• Inanna Li

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vi kör våra barnvagnsrullatorkombos på stan i ett härligt race Skrattande!

• Inanna Li
    dallas skrev 2011-03-05 12:40:01 följande:
    Äntligen, är man på G! Har legat lågt och läst mest här, för det har varit en lååång väntan på vårt syskonförsök...Mest pga av sambons jobb, som skulle varit lugnare nu men det är det inte, men vi har löst det genom att han har lämnat sitt "bidrag" och nu är simmarna nedfrysta och inväntar mitt ÄP, det blir ju icsi tack vare detta men jag antar att det inte är så kassa odds på det heller även om jag vet att det är lite bättre odds med traditionell IVF, iaf enligt en bok jag har om infertilitet(lärobok)
    Grattis till sprutstart idag! Jag joinar dig när mensen kommer (vilket jag förstås inte hoppas att den gör Skrattande)! Bra att ha sambons spermier nedfrysta när det blir dax!
  • Inanna Li

Snösport - Kanske hormonerna gör att mensen blir försenad. Det blir ju lite chockartat för kroppen att spruta in en "överdos" av FSH. Hoppas den kommer snart! Blir så imponerad av din sportighet. Du är så härligt aktiv - raka motsatsen till mig! Blir lite peppad att komma igång med åtminstone långa promenader senare i vår!

• Inanna Li
    chichisita skrev 2011-03-06 04:18:47 följande:
    Hej, jag är ny i tråden. Otroligt hur längre den här tråden har hållts igång! Det verkar vara den här tråden som gäller för oss i 40 årsåldern som försöker bli gravida genom IVF (det finns en tråd för de som är över 35 också). Vi har försökt bli gravida under flera års tid. Har nio försök med insemination bakom oss. Tre graviditeter som resulterade i ett missfall och två utomkveds. Pga x:en har jag inga äggledare kvar och har dessutom hunnit fylla 40  (maken 47) så nu är IVF vårt sista hopp. Påbörjade behandling den 24 februari och hade ÄP idag. Sex ägg fick de ut. Jag var nedsövd medan det gjordes (bor i Guatemala och här söver de ned alla) och har inte haft nått ont alls. Nu är det spänd väntan som gäller tills vi får veta om något blir befruktat (alla hoppas jag). Vet inte hur jag ska stå ut med att vänta tills de ringer imorgon. De sa heller inget om vilken tid de skulle ringa (hur kunde jag missa att fråga det?) så jag vet inte heller hur länge vi måste vänta.
    Välkommen hit! Vad spännande med en nykomling i tråden som gör IVF i Guatemala.Grattis till lyckat ÄP! Hoppas alla dina ägg blir befruktade. Förstår att du är orolig (man blir det av denna stressande väntan som IVF är; hur många ägg ska man få, hur många blir befruktade, kommer ruvandet bli plus eller minus) men jag håller tummarna för att allt ska gå bra. Du har en lång och tråkig historia bakom dig. Nu ska allt bara bli bättre. Stor kram Solig!
  • Inanna Li

Turlid - Grattis till ruvarstatus! Vad skönt att ägget klarade sig och att du nu faktiskt snart kan vara gravid Hjärta!

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-03-06 23:26:14 följande:
    Innan68, Zinfandeln: mensen kom på lördagskvällen och mensvärken på söndagen vilket var skönt men det blev 3 timmars jättefin åkning i nära pist fast utanför i lössnön givetvis idag innan det började snöa igen och flatljus...gick bättre än jag trott så nu ska det tränas i magen för ryggen kändes men det kasnke är för mensvärken sitter mycket där också. Har fått ännumer fettomage ...min mage har växt i fett sedan jag började med IVF...någon mer som fått mage? Inte ökat i vikt men i fett och mage . hindrade inte skidåkningen så det är ju ok ha,ha,ha,ha!!
    Innan68, jo jag blir ju odräglig om jag inte får hålla igång så idrotta och sporta allmänt är min ventil för att må så bra som jag gör fysiskt och mentalt...alla har vi ngt....men kan säga att jag njöt idag på hög nivå så jag nästan blev förvånad själv över vilken lycka jag känner när jag åker puder och det flyter på som man vill.Så nu laddar jag inför samtal med läkaren och ska lyssna på allt innnan vi tar beslut om framtiden.
    Tycker du verkar vara en käcktjej också...alla gör vi ju olika grejjer annars hade det varit för trångt på bergen där jag helst vill vara nästan själv Tungan ute

Kram på er alla...nu e det sova som gäller...mensvärk !!
    Så mensen kom till slut! Min mage har växt ordentligt sen jag började med IVF. Vikten har tyvärr ökat också Skrattande! Vill gärna få lite sportinga baciller från dig. Tror att det skulle minska min depression något att få röra lite på mig.
  • Inanna Li

Hej alla!  EGO-udate: Jag kan skriva under på konstig kropp för första gången i mitt liv förutom kraftigt ökad vikt efter alla hormonsprutor för ett år sen. Efter missfallet i november har jag haft två menscykler på bara 28 dagar (har normalt 29-31) och mindre värk än vanligt (brukar ha mycket mensvärk, det kan variera i antal dagar och intensitet men alltid värk )men det gjorde mig inte så orolig som imorse när jag fick mens redan på rekordtidiga CD 26 och mensvärk igen. Hoppas verkligen inte att jag börjat få kortare menscykler nu bara för att jag är 42 och tänk om detta betyder att min äggreserv minskat. Hoppas allt jag kan att det bara var en tillfällig knascykel! Nu är jag jätteorolig för hur behandlingen ska gå. Jag ska börja med sprutorna på onsdag och spruta i fem dagar innan det är dax för VUL. Vill ju inte att min läkare ska få rätt i att det nästan är omöjligt för en 42-åring att bli gravid Skrikandes!

• Inanna Li
    Sunseed skrev 2011-03-07 13:51:17 följande:
    Jag har haft cykler om 25 dagar i flera år och mina ägg var finfina och jag fick flera stycken som var högpoängare. Det är säkert bara den här jäkla IVF:en som ställer till det. Förhoppningsvis är det bara en knascykel så att du snart är inne i din fas igen.
    Tack för ditt stöd! Eftersom jag aldrig haft några problem tidigare och allt gått som på räls med ÄL varje månad och långa cykler så blir jag liksom orolig och börjar undra om jag plötsligt hamnat i förklimakteriet då cyklerna först blir kortare och sen längre. Jag kan ju inte skylla på hormoner nu eftersom jag inte sprutat sen i maj men jag kan ju skylla på den extrema stress hela den här processen är. Och visst kan man få fina ägg med kortare cykler också! Hoppas ändå att det bara är tillfälligt knas!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?