• Zinfandel

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Turild, Turild, Turild, tjohoooooo!!!!! SkrattandeSkrattande

• Zinfandel
    Inanna Li skrev 2011-05-17 11:11:53 följande:
    Nu är jag tillbaks från VUL på sprutdag 6. Det blev ett hyfsat resultat med tio mätbara jämnstora blåsor. Jag får ju inte glömma att jag snart är 43 Rynkar på näsan! Dåligt dock att hon upptäckte en cysta på 22 mm i ena äggstocken men den kommer punkteras i samband med ÄP. Nytt  VUL  på fredag morgon och kanske ÄP på måndag eller tisdag i nästa vecka.
    Ja men nu hoppas jag du är nöjd... Du är en av de äldsta i denna tråden och har nästan flest blåsor av alla Skrattande "Hyfsat", pyttsan!! Om ditt bara är hyfsat, vad är våra resultat då..... Obestämd Slappna av nu!!!

Turild: klockrent!!!
  • Zinfandel

Vi har inte ännu behövt ta ställning till 3-pack eller ej men det är ju som att säga att man inte tror på att det funkar  första gången!?! Vilken neggo-mental-grej egentligen Förvånad! Men det kanske blir så, vem vet......

• Zinfandel
    Boe skrev 2011-05-17 20:01:40 följande:
    Zinfandel, Några symptom ännu?
    Tack vännen, symptom vet jag inte men det är lite sådär Obestämd Jag har hyfsat kraftig mensvärk, ont i ljumskarna och hur ska jag säga, värk i venusberget, kan man säga så..?! Skäms Jag bar lite tungt i eftermiddags trots att jag inte borde men var tvungen men nu har jag googlat rejält såklart och det ska inte vara nån fara. Däremot är ju IVF betydligt mer risky och det är totalt onödigt och oansvarigt att ta den risken men jag var tvungen och kollade också med kliniken. Vi pratar inte många kilon och inte många meter men såklart tillräckligt just nu för att göra mig orolig. Brösten värker också men det är ju proggisarna.  Kram på er!

Fruttis: Åhhh spännande!!! Det ser jag fram emot ;)

Fjällsippan & Enya - lycka till imorrn! 

Ja, för inte så länge sen var det inte särskilt mycket aktivitet här och nu är det som nån sa - värsta deckaren Skrattande Förvånad
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-05-17 22:38:41 följande:
    Nej vi valde ett och jag genast saknade den andra och beklagade mig att vi inte valde två. Det kanske var smart drag ändå och Zinfandel har rätt som vanligt ;)))
    Fast när jag burit igår och varit säker på att jag förlorat den lill* så tänkte jag att nu skulle man ju haft en till där inne Flört Men vem vet, kanske är den första kvar trots sin mors "kan-själv-envishet".... Kyss 

Fruttan, Fruttan, väntar på din uppdatering!!!! 
  • Zinfandel

Tack, vad ni är gulliga! Nädå, det var inte i närheten av de vikterna och inte avståndet heller. Märkligt, jag brukar inte nojja så Förvånad! Alla bär vi ju nåt emellanåt, om det så är barn, tvätt, pärmar, djur eller matkassar, man tror nog bara inte att man gör det. Jag vet ju att bärandet i sig inte är farligt, det är lyftmomentet. En del tränar rätt friskt och städar nån gång vilket är påfrestande för kroppen och att sträcka sig efter en bok högt upp ska tydligen också vara värre..! Som sagt, tror våra andra "problem" (ålder & immunologi) är betydligt mer avgörande Flört

Har vi fått fler ruvare idag..?! Kyss

• Zinfandel

Turild: jag fick ett bra tips igår när jag nojjade: man ska inte göra sådant som man inte van vid att göra, det man är van vid har kroppen byggt upp en muskulatur för och då är det ingen fara. Nu brukar du kanske inte göra just precis den övningen men den var ju inte tyngre eller mer påfrestande än nåt annat du brukar göra!

Nu ska jag lägga mig och ruva, jag gör det på eftermiddagarna och myyyyyser Kyss 

• Zinfandel

Åhhh ruvarligan bara utökas!!! Underbart, Fjällis Hjärta Du kan vara både glad & stolt över det resultatet!!

• Zinfandel
    Slemmis: det är ofattbart imponerande vad många måste gå igenom här. Som om inte svårigheten att bli gravid räcker. Du ska veta att jag tappar hakan varje gång jag läser dina inlägg och tycker ert kämpande är helt fantastiskt, modigt och starkt Hjärta

Fruttan: ge du det några dagar till så ska vi plussa tillsammans Kyss

Boe: skönt att komma igång igen!! Hur ser planen ut?

Hönan: skönt att se dig igen. Du är ju tyvärr inte ensam om den upplevelse, starta du en tråd så ska du se att det kommer fler ganska snart! Det finns ju ett par till bara i denna tråd. Men lämna inte oss för allt i världen, vi vill ha dig kvar här Kyss
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?