Mia69 skrev 2011-03-08 20:33:46 följande:
Inanna: Spännande med sprutstart imorgon! Tror absolut inte du skall oroa dig för kortare cykler utan att det är ett resultat av IVF under året och inte sinande äggreserv. Om du hade lika många äggblåsor som tidigare vid VUL så säger det säkert mer om din äggreserv.
Har varit på IVF kliniken idag och fått sprutinstruktioner. Det blir Puregon 200 IE (känns lite låg dos, hoppas det är tillräckligt... ). Nytt TSH togs, om för högt måste jag vänta någon månad (hm, vänta känns inte roligt just nu...). Är även orolig för viktuppgång. Har gått upp 4 kg i samband med missfall i juni förra året som inte vill försvinna. Har nu sedan ett par veckor köpt en crosstrainer och kör 30 minuter varje dag. Avskyr löpträning men detta var ok, eftersom man kan se på TV/video samtidigt. Mkt smart!
Känner också flera (minst 3) kvinnor i min närhet som fått barn efter 42 så vi får försöka hålla hoppet uppe nu!
Tack! Vi får hålla hoppet uppe båda två att vi lyckas trots att vi fyllt 42. Jag ska ta Gonal-F 225 IE. Det motsvarar din Puregon-dos på 200 för Puregon har lite lägre dosering men samma FSH-styrka. Det är en startdos rekommenderad för 36-åringar. Jag tror du fått precis rätt dos då du har högt AMH-värde så det kommer förmodligen bli många ägg. Kanske t o m liten risk för lättare överstimulering.
Jag hoppas jag har minst lika många äggblåsor som sist. Det var många i ena stocken i alla fall men den andra var skymd pga att jag precis ägglossat och det var svårt att se. När man ska räkna antalet folliklar/äggblåsor ska man helst göra det de första dagarna i cykeln för då är det lättast att se. Jag får bara hoppas på att det var ett bra antal i den andra också. Men det kan ju tyda på det. Läkaren sa att hon trodde det också men att vi förstås inte kan vara helt säkra. Därför var jag ändå lite positiv efter senaste VUL. Sen kan det komma olika många äggblåsor varje cykel så man kan ha bra och sämre månader. Hoppas på en toppmånad nu!
Lycka till med din träning. Crosstraining verkar jättekul. Jag skulle också behöva gå ner i vikt. Minst 5-10 kilo men tror inte det riktigt är läge för hårdbantning just nu
! Först projekt bebis sen projekt "återerövra ungdomsfiguren".