• Sunseed

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pp08: Grattis till ett fantastiskt bra resultat. Jag är också nyfiken. Gjorde du/ni något annorlunda den här gången? 

• Sunseed
    Victoria71 skrev 2012-03-15 21:08:47 följande:
    Sunseed, den önskar man ju att man kunde skriva i ...
    Ja, jag vet.

Jag vill se lite statistik på antal insättningar. För jag har googlat och googlat men inte hittat det. Självklart är allt individuellt, men det vore intressant att se hur många insättningar som är gjorda innan det blir något. Visst kan man läsa statistik på olika sidor som själva har IVF-behandlingar, men jag vill höra med folket som är här. 
  • Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-03-15 21:19:50 följande:
    Tack Sunseed, vad gullig du är Jag har också mailat Falun för att fråga om föregående cykels inverkan på resultatet men Svends svar från CFC känna betryggande. Sen är det ju helt klart bra om man kan förlänga cyklerna. Bengalen, nu peppar vi varandra! Till er alla! Nu tar vi nya steg framåt i våren.
    2012 - nu kör vi! Vi väntar bara in vårsolen så är vi på gång igen.
  • Sunseed

(fast ni söderut har väl säkert våren för länge sedan... men ni kan väl vänta lite.... snön på åkern utanför har minskat men den är inte borta ännu tyvärr). Solig

• Sunseed
    Tuvalina skrev 2012-03-15 21:38:19 följande:
    Här i Trönö är åkern rensad från snö
    MÄH! Du bor ju mer norrut än mig ju.. Jag tror att jag bor i en twilight zone där vad som helst kan hända.....
  • Sunseed

linköping: Förlåååt. Jag trodde att jag hade lagt till alla men det var som jag sa, det blev missar. Nu kan du komma in till mig.
    Hoppas att din mens dyker upp snart! 

Själv testade jag med Clearblue Digital i morse och det var Inte Gravid. Jag förstod det, ni vet det där att man bara VET utan att veta. Kroppen säger det. Jag fick en ordentlig blödning igår som håller i sig. Så nu kastar jag hormonerna och vilar upp mig ett litet tag och tänker på annat, så får vi se vad som händer. Ett läkarbesök ska i alla fall bokas innan vi lägger en krona till på behandlingar. {#emotions_dlg.djavulsk} 

• Sunseed

Tjorven: Jätteskönt att du fick veta vad som var fel. 

MissB:  Då hoppas vi på att det omvandlas till ett plus inom kort.

Ha en fin helg allihopa.
    Ikväll blir det rödvin hos Sunseed. Solig 

• Sunseed
    Skytten skrev 2012-03-16 11:55:51 följande:
    Glömde ge en liten ego-rapport - slemhinnan 9 mm, största äggblåsan 13 mm (och en massa småingar) så troligen äl-omslag om en tre-fyra dagar. FET nästa vecka om allt går som det ska. Känns overkligt men roligt! Jag är helt hög efter gårdagens naprapat/ostepatibehandling som verkar ha kickat igång alla mina endorfiner.
    Spännande! Då håller vi tummarna för FET och ruvning nästa vecka! Boosta extra mycket vårsol i helgen.
  • Sunseed

Söte! Tack för att du sprider lite gravidbaciller här i tråden och ett stort grattis till lilltjejen.

• Sunseed
    linköping68 skrev 2012-03-16 17:19:42 följande:

Gravid? Men inte får man sånt sekret då?  Googlade lite och man kunde få segt slem som blir slemporppen, men det skulle inte kännas på utsidan stod det.
    Så gravid, nja det tror jag inte då allt blev pannkaka med sprutor och blåsor som växte i raketfart och som lossade av sig själva (igen). Får väl ta och testa iaf för att vara säker. Det är väl 2 veckor sen jag var till gyn och hon såg att blåsorna var öppna.

Men gravid? Nu blev jag nästan lite, jättelite, superlite, pyttelite hoppfull. Möjligheten är ju mikroskopiskt, men mirakel har hänt förut Solig 
    Återkommer.........

Skrattande Heja!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?