IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Tyckommig, varm kram till dig, det är verkligen jobbigt med missfall och själva känslan att behöva börja om när det är så svårt med allt är så oerhört tung! Jag hoppas du hittar lite ork och har tröst i din närhet. Ang Prasteron kan det ha effekt tidigare än 4 månader, ofta sägs det att det blir bättre och bättre effekt upp till vad jag kan bedöma ca 9 månader. Har nyligen hört från en annan tråd att de i NY som håller på det det Gleicher mfl rekommenderar att behandla i ca 3-4 månader fram till ett IVF och därefter göra uppehåll i ca 3 månader och sedan börja om.
Anne, ja jag borde också bli bättre på att släppa taget, men det går ju lite stick i stäv med vad vi gör här i tråden, här tar vi ju alla ett stort ansvar för våra behandlingar, det är inte så förenligt med att släppa taget...
Bengalen, tack fina du för dina ord! Du har så rätt, man vet ju inget om kvaliteten än. Lurigt det där med öppettider, undrar om de utvärderar sådant själv, dvs om de kollar om de riskerar något genom att driva på eller skjuta upp ÄP efter öppettider. Skulle vara intressant att veta. Har du kommit igång än?
Katt, det låter ju lovande med så bra värden och så många folliklar i tidigare cykler, du har kanske haft otur i denna cykel, eller så passar inte detta preparat för just dig. Känner också igen upp som en sol ner som en pannkaka, det verkar tyvärr vara mycket sådant för oss som håller på med IVF
MsBoring, ja hemortsläkaren kan nog inte alltid lika mkt och min jobbar ensam mot flera olika kliniker så hon ska ju hålla ordning på vad de tycker. Det verkar faktiskt vara rätt olika, allt ifrån hur de vill att slemhinnan ska se ut till preparat. Skönt att det verkade bli bra för dig, jag ska försöka släppa det nu och lita på dem lite mer.
En uppdatering;
I eftermiddag fick jag nu samtal direkt från kliniken om att de vill ta ÄP på måndag. Jag frågade hur de tänkte och sköterskan gick och pratade med läkaren. De hade varit två läkare som hade vägt fram och tillbaka och kommit fram till att de kunde få med dels några mindre blåsor som min läkare tydligen sett (men till mig sa hon att det bara fanns en pyttepytteliten och en "för liten för att bli något" förutom de 4a) och dels försöka få med den minsta av de fyra. Så det var skönt att få höra hur de hade tänkt iaf. Känner mig lite lugnare nu. Glömde dock fråga om östrogenet.
Typiskt nog blev det nu krångel med preparaten. Min hemortsläkare skriver alltid ut precis så det räcker (eller eg knappt så det räcker) och nu behövdes en till orgalutran till imorgonkväll, så hon la in ett e-recept till mig i morse. Jag ringde direkt efter samtalet från kliniken, om förlängningen, till Apotekt för att lägga undan en sådan t imorgon men då hade hon inte registrerat något recept, så hon har glömt det (igen). Typiskt för hon har stängt i morgon, så nu hoppas jag kliniken kan skriva ut till mig i stället och att de dessutom har en orgalutran inne. Suck för den stressen och merarbetet.