Bengalen skrev 2012-03-18 18:31:35 följande:
Nu blir jag lite sugen på att också börja göra avkok på ingefära. Har tidigare hört att ingefära är rena dunderkuren för det mesta. Hur länge kokar ni ingefäran? Kanske en stupid-fråga men finns det att köpa i vanliga mataffärer eller var köper man det? Spännande att se om det funkar även på mina kalla fötter, fast jag har iofs bara kalla tår och det är inte alltid min örtmedicin funkar för det.
Lycka till imorgon Hemulen!
Skytten:Jag håller med Vi 4, fortsätt att testa ett par gånger till. Annars är det väl inte helt galet om du redan har haft ägglossning beroende på hur många dagar frys-embryot är odlat. Är det ett 2 dagars är det ju imorgon du ska ha det återfört om du hade ägglossning igår.
Oavsett vad så är ingefära väldigt nyttigt.
Ingefära finns vid grönsaksdisken (googla på bilder så får du se hur dom ser ut). Som en knölig brun/beige rot ungefär.
Skär av en bit (1-2 cm), skala den och skiva ner bitar i vatten och koka i ett par minuter i en kastrull. Som om du kokar upp te-vatten. Ta det varma vattnet, sila av ingefäran, häll ingefärsvattnet i en mugg och ha i tepåse som vanligt. Eller drick utan tepåse.