång totalt ska överraska mig, så jag får hoppas att det är den här gången det händer! 

Slemtorsk: vad härligt med tillökning i huset!

• Fjällsippan

Frågor som jag har haft på lut under dagen:

Enya: hur gjorde du med kortisonet? Har du börjat på 5 mg på morgonen nu?

Inanna: hur gick det med din cysta på ÄP'et? Behövde hon punktera den?

Snösport: var det bakteriell vaginos som du behandlades för eller finns det andra bakterier som man kan "snappa upp"? (jag funderar på att ta mig en trip till Sundsvall i sommar )

• Fjällsippan

*uppdaterar*

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***

Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst
    Hönan 38 snart 39 år, Stockholm ICSI 3 i höst
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 3)
    Zinfandel, 39 år i Skåne, FET i aug

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF 2, Sprutstart 14/5       
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) sprutstar 20/5   
    mamman0301, 39 år Cura Malmö  IVF 1 Sprutstart 24/5                          

***ÄP/ET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Fjällsippan, 43 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, TD 2 juni
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) ET 20/5 TD 3 juni
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, ET 27/5, TD 14/6

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF ?
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1
    Snösport, 42år, spontangravid just innan IVF6,Luleå gått i Falun BF27/1
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan.

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Lenafena, 41, Åmål, IVF1 Carlanderska 
    Skytten, 39, Stockholm, IVF1 i augusti 

• Fjällsippan
    Inanna Li skrev 2011-05-29 11:12:59 följande:
    Jag glömde helt bort att skriva om cystan mitt i allt annat Skrattande! Men läkaren hittade den inte vid ÄP så hon misstänkte bara att den försvunnit av sig själv och det är ju jättebra!
    Nämen, vad skönt! Jag har fått för mig att cystor ofta kommer och går för oss som genomgår behandlingar. Bra att dom går upp i intet av sig själva
  • Fjällsippan
    Snösport skrev 2011-05-29 10:38:38 följande:
     en supertidigt morgonpromenad så var jag tvungen att göra nr2 i en buske...hi,hi,ha,ha...
    Låter som när man reser runt i Indien
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?